• Prysm Software
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05-2025
Hallo allemaal.

Ik heb het volgende probleem.

Ik moet een moederbord update van een maat van me.
De ASUS M2N TE/S

Als ik naar de website van asus ga krijg ik het volgende ASUS M2N moederbord.
Deze firmware werkt totaal niet met de ik hier heb, zie foto
http://img.pik.ba/galerij...02-1330237355-default.jpg

Kan/weet iemand welke hier wel op gaat.
ik heb everest al geprobeerd en anderen software die je hardware weer geven.
everest geeft het volgende ASUS M2N TE

Alvast bedankt.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 19:08

Nemesizz

Untouchable

Als eerste vraag ik meteen al, waarom moet je de firmware/bios updaten? (if it ain't broken, don't fix it!)

Ten tweede, als ik zoek naar de Asus M2N TE kom ik uit bij OEM borden (voor OEM pc's, dus van die kant-en-klare PC's voor Aldi, Lidl, enz enz). Die hebben een andere BIOS (totaal gestript van features en dergelijke) dan de 'gewone' consumenten borden die je in de winkel(webshop) koopt.
Heel vaak zijn er ook geen updates voor OEM borden, en als ze er al zijn, moet je kijken bij de leverancier van de PC (bijvoorbeeld Medion, Targa, Compaq, HP, enz) en niet bij de fabrikant van het moederbord (die geven geen support, en hebben 9/10 ook het bord niet eens op hun site staan).

Soms kun je een BIOS van een retail ('gewoon' moederbord) flashen naar een OEM bord die opzich hetzelfde is. Echter, vaak zijn de OEM borden beveiligd dat ze dit niet toestaan (zoals je zelf al aangaf, accepteerd het bord de update niet). Ander risico als je het toch probeert, is de kans dat je het bord bricked (kun je er niks meer mee tenzij je de BIOS chip in z'n geheel vervangt, wat vaak lastig/niet wil bij bepaalde borden).

Dus in het kort:
- Is het noodzakelijk om een update te doen? (wat is er nu mis dat je een update nodigt denkt te hebben? , of hoop je er extra features bij te krijgen?)
- Het moederbord is een OEM bord, als je drivers/updates zoekt moet je bij de leverancier van de PC zijn, niet bij de fabrikant van het moederbord. ;)

• Prysm Software
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05-2025
Hij wou er een ander core in doen een 64 X2 6000 geloof ik.

Bedank voor de post dit heeft mij 100% geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Prysm Software op 10-05-2013 16:04 ]