Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC start in ene kamer wel en andere niet......

Pagina: 1
Acties:

• Heineken010
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-11 17:20
Nou dit is de eerste keer dat ik wat op het forum plaats maar ik weet nu echt even niet meer wat ik moet doen.
Ik ben momenteel een mame kast aan het bouwen en de kast staat in mijn kelder vanwege ruimtegebrek.
Nou had ik de pc boven aangesloten omdat ik hem daar op mijn gemak achter mijn bureau alles kon installeren en configureren. Toen dit allemaal klaar was heb ik de pc afgesloten en losgekoppeld en mee naar beneden genomen en in de kast gelegd alles aangesloten (monitor, muis, toetsenbord en speakers) en stroom erin voeding aangezet en toen ik de pc wilde starten gingen alle ventilatoren draaien maar verder start de pc niet hij komt niet eens in de bios. Ik heb de pc weer losgekoppeld en mee naar boven genomen en alles nagekeken alles eruit gehaald en alles weer goed erin gezet en boven aangesloten en hij startte zonder probleem. Vervolgens weer naar beneden meegenomen en aangesloten en weer gaan de lampjes op het bord branden en de ventilatoren draaien maar weer start hij niet. Daarna heb ik alles eruit gehaald en de batterij uit het moederbord gehaald en de jumper van de cmos omgezet om alles te resetten. Na dit alles de pc weer in de kast gedaan en weer hetzelfde verhaal. Nu neem ik hem net weer mee naar boven en zonder er verder wat aan te doen sluit ik hem daar aan en start hij weer zonder probleem (nadat ik de bios tijd enzo in moest stellen wat dus inhoud dat de reset gelukt was). De monitor beneden in de kast heb ik ook nog getest met een laptop en die doet het ook gewoon. Oja de specs van de pc zijn :

- E8400
- P5B Premium
- 4 gb 1066mhz ddr2
- Nvidia GTS250
- OCZ 500 watt voeding
- 1 tb 7200rpm seagate
Niets hiervan is of was overclocked.

Nou als er iemand een idee heeft wat het probleem kan zijn laat het maar weten want ik kom er echt niet meer uit.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Laptop op vga getest en pc op hdmi ?
Is het niet gewoon een auto select issue van je monitor?

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 02:33

fynrd1

Fooled by Randomness

Probeer eens een ander stopcontact in de kelder

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gebruik je geaarde wandcontact aansluitingen? En is de aarde ook echt aarde of bijvoorbeeld de aarde getrokken met een aardklem op een CV buis?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb nog geen pc meegemaakt die niet wilde opstarten vanaf een niet geaard stopcontact.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Meten is weten. Meet de output van je stopcontact eens met een multi-meter.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Ook al geprobeerd zonder muis en toetsenbord? heb iets dergelijks ooit gehad met een defect toetsenbord.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:48

Sorbo

Uw hulp in huis!

Voeding al vervangen om te testen? Kan zijn dat het andere stopcontact in combinatie met een kapotte (/bijna kapotte) voeding problemen oplevert.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:20

Perkouw

Moderator General Chat
Probeer inderdaad eens een ander stopcontact en/of stekkerdoos. Overigens wil het ook nog wel eens helpen om beide poorten op je grafische kaart te proberen.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou de stroom in de kelder ook even checken.

• Heineken010
Dank je voor al de snelle reacties.

En ik heb maar 1 stopcontact in de kelder dus een andere gaat moeilijk worden en ja hij is geaard en nee niet via de cv want die is er niet. Verder deed de pc het iets meer dan een week geleden wel in de kelder. Verder heb ik de pc in alle mogelijke configuraties geprobeert dus de video kaart ook in de andere slot etc en hij wil gewoon niet starten daar en boven nog steeds zonder probleem dus dan zou het dus zoals jullie zeggen aan het stroom liggen maar waarom startte hij er een tijdje geleden wel kan dat veranderen en zo ja wat kan ik daar aan doen dan????. En het stroom kan ik niet checken heb geen meters etc.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:20

Perkouw

Moderator General Chat
Probeer de pc dan eens ergens anders in het huis, bijvoorbeeld de woonkamer of zo. Liefst even een andere groep dan ''boven''.

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 10-05-2013 20:45 ]

• Heineken010
Ik heb hem net in de slaapkamer getest en de woonkamer en hij start gewoon nog even naast mijn andere pc gezet even aan mijn scherm gegooid met muis en toetsenbord etc en hij draait gewoon zelfs nog wat spelletjes gespeeld maar in de kelder weer niks. Maar wat ik niet snap is in mijn kelder als het aan het stroom ligt hoe kan het dan dat ik daar met het maken van die arcadekast een slijptol, boormachine en gisteren nog een polijstmachine (wat gewoon een grote slijptol is) heb gebruikt zonder problemen plus er staat nog een pachislokast (japanse gokkast met lcd) die als ik hem in het stroom stop ook gewoon draait zonder probleem en ik weet 100% zeker dat die meer stroom trekt dan die pc.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

[/offtopic]Het is misschien wel een geest.[/offtopic]
Als je nou eens zo'n soort van kastje pakt (zo één waardoor er 6 apparaten op 1 stopcontact kunnen) en probeer je via die manier eens of je computer werkt.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

meet het stopcontact eens door, misschien levert ie wel 210 volt ofzo door lange kabels en is je pc daar gevoelig voor.

• Heineken010
ok ja de kabel ligt het niet aan is nog geen meten en heb 2 verschillende geprobeerd en het stopcontact doormeten heb ik niks voor helaas. Maar maakt dat zoveel uit dan dacht altijd dat die voedingen alles tussen 110 en 240 gewoon omzetten zonder probleem. Zal eens kijken of ik iemand kan regelen die meetapparatuur heeft en als het blijkt dat de stroom te laag is wat kan daaraan gedaan worden dan?????

Verwijderd

Blijven nog 2 dingen over, stopcontact in de kelder en je PC voeding.
Het 1e kun je weinig aan veranderen, 2e wel.

• Heineken010
Ja maar zou dat echt kunnen helpen dan die voeding vervangen???
Ik bedoel alle andere kamers doet hij het gewoon.

Verwijderd

Verklaren kan ik het niet maar is het enige wat je nog kan proberen eventueel.

*btw het is wel een heerlijk vaag probleem, heb er al vele gehad maar deze is nieuw voor mij.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2013 22:04 ]

• Heineken010
Ja dat is zo na al het werk wat er in die kast is gegaan (en dat is een hele hoop) kan ik dit ook wel even proberen heb nog 1 andere voeding das een 1000 watt die zit nu in mijn game pc zal hem er wel even uit halen en omwisselen.

Ja ik heb al aardig wat met computers lopen stoeien en ben al veel rare dingen tegen gekomen maar dit is echt iets wat voor mij toch wel met kop en schouders boven alles uitsteekt hehehehe.

[ Voor 29% gewijzigd door Heineken010 op 10-05-2013 22:10 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:43
Doe de stekker eens omgekeerd in het stopcontact. Éénmaal eerder meegemaakt bij een brakke stroomgroep in een Frans vakantiehuisje. You never know ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RadioAir op 10-05-2013 22:17 ]

Verwijderd

Als ik zo eens naar de specs en leeftijd van de PC kijk dan heeft die OCZ voeding het aardig zwaar.
965 Chipset al niet de zuinigste draait OC met E8400, een GTS250 lust ook nog wel wat en dan is al wat oudere voeding net wel of net niet genoeg vermogen. Wat lagere spanning op stopcontact en probleem.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:16:
Als ik zo eens naar de specs en leeftijd van de PC kijk dan heeft die OCZ voeding het aardig zwaar.
965 Chipset al niet de zuinigste draait OC met E8400, een GTS250 lust ook nog wel wat en dan is al wat oudere voeding net wel of net niet genoeg vermogen. Wat lagere spanning op stopcontact en probleem.
Sorry maar dit is gelul van de bovenste plank :|

Verwijderd

fynrd1 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:40:
[...]

Sorry maar dit is gelul van de bovenste plank :|
Leeftijd van een voeding maakt wel degelijk uit en verder ga ik maar niet op je post in.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:42:
[...]

Leeftijd van een voeding maakt wel degelijk uit en verder ga ik maar niet op je post in.
Niet voor een std e8400 met een gts 250je, mocht de boel is een keer onder stress worden gezet dan haalt hij net de 250w max. Maar je hebt zeker een voeding op v&a staan die wel sterk genoeg is ;)

• Heineken010
Ja en als de voeding te zwak was had hij het nooit moeten doen en niet alleen beneden lijkt mij ik ga morgen even de voeding omwisselen om te kijken of dat het is en anders ga ik denk ik toch maar eens dat stopcontact doormeten.

• tomruijgrok123
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:16
Ik neem aan, dat er in je kelder geen groot temperatuurverschil zit, met de rest van je huis?

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Heineken010 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:51:
Ja en als de voeding te zwak was had hij het nooit moeten doen en niet alleen beneden lijkt mij ik ga morgen even de voeding omwisselen om te kijken of dat het is en anders ga ik denk ik toch maar eens dat stopcontact doormeten.
Zet je andere pc eens beneden neer?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18
Even een verlengkabeltje uitrollen naar de kelder en uitproberen... Denk niet dat het aan de stroomvoorziening ligt, eerder aan de randapparatuur (monitor/speakers/muis/keyboard/andereshizzle).
Dus met verlengkabel en zo kaal mogelijk aansluiten (alleen de kast en monitor).

My favorite programming language is solder.

• Heineken010
Nou ik heb net mijn andere pc die ik normaal gebruik naar beneden gesleept en aangesloten en die start daar gewoon in die kast heb zelfs nog ff streetfighter 4 staan spelen achter dat ding dus aan het stroom kan het niet liggen want als deze start (i7 920 op 3,4ghz met 2 gtx 260 black editions die flink overclocked zijn en nog eens 5 x 2tb schijven niet echt de meest groene pc zeg maar) moet die andere zeker starten dus ik ga dan toch denken dat het die voeding is die niet lekker is in combinatie met dat stopcontact. Vind het toch wel vreemd dat hij het boven gewoon zonder problemen doet zelfs als hij emulators draait van bijna alle systemen en hij flink moet werken en dan beneden niet eens het moederbord op gang krijgt. zal morgen de voeding even wisselen en dan laat ik nog wel horen of het opgelost is.

[ Voor 79% gewijzigd door Heineken010 op 10-05-2013 23:56 ]

Verwijderd

fynrd1 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:47:
[...]

Niet voor een std e8400 met een gts 250je, mocht de boel is een keer onder stress worden gezet dan haalt hij net de 250w max. Maar je hebt zeker een voeding op v&a staan die wel sterk genoeg is ;)
TS heeft een vreemd probleem en heeft alles wel zo'n beetje uitgesloten, ik denk met 'm mee en die rant is nergens voor nodig.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heineken010 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:43:
Dank je voor al de snelle reacties.

En ik heb maar 1 stopcontact in de kelder dus een andere gaat moeilijk worden en ja hij is geaard en nee niet via de cv want die is er niet. Verder deed de pc het iets meer dan een week geleden wel in de kelder. Verder heb ik de pc in alle mogelijke configuraties geprobeert dus de video kaart ook in de andere slot etc en hij wil gewoon niet starten daar en boven nog steeds zonder probleem dus dan zou het dus zoals jullie zeggen aan het stroom liggen maar waarom startte hij er een tijdje geleden wel kan dat veranderen en zo ja wat kan ik daar aan doen dan????. En het stroom kan ik niet checken heb geen meters etc.
Ik heb niets van jegehoord of je toevallig beneden vga gebruikt en boven hdmi /dvi? Het zou aan je monitor beneden kunne liggen.

• Heineken010
Aan de monitor ligt het niet heb de andere pc net als deze met dvi aangesloten en toen was er geen probleem en startte alles in de kast zonder problemen op . Maar het is nu nog vreemder in heb de voeding uit mijn game pc gehaald en in de pc gestopt en beneden weer geprobeerd en weer gewoon niks alles zo mee naar boven en weer start hij gewoon op met die andere voeding erin. Dus het ligt niet aan het stroon want die veel zwaardere pc start gewoon beneden en het scherm en de muis en het toetsenbord ook niet want daar starte hij eerst ook mee op en die game pc sloot ik hetzelfde aan en toen deed alles het ook in die kast en aan de voeding ook niet want met de voeding uit die game pc start hij beneden ook niet maar boven weer wel. Dus mocht iemand nog wat weten want ik weet het echt ff niet meer.

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Gremlins... je hebt zojuist het beijs van hun bestaan geleverd, gefeliciteerd, denk ik...?

het werd al eerder gezegd draai voor de grap de stekker eens om, fase verschil *kan* zomaar een probleem zijn in je PCtje. waarom dit dan met andere voeding ook zo is, komt omdat het in de PC zelf zit en niet in de voeding. mogelijk zit iets net ff wat anders aangesloten.

nu heb ik de faseverschillen met wisselspanning nooit begrepen, het zou gaan klap mogen uitmaken, toch heb ik het vaak genoeg gezien.
een multimeter kost nog geen tien euro, en die dingen zijn perfect waarvoor jij het wil gebruiken. ff naar de gamma en haal zo een ding.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:37
Heb je hem boven ook al eens exact aangesloten zoals je dat beneden ook doet (met dus dezelfde componenten) en vice versa? Betekend dus wel dat je alles even naar boven moet halen, wellicht zit het in de randapparatuur van beneden.

Hi Ha Hopjesvla

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-11 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Andere optie zou kunnen zijn, ergens een los contactje.
Ik lees dat je hem boven in elkaar zet, controleerd of hij het doet en daarna naar beneden sjouwt.
Beneden doet hij het niet, dus je sjouwt hem naar boven en sluit alles(binnenin) opnieuw aan. Dan doet hij het weer. Daarna sjouw je hem weer naar beneden(waardoor misschien iets losschiet). En dan doet hij het niet meer.

Xbox: Gulpener88

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 13:58

icecreamfarmer

en het is

Met een verlengkabel aansluiten op een stopcontact uit een andere kamer?
En kijken of hij het dan wel doet?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Heineken010
Nou heb eindelijk kunnen testen gisteren een haspel meegenomen van mijn werk naar beneden uitgerold en de kast aangesloten pc erin en na alles aangesloten te hebben starte hij zonder probleem op wat dus betekend dat het aan het stroom ligt. Wat ik dus niet snap is dat mijn andere pc beneden gewoon start en deze pc me de voeding uit die pc niet dus dat zou betekenen dan een ander onderdeel in mijn pc last heeft van de (waarschijnlijk te lage voltage) stroom heeft iemand een idee?

[ Voor 69% gewijzigd door Heineken010 op 18-05-2013 18:12 ]

Pagina: 1