Tips over budget gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-03 14:57
Hallo alwetende tweakers,

Ik ben van plan om het budgetgamesysteem van mei te gaan kopen zoals beschreven in de best buy guide.

reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013

Voor ik dat doe wil ik toch nog graag wat vragen stellen.

Enerzijds natuurlijk of jullie dit systeem aanraden voor die prijs. Maar ik ben voornamelijk benieuwd of deze kast nog extra fans nodig heeft en of de cooler geleverd bij de CPU voldoende is. De reden dat ik hier nogal huiverig over ben is omdat mijn vorige computer verfikt is :D

Alvast bedankt!

• DeBers
Oh... En ik ga wel voor een andere kast, Namelijk de: pricewatch: Cooler Master K280

Aangezien die groter is, vind ik dat prettiger om schoon te maken en makkelijker in te werken.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:27
Voor dat bedrag, op dat moment en puur als gamePC is dat een goed systeem. Zoals je in de reacties op de BBG kan zien is niet iedereen het er mee eens en zijn er ook een aantal die er liever een Athlon II X4 750K in hadden gezien.

De stock koeler is opzich afdoende, maar deze is uiteraard niet gemaakt om 24/7 onder full load te zitten en is flink gehorig.

5700X | RX 6600

• DeBers
Hmm, ik zat er ook over te denken om voor die te gaan vanwege de unlimited multiplier en lagere voltage.. Ook is hij nog in productie... Dan moet ik wel even een ander moederbord zoeken...

Ik wil dan eigenlijk hier voor gaan:

pricewatch: ASRock FM2A75M-DGS

Vanwege de sata-600 verbinding..

Iemand opmerkingen?

[ Voor 36% gewijzigd door DeBers op 10-05-2013 17:32 ]

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
wacht tot de 7xx serie van nvidia uit is hasswel zal wellicht ook interresant zijn.

• DeBers
Ja.. De videokaart wacht ik nog even mee.. Wil dit weekend moederbord, processor, geheugen, kast en hdd bestellen.

Heb nog een corsair voeding liggen en ook nog oude cdrom drives. Maar daar zie ik het nut nog niet echt van in :D

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
misschien is hasswel ook nog wel interresant om op te wachten. De huidige ivy bridge generatie wordt dan wss goedkoper en zo.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ondanks dat ik de setup prachtig vind (created by...), valt er zeker wat te zeggen voor een 750K-setup obv een FM2 moederbord. pak hoe dan ook wel 1tje met 4 geheugensloten, deze kan er 2 kwijt. verder kun je met de A85X-chipset wat meer OC'en en CFX draaien, mocht je geen van beiden willen of slechts een klein OC: http://nl.hardware.info/r...n-review-betaalbare-basis hier staan een aantal tips over de goedkopere FM2-moederborden. pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is een goede en goedkope CPU-koeler, deze gebruik ik zelf ook in volle tevredenheid.

met een 750K heb je overigens geen GPU, dus mocht je beeld willen krijgen (-de pc willen gebruiken), dan zul je toch een GPU ergens moeten scoren.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1