Het schijnt een bekend probleem te zijn, althans dat lees ik op een aantal plaatsen. Maar toch wil ik een poging wagen het probleem bij mij op te lossen. sinds ik mijn nieuwe voeding heb ingebouwd (en mijn 8800 GT heb teruggeplaats, want die was tijdelijk buiten gebruik) lukt het de pc af en toe niet om uit slaapstand te ontwaken. Ik krijg dan een zwart scherm, fans en schijven maken wel geluid (lijken zelfs op volle toeren te draaien). De aan/uit knop 5 seconde inhouden en opnieuwe opstarten zorgt vervolgens voor foutmelding 0xc0000411 met, ik geloof, fout in hibernate.sys.
Ik ben begonnen met “powercfg.exe -h off”, pc opnieuw opstarten en vervolgens weer “powercfg.exe -h on”. Dat hielp niets. Verder staat er ergens iets over het uitbreiden van deze stappen, met het verwijderen van de betreffende file en het defragmenteren van de schijf. Alleen heb ik een SSD schijf, dus dat lijkt me niet de beste manier. En ik lees ook nergens dat deze, of welke andere methode dan ook, echt succesvol is geweest.
Buiten het uitzetten van de slaapstand. Maar ik vind het wel zo fijn als hij lekker uitslaat als ik er niet achter zit.
Verder worden verkeerde drivers (ik zie geen uitroeptekentjes bij app. beheer) en kapot geheugen (moet ik nog testen) als mogelijke oorzaken genoemd.
Heeft iemand een idee? Het komt echt compleet onregelmatig voor, soms gaat het 10 keer goed, en dan weer 5 keer fout.
/edit
Memory test gedaan, daaruit blijken geen fouten.
/edit 2
Het gaat om het bestand hiberfil.sys.
/edit 3
Foutcode aangepast, typefout.
Ik ben begonnen met “powercfg.exe -h off”, pc opnieuw opstarten en vervolgens weer “powercfg.exe -h on”. Dat hielp niets. Verder staat er ergens iets over het uitbreiden van deze stappen, met het verwijderen van de betreffende file en het defragmenteren van de schijf. Alleen heb ik een SSD schijf, dus dat lijkt me niet de beste manier. En ik lees ook nergens dat deze, of welke andere methode dan ook, echt succesvol is geweest.
Buiten het uitzetten van de slaapstand. Maar ik vind het wel zo fijn als hij lekker uitslaat als ik er niet achter zit.
Verder worden verkeerde drivers (ik zie geen uitroeptekentjes bij app. beheer) en kapot geheugen (moet ik nog testen) als mogelijke oorzaken genoemd.
Heeft iemand een idee? Het komt echt compleet onregelmatig voor, soms gaat het 10 keer goed, en dan weer 5 keer fout.
/edit
Memory test gedaan, daaruit blijken geen fouten.
/edit 2
Het gaat om het bestand hiberfil.sys.
/edit 3
Foutcode aangepast, typefout.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 10:27 ]