Wie kan er een beetje solderen op een printplaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
Hallo,

Ik kamp met een probleem: een externe hardeschijf waar nogal belangrijke data opstaat van een bevriende professor is kaduuk. Probleem is dat de USB-connector (het 'vrouwtje') is losgekomen van de printplaat.

Zie bijvoorbeeld op dit plaatje hoe de USB-kabel ingeplugd is in 'het vrouwtje':
Afbeeldingslocatie: http://img.cogsci.nl/uploads/51588cac58fcb.jpg

Weet de technische benaming niet, maar het vrouwtje is dus losgebroken van de printplaat.

Volgens mij is dit voor iemand met een soldeerbout en ervaring met solderen op printplaten een werkje van niets. Is er iemand in Utrecht die deze connector er weer op kan solderen?

Ben uiteraard bereid alle kosten te vergoeden (tijd, materialen).

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 14:50
Betere oplossing: haal de harde schijf eruit en zet 'm in een nieuwe behuizing, zoals één van deze producten: http://tweakers.net/categ...ijfbehuizingen/producten/

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
Dit is toch gewoon een Raspberry Pi ??

Dus andere Raspberry Pi pakken en daar de hd aan koppelen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het gaat om belangrijke data zou ik in elk geval eerst de data veiligstellen.
Stel dat het fout gaat (kleine kans, dat wel) dan heb je iig je data nog.

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 13:07

WoBBeL

*zwaai*

HDD eruit halen en aan je PC hangen, opgelost!

[ Voor 8% gewijzigd door WoBBeL op 10-05-2013 14:48 ]

Verwijderd

Dit is meer iets voor Vraag en Aanbod, omdat je iemand zoekt die al dan niet tegen betaling een bepaalde fysieke dienst komt uitvoeren voor jou. Dat is wat anders dan technisch advies zoeken in een forum, en derhalve hoort je vraag niet op het forum thuis naar mijn inschatting.

Bij deze dus het verzoek om te kijken of jouw vraag op V&A thuishoort en zo ja daar een advertentie te plaatsen. Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.