Kaarten verkocht via Viagogo, maar nu toch twijfel

Pagina: 1
Acties:
  • 13.732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 10:43

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik zie dat ik mijn kaarten die ik via viagogo heb aangeboden zojuist heb verkocht. Ben nu wat meer onderzoek aan het doen en ik zie nu dat ik het geld pas krijg 5 tot 8 dagen na het evenement (SOAD concert).

Als er dus maar iets mis gaat, krijg ik het geld niet, en in mijn ogen zie ik niet hoe je als koper kan bewijzen dat je WEL naar binnen bent geweest. De koper kan dus viagogo berichten dat de kaarten nep waren, terwijl dit niet waar is, waardoor ik mijn geld niet krijg.

Zie ik dit goed? Heeft iemand hier ervaring mee?

Zou graag zelf contact hebben met de koper, maar dat lijkt niet te kunnen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:24
Ik heb er geen ervaringen mee, maar het lijkt me dat een bedrijf zoals viagogo hier toch wel eens vaker mee te maken heeft gehad.

Ik zou het gewoon even afwachten, als je toch twijfelt.. Bellen of een mailtje sturen hoe dat normaal gaat. Daar is een servicedesk tenslotte voor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik heb nog geen verkoop-plicht, want ik moet de koop nog bevestigen.

Valt me op dat er veel koop ervaringen zijn, maar weinig verkoop ervaringen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Dan had je nu al het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik heb geë-maild en ben zojuist gebeld. Nadat de koper zegt dat de kaarten niet goed waren, moet hij ze opsturen naar viagogo waar ze vervolgens worden onderzocht.

Ik denk dan dat het wel goed zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HaTe schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:07:
Ik heb geë-maild en ben zojuist gebeld. Nadat de koper zegt dat de kaarten niet goed waren, moet hij ze opsturen naar viagogo waar ze vervolgens worden onderzocht.

Ik denk dan dat het wel goed zit..
Maar heb jij je geld dan al? Ben niet zo bekend met viagogo, maar als ze gewoon 2 nepkaartjes opsturen naar viagogo, kan je nog fluiten naar je geld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-04 14:29
Zorg ervoor dat je goede foto's/scans van je kaartjes hebt, inc. serienummers ed. Als ze dan een nepkaartje terug sturen naar viagogo, dan kan jij in ieder geval aantonen dat zij nepkaartjes hebben teruggestuurd naar viagogo, omdat dat niet de kaartes zijn die jij naar je koper hebt verstuurd.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 07:40

Croga

The Unreasonable Man

Kobus Post schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:28:
Zorg ervoor dat je goede foto's/scans van je kaartjes hebt, inc. serienummers ed. Als ze dan een nepkaartje terug sturen naar viagogo, dan kan jij in ieder geval aantonen dat zij nepkaartjes hebben teruggestuurd naar viagogo, omdat dat niet de kaartes zijn die jij naar je koper hebt verstuurd.
En waar is het bewijs dan? Als de koper zegt dat hij niet de kaartjes op de scan ontvangen heeft, hoe ga jij dan bewijzen dat hij liegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
SinergyX schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:23:
[...]

Maar heb jij je geld dan al? Ben niet zo bekend met viagogo, maar als ze gewoon 2 nepkaartjes opsturen naar viagogo, kan je nog fluiten naar je geld.
Dat is een goede, ga ik navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Dus je gaat in zee met een 3e partij waarmee je kaartjes kan verkopen en pas na de verkoop lees je de voorwaarden van betreffende 3e partij?

Vervolgens ga je posten op GoT met welk doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik dacht, ik zet mijn kaarten er voor een absurde prijs op en dan zie ik wel of ik ze zo verkoop. Heb ze ook gewoon op Marktplaats staan voor een veel lagere prijs dus had niet verwacht dat dit zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Nogmaals contact gehad. Het lijkt er op neer te komen dat ze dat niet (zomaar) na kunnen gaan, maar ze gaan er niet direct vanuit dat de koper de waarheid spreekt. Het helpt dus wel als ik van te voren foto's maak van mijn kaarten.

Ik ben nog erg sceptisch, maar ga het toch maar proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-06 00:52

FaceDown

Storende factor.

Mensen die kaarten voor woekerprijzen verkopen verdienen het om opgelicht te worden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
FaceDown schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:35:
Mensen die kaarten voor woekerprijzen verkopen verdienen het om opgelicht te worden.
En mensen die ze kopen verdienen om opgelicht te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 12-05-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
HaTe schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:35:
Nogmaals contact gehad. Het lijkt er op neer te komen dat ze dat niet (zomaar) na kunnen gaan, maar ze gaan er niet direct vanuit dat de koper de waarheid spreekt. Het helpt dus wel als ik van te voren foto's maak van mijn kaarten.

Ik ben nog erg sceptisch, maar ga het toch maar proberen..
Stuur dezelfde vraag nog eens naar hun toe, maar dan vanuit kopersperspectief?

Natuurlijk ga je als organisatie niet tegen een verkoper zeggen dat je de koper direct gelooft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44

Polycom

Poes van goud

Levering gaat via ups als het goed is en je krijgt gewoon betaald een aantal dagen na het evenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1182078

hey! tijdje geleden al weer, maar ik zit nu met dezelfde vraag.. heeft u ooit het geld ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een 5,5 jaar oud topic kicken om te vragen hoe het is afgelopen is niet de bedoeling. Heeft/had TS een update, had die deze vanzelf wel gegeven.

Om verdere comments te voorkomen, gaat dit topic in ieder geval op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.