Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11 09:26
Beste Tweakers,

Ik wil de geheugenkaart in mijn telefoon vervangen (Motorola RAZR XT910) voor een 32 Gb MicroSD kaart. In de pricewatch worden echter echter twee soorten microsd kaarten vermeld, die met UHS-I en zonder UHS-I. Qua prijs verschilt het vrijwel niets.

Ik vermoed dat mijn verouderde telefoon vrij weinig kan met deze techniek voor hogere lees- en schrijfsnelheden, maar is het wel gewoon mogelijk om deze zonder problemen in mijn telefoon te plaatsen (geeft het geen compatibiliteitsproblemen)? Volgens Motorola kan ik maximaal 32 Gb in mijn telefoon plaatsen, maar dat is ook alle informatie die ik heb.

Bvd!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Gaat geen problemen opleveren, vaak staat ook de class snelheid aangegeven en daar zal het kaartje dan op werken. Voor zover ik weet kun je SD3.0 kaartjes gewoon in een SD2.0 reader gebruiken, maar wel alleen op SD2.0 snelheid/features, beetje zoals USB3.0 en USB2.0.
Gebruik zelf deze in Note2/S3/Tab2 zonder problemen.(Volgens mij zijn er nog geen telefoons die ook volledig gebruik kunnen maken van SD3.0/UHS-1)
Bij de 32GB+ (SDXC) is wellicht formatteren naar FAT32 nodig/handig (4GB file limiet!).

De symbolen zijn lekker verwarrend overigens:
★ The UHS-I symbol (a bold capital letter I): for products with bus interface speeds up to 104 MB/s
★ The UHS Speed Class 1 symbol (a number 1 nestled inside a letter U): meaning it supports transfers of at least 10MB/s (Wat dus gewoon Class 10 is...?) Via Transcend..

GB! (32Gb=4GB)

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11 09:26
Nivk schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:23:
Gaat geen problemen opleveren, vaak staat ook de class snelheid aangegeven en daar zal het kaartje dan op werken. Voor zover ik weet kun je SD3.0 kaartjes gewoon in een SD2.0 reader gebruiken, maar wel alleen op SD2.0 snelheid/features, beetje zoals USB3.0 en USB2.0.
Gebruik zelf deze in Note2/S3/Tab2 zonder problemen.(Volgens mij zijn er nog geen telefoons die ook volledig gebruik kunnen maken van SD3.0/UHS-1)
Bij de 32GB+ (SDXC) is wellicht formatteren naar FAT32 nodig/handig (4GB file limiet!).

De symbolen zijn lekker verwarrend overigens:
★ The UHS-I symbol (a bold capital letter I): for products with bus interface speeds up to 104 MB/s
★ The UHS Speed Class 1 symbol (a number 1 nestled inside a letter U): meaning it supports transfers of at least 10MB/s (Wat dus gewoon Class 10 is...?) Via Transcend..

GB! (32Gb=4GB)
Bedankt voor je antwoord! In dat geval besteld ik een meer future proof geheugenkaartje ;)