Toon posts:

Nieuwe pc maar krijg No video input op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb sinds deze week mijn nieuwe onderdelen binnen aangezien mn moederbord kapot is gegaan.

Nu heb ik het volgende:

Asrock B75 pro3-M
I5 processor
en 2x4gig ram geheugen.

NU heb ik alles ingebouwd en probeer ik mn pc op te starten krijg ik de melding No video input.

Ik heb een ULTIMATE SAPPHIRE X1950 PRO video kaart en heb ik getest op de pc beneden en daar werkt hij prima.
Ook de video kaart van benede geeft No video input op het beeldscherm.

Wat is nu het probleem? Mn monitor is goed en heb ook een andere kabel geprobeerd... Maar te vergeefs, geen veranderingen.

Ik ben nu zo'n beetje einde raad en wil graag dat mn pc het doet aangezien ik nu nieuw spul er in heb zitten.
Hopelijk kan iemand me hier helpen.

Mvg LLoyd vd Made

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heeft misschien de bios ingesteld op onboard vga ?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:16
Ik zou hier mee beginnen. :)

Overigens is het handig om specifieker te zijn met je specs, welke processor heb je precies? Ook is het niet onbelangrijk om te vermelden welke voeding je precies hebt (merk + type, '500W' zegt niet zoveel).

[ Voor 52% gewijzigd door Mint op 10-05-2013 20:25 ]

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Spacers gebruikt voor je moederbord??

Afbeeldingslocatie: http://www.build-your-own-computer.net/image-files/installing-a-motherboard-01.gif

[ Voor 11% gewijzigd door itons op 10-05-2013 20:28 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17

Perkouw

Moderator General Chat
Beide poorten op de grafische kaart al geprobeerd ?
En wat voor processor heb je precies en zo ?

Verwijderd

Topicstarter
reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013

Hier van heb ik het moederbord processor en ram geheugen.
Verder mn voeding is van coolermaster 600watt. Wel type precies weet ik niet.
Ook heb ik natuurlijk die messing opvul zeskantjes er onder zitten.

Op het moederbord zit een monitor uitgang zelfde als op mn videokaart.
Zou ik dan evt een jumper op het moederbord om moeten zetten zoja waar zit die? Ik kom in ieder geval niet in de bios. Omdat ik dus geen beeld heb.
Ik heb mn videokaart in de onderste pci-e poort zitten omdat ik een nogsl grote cpi koeler heb, waardppr mn videokaart niet in de eerste poort kan.

Gr

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Maar heb je nu al eens alle poorten gewoon rustig geprobeerd bij het opstarten ?

Verwijderd

Topicstarter
De onderste pci-e poort is de enigste waar mn videokaart in past de bovenste past mn videokaart niet in omdat ik dus een grote cpu koeler heb waardoor mn video kaart niet in de bovenste pci-e poort past.
Maar dat moet toch niets uit maken??

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Kan zijn dat je onderste poort kapot is door krassen o.i.d
Daarom kun je proberen een kleinere koeler te zoeken / lenen en je bovenste poort te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Onderste poort beschadigd.. lijkt me stug aangezien het nieuw uit de doos komt.

Verwijderd

Heb je de Intel Core i5 3350P of iets anders ?

Als je de P hebt dan denk ik 99% zeker dat je even ergens iets in de bios moet aanpassen. Volgens mij zag ik een paar dagen geleden iemand met exact hetzelfde probleem , misschien als je zoekt op het forum kan je het vinden.

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-12 10:17
Ja hij heeft de P, zoals in de BBG, maar bios aanpassen word toch lastig zonder beeld 8)7

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:32:
De onderste pci-e poort is de enigste waar mn videokaart in past de bovenste past mn videokaart niet in omdat ik dus een grote cpu koeler heb waardoor mn video kaart niet in de bovenste pci-e poort past.
Maar dat moet toch niets uit maken??
Ik heb het niet over PCI-e sloten, ik heb het over de DVI poorten op je videokaart e.d. Probeer die eens allemaal rustig uit en kijk of je dan beeld krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
@perkouw
Ik heb beide uitgangen geprobeerd maar geen verschil.
En zoals ik al zei, ik heb de videokaart ook benede in de pc gebruikt en daar werkt hij wel. Em de videokaart van beneden geeft de zelfde foutmelding in mijn pc dat hij dus geem video input heeft.

Is er misschien een jumper op het moederbord dat omgezet moet worden omdat het moederbord ook een geïntegreerde video output heeft.

Verwijderd

Zonder kennis van i5 CPU's te hebben; kan het zijn dat je i5 nieuwer is dan de firmware versie van het moederbord dat je gekregen hebt? Oftewel, ondersteunt het mobo jouw processor wel? Zo ja, dan is het een ander probleem, zo nee dan moet je mobo eerst geflashed worden naar de meest recente versie voordat je i5 herkend wordt.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:20:
@perkouw
Ik heb beide uitgangen geprobeerd maar geen verschil.
En zoals ik al zei, ik heb de videokaart ook benede in de pc gebruikt en daar werkt hij wel. Em de videokaart van beneden geeft de zelfde foutmelding in mijn pc dat hij dus geem video input heeft.

Is er misschien een jumper op het moederbord dat omgezet moet worden omdat het moederbord ook een geïntegreerde video output heeft.
En zonder videokaart, krijg je dan wel beeld op de geïntegreerde output om het zo maar even te noemen?

Verwijderd

Topicstarter
@xenergy lijt me stug want ik heb gewoon een gedeelte van een samestelling van de site gepakt. Halve maistream game pc.

@perkouw nee die werkt ook niet omdat mn i5 dat niet ondersteund.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Ouch, was even vergeten dat je de P versie had inderdaad. :/

Verwijderd

Topicstarter
Morgen even een paar dingen proberen.
Onderandere mijn pc benede op monitor aansluiten, stock cpu koeler monteren en dan video kaart in de bovenste pci-e slot proberen.
Mocht dat allemaal niet baten denk ik dat mijn moederbord de videokaart niet ondersteund.
Om dat dan te bewijzen probeer ik een nieuwere videokaart te regelen zodat ik die kan testen.

Mocht dat ook geen oplossing zijn stuur ik mijn moederbord op omdat er garantie op zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:04:
@xenergy lijt me stug want ik heb gewoon een gedeelte van een samestelling van de site gepakt. Halve maistream game pc.

@perkouw nee die werkt ook niet omdat mn i5 dat niet ondersteund.
Dat is prima dat jou dat stug lijkt. Dat dingen uit een BBG komen wil niet zeggen dat ze zonder bios flash out of the box altijd met elkaar werken. Voordat je al die hobby-bob tests gaat doen of gaat 'bewijzen dat de videokaart niet op het moederbord kan' zou ik dus eens kijken op je mobo waar bios REV xxx op staat om er zeker van te zijn dat je niet hoeft te flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen eens even kijken. Ben vandaag niet thuis, maar morgen wel dus dat word even checken.

Verwijderd

Zie de website van ASRock, waarop aangegeven wordt dat jouw i5 vanaf bios versie 1.40 wordt ondersteund. Aangezien versie 1.70 de meest recente is, zou het kunnen zijn dat jouw mobo achter loopt. Zou het in elk geval even nakijken. Zit meestal sticker op je mobo, als je die niet verwijderd hebt :)

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/support/faq/201202-6.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwijder nooit stickers tenzij het moet.
Hoe is de bios te updaten dan?
Nu kan ik namelijk nog niets omdst ik dus geen beeld heb.

Verwijderd

Ik vraag altijd de webshop te kijken welke bios versie er op het mobo zit en indien deze niet toereikend is voor mijn CPU (in het laatste geval de 3870K) vraag ik de webshop te flashen alvorens het naar me opgestuurd wordt. Je zou dus ook maandag kunnen bellen naar de webshop als de sticker er niet meer op zit of ze nog eenzelfde mobo hebben en welke versie dit is. Indien nodig kunnen ze het dan nog wel voor je flashen of je leent een CPU van iemand die wel ondersteund wordt.

Maar eerst kijken of dit wel het geval is, misschien is er wel een ander probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Net even gekeken en de bios versie is P1.60-15A

Verwijderd

Topicstarter
Net paar dingen geprobeerd zoals stock cpu koeler er op gezet zodat ik de bovenste pcie poort kan gebruiken. Maar gaf ook niets. Tevens alle uitgangen geprobeerd maar ook tevergeefs..
Ook eens pc opgestart zonder video kaart en dan gewoon de monitor op moederbord aangesloten maar ook dat gaf geen resultaat.
Nu maar n dag wachten op broer die een video kaart probeerd mee te neme..

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:06
Hoor je wel een post beep?

Verwijderd

Topicstarter
probleem is gefixt...

Alles was gewoon goed.. Was zo stom geweest om de 2 overige kabels vanuit de voeding op mobo aan te sluiten..

Toch bedankt allemaal voor de moeite.

Verwijderd

Netjes ;)

Ach, doe je de volgende keer vast in 1x goed. Veel plezier met je pc :)
Pagina: 1