Hallo Cheetah,
Zelf heb ik ook dit dilemma momenteel

. misschien dat dit helpt

Cheetah3770K schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:52:
Eerst wil ik goed worden in mijn huidige functie, daarom zou ik graag een opleiding willen volgen waarmee ik beter word in mijn huidige functie. Voor de lange termijn weet ik nog niet welke kant ik op wil.
Afhankelijk waarop je support moet geven kan je bijvoorbeeld denken om Windows 7 certificering(en) te halen.
Voor office heb ik zelf gewoon de issue's gegoogeld als ik het nog niet wist(
call-tijden waren niet heilig bij de SD waar ik zat, als de gebruiker maar tevreden was).
Cheetah3770K schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:59:
Eerst wil ik een drietal zaken leren: kennis van netwerken, kennis van desktops en kennis van software met name Office. Misschien hoef ik niet overal een opleiding voor te volgen, ik kan ook thuis zaken doorlezen. Wat Phion zegt feitjes stampen heeft niet zoveel zin.
Als je kennis m.b.t. client hardware wilt vergroten zou ik geen cursus voor volgen. Begin met uitzoeken hoe je het moederbord(
of een ander onderdeel) van bijvoorbeeld een "Dell Optiplex 9010 SFF" kan vervangen.
Makkelijkst is om het systeem te nemen waarmee je je support functie uit oefent en daar de manuals van door te nemen. Of systemen(
Dell, HP, Lenovoof apple) waar veel gebruikers op werken die met jou contact opnemen voor hulp.
Ook kan je uitzoeken welke opties er allemaal wel niet in het BIOS verstopt zitten, wat deze doen & welke problemen ze mogelijk kunnen veroorzaken?
Voor netwerk kan je denken aan Cisco certificering-trajecten.
Het hangt er ook vanaf wat je later wilt gaan doen. Wil je IT management, development of een van de andere richtingen in?
Veel succes in iedergeval!