Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Netgear WNDR4700 Dual-Band Wireless-N Router
Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/01/22/99/14/35ac/48c7/b350/1d5eb5063b0d/l.jpg
Introductie
De Netgear Centria WNDR4700 combineert functies van 3 apparaten in 1 compacte behuizing; NAS , router en automatische back-up.
Specificaties
  • Type: Dual-Band
  • WLAN: 802.11 b/g/n
  • Switch: 4 Poorts
  • Doorvoersnelheid LAN poorten: 1Gbit
  • Doorvoersnelheid WLAN poorten: 450Mbit
  • Beveiliging: WEP, WPA, WPA2
  • Extra aansluitingen: 2x USB3.0
  • Aantal antennes: 6 (intern)
  • Voorzien van 3.5" harddisk slot
  • SD Cardreader
  • Tevens als NAS te gebruiken
  • Afmetingen: 256x206x85mm
  • Gewicht: 870gram
Reviews en Previews
http://nl.hardware.info/r...w-multifunctionele-router

[ Voor 114% gewijzigd door Arsenius op 10-05-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

nog niet uit de doos gehaald dus benieuwd naar de ervaringen van anderen

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonFibeR
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 18:23
First Look:

+ Snel
+ Bereik is oké
+ Werkt met Time Machine
- Niet stil
- NETGEAR logo licht op, is eigenlijk positief en negatief
- Toegang tot internet blokkeren zonder extra software niet mogelijk

Overall, de router ziet er goed uit en doet zn werk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57

Q-bone

Dusss...

Ook hier ontvangen, maar dat ding maakt een herrie, lijkt wel of de lagers stuk zijn.... meer ervarigen?

Is de 5ghz band ook uit te zetten? ik zie alleen een ssid uitzet mogelijkheid.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
De setup was wel fluitje van een cent in vergelijking met mijn Linksys WRT54G.. Kabeltjes aansluiten paar keer next klikken en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:39

EiT

Was makelijk aan te sluiten, veel lawaai en best groot ding.

Router was voor mijn moeder en komt daar in de meterkast te staan, dus lawaai niet zo'n probleem.

Asus RT-N66u vs Netgear WNDR4700
Voordeel Asus:
- De Asus maakt geen geluid, staat naast me, hoor je niet. De Netgear maakt een *** herrie.
- Asus heeft 3 externe antenne's. Netgear intern
- Asus is een stuk kleiner en kan aan de muur.
- Asus is stuk goedkoper (scheelt toch weer zo'n 50 euro)

Voordeel Netgear:
- Je kan er een HD in plaatsen
- USB3

Qua snelheid zijn ze volgens mij vrijwel gelijk, had boven ongeveer zelfde snelheden.
Als je niet van plan bent om er een HD in te zetten of externe HD aan te sluiten zou je beter af zijn om de Asus te kopen.
Ik zou hem overigens ook geen eens kopen als die in de huiskamer moet staan, te veel lawaai.

Als je hem voor 50 euro bij otto vandaan had dan was het een goede deal. Maar 170 euro vind ik hem niet waard.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 14:56
Ik heb hem zelf nog niet aangesloten, maar lees wel op een pagina dat het mogelijk is om de fan speed aan te passen door naar http://<routerip>/Thermal_FAN.htm te gaan. Weet niet of dit echt mogelijk is, kan iemand eens proberen? En zo ja even een screen plaatsen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Heb even gekeken op Thermal_FAN.htm. Er staat dit:
Current thermal sensor temperature: 43C.
Refresh time Interval : (secs)

You can choose below radio to apply to set the temperate range:
auto (Select suitable FAN speed level by router automatically)
under 65C. (Level 1 FAN speed, minimum)
between 65C ~ 67C. (Level 2 FAN speed)
between 68C ~ 71C. (Level 3 FAN speed)
between 72C ~ 75C. (Level 4 FAN speed)
over 75C. (Level 5 FAN speed, maximum)
Zie geen off switch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor de startpost:
Quick install guide

En de handleiding (engelstalig)

Vreemd genoeg zijn beide niet te vinden via de netgear site, maar wel vrij eenvoudig via google.

Eerste indrukken, wat een lawaai. Wel veel mogelijkheden. Aangenaam verrast door usb 3.0, ik ging uit van 2.0 (toegegeven had me niet zo goed ingelezen).

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57

Q-bone

Dusss...

iemand enig idee hoe je hem open krijgt? een andere fan zal geen kwaad doen ;)

Onder normaal gebruik 8 tot 10 watt.

Met usb 3.0 stick er in 2 watt meer.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik gebruik hem nu ook met een HD, hij maakt inderdaad veeeel lawaai, hij staat nu bij mij op "under 65C. (Level 1 FAN speed, minimum)" maar ook dit zorgt voor herrie.

Als iemand hier een oplossing voor weet hoor ik het graag. Als je geen HD gebruikt kan je de fan eruit slopen en blijft de router netjes rond de 45 graden (op diverse fora hebben mensen dit gedaan, op eigen risico!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn ervaring en eerste indrukken:

- Enorm groot apparaat.
- Fan maakt irritant geluid.
- Volgens info op internet blijkt de harddisk nooit idle/spindown te gaan.
- Kan niet opgehangen worden.

+ Ziet er goed afgewerkt uit.
+ Moderne interface.
+ Bereik vergelijkbaar met AsusRT-N66U, wat in mijn geval betekent: bereik tot 1 verdieping verder in een nieuwbouwhuis met veel en dik beton. Nog een verdieping verder is het slecht bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb nog een 500 Gb SATA disk lilggen, deze staat vol met data. Als ik deze in de router wil gebruiken, moet deze dan eerst geformatteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Lijkt mij dat dat niet per se noodzakelijk is, maar als ie al vol is hoop ik dat je juist díe bestanden wilt delen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Ja, dat is zo. Daar staan mijn foto's en filmp op, dus formatteren lijkt me geen optie ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid is inderdaad erg irritant, heb daarom de router een paar weken geleden geopend om de fan uit te zetten, was op zich niet moeilijk en ben helemaal niet technisch. Ik gebruik hem nu vooral als router zonder HDD erin, dus denk dat het geen kwaad kan om de fan uit te zetten.
Bedacht me later dat er misschien ook wel een kabeltje is om het licht aan de buitenkant uit te zetten, heeft totaal geen nut nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

VAnTurenhout schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:41:
Ja, dat is zo. Daar staan mijn foto's en filmp op, dus formatteren lijkt me geen optie ....
In het ergste geval kan je die bestanden natuurlijk tijdelijk ergens anders parkeren en alsnog de schijf formatteren. Mocht je eventueel van fat32 naar ntsf schijfindeling willen gaan oid dan gaat dat ook zonder dat je de bestanden verliest. (dit is dus niet hetzelfde als formatteren).

Wat wel en niet werkt weet ik niet, omdat ik er nog geen hdd in heb zitten / aan heb hangen, maar ik heb een paar posts hierboven de manual gelinkt daar kan je het vast wel in vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilenceMurderer
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Dit topic is interessant voor degene die problemen hebben met de fan:
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=82608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonFibeR
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 18:23
Wat een fail router is dit, als iemand het netwerk gebruikt heb je niet eens de mogelijkheid om deze uit te sluiten en de toegang te blokkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 22:46
CarbonFibeR schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:26:
Wat een fail router is dit, als iemand het netwerk gebruikt heb je niet eens de mogelijkheid om deze uit te sluiten en de toegang te blokkeren...
Bedoel je niet gewoon de optie "Wireless card access list" bij Advanced Setup > Wireless settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:14

wtu

Is het iemand gelukt om de 2.4GHz SSID en de 5GHz SSID hetzelfde te krijgen?
Ik krijg steeds een foutmelding als ik dit probeer te veranderen en ik heb ze liever onder dezelfde SSID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:06
Ik heb er een harde schijf in geplaatst van 250 GB voor backups. Echter, wanneer ik iets op de schijf wil zetten vanaf mijn pc (draadloos verbonden) kopieert ie maar met 1,18MB per seconde.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? :/

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:58
Na een hoop geklooi qua adressen bij de Otto is mijn WNDR4700 inmiddels ook gearriveerd. Ben nog druk bezig met laminaat leggen etc in ons nieuwe appartement (waar hij gaat komen) maar zal daarna mijn ervaringen hier delen.

Zijn er wellicht ook mensen die hem echt voor dataopslag gebruiken? Heb op dit moment een dedicated dataserver maar die wil ik i.v.m. stroomverbruik eigenlijk de deur uit doen. Ben van plan qua opslagcapaciteit te downsizen en het met een enkele schijf in de WNDR4700 te gaan doen. Hoorde echter dat die schijf constant aan blijft, ook als hij idle is. Heeft iemand wellicht wat informatie hoe het dan qua stroomverbruik zit en hoe hij bevalt als vervanging van een NAS of server?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Kan iemand me op gang helpen om in deze router alle devices een vast IP adres te geven op basis van hun macaddress? Ik kom het nergens tegen in de config??

Gevonden: Onder LAN Setup... *duh*

[ Voor 10% gewijzigd door VAnTurenhout op 15-06-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Ook inmiddels aan deze wndr4700. Conclusie hou ik kort: prima router maar irriteer me dood aan die fan. Iemand een workaround hoe deze fan eruit te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:58
Kastje open, kniptang (of schaar) erbij en klaar :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 14:56
Sinds kort heb ik een WD RED 3 TB schijf in deze router gedaan en wil ik al mijn films van de laptop er op zetten. Bedraad kopieert hij over het netwerk met een snelheid van rond de 10 MB per seconde en draadloos maar 2,50 MB per seconde. Ik heb de harde schijf geformatteerd via routerlogint.net.

Kan ik nog iets doen zodat de snelheid wat hoger kan worden? Ik heb mijn firewall en virusscanner al eens uitgezet. Nieuwste firmware zit erop. Ik gebruik Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Bij mij staat in de router setup dat internet niet connected is, maar het werkt prima. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
misschien een rare vraag, ik hebzojuist mijn netgear vervangen als test en kom inees wel op de 5.X.X.X range qua websites.
Zodra ik de netgear reset naar default (met de laatste firmware) dan kan ik bv. www.hubic.com niet meer bereiken.
De goedkope TLink die ik nu test heeft dit probleem niet...

Zou iemand met een netgear dit eens kunnen testen?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfieldtjuh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 00:30
Zijn er nog meer mensen die last hebben dat alle websites die beginnen met een 5 dat deze sites niet bereikbaar zijn?

Ik ben er achtergekomen dat wanneer je readyshare aanzet dat het probleem zich voordoet.

Inmiddels ben ik al bijna 3 maanden bezig om dit probleem te verhelpen.
Het probleem ligt sinds gister bij het level 3 team van netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bartholomew
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 19:02
Ik heb een 3 TB HD erin gedaan voor mijn films ed. Internetsnelheid is sindsdien ipv 30mbps gezakt naar +/- 10mbps met enorme drops er tussen in.

Ben er niet echt over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:04
Ik heb er zelf nog geen ervaringen mee, maar het concept is wel interessant. Dat het apparaat 3 functies heeft, alles in een.

Lawaai zou voor ons geval niet veel uitmaken omdat hij daar toch in de meterkast staat. Vindt het alleen aan de prijzige kant voor een ding wat eigenlijk teveel lawaai maakt. Is toch wel jammer dat ze zoiets niet anders hebben gemaakt.
Pagina: 1