Hi mensen,
Ik werk in mijn Zend Framework netjes volgens het MVC-concept echter blijf ik steken wanneer er sprake is van joined tables.
De Zend documentatie biedt me niet de handreiking die ik graag had gevonden.
Ik heb bijv. 2 tables: Artiest, Albums.
Per table heb ik een model, mapper en een DbTable.
De mapper spreekt de DbTable aan en retourneert de gevonden data in het model. So far so good.
Maar nu wil ik een overzicht van Artiest - Albums in een tabel weergeven incl. een paginator met max X artiesten per pagina:
Artiest
- Album
- Album
- Album
Artiest
- Album
- Album
- Album
Alleen zie ik de logica nog niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Ik maak nu gebruik van een paginator object voor de Artiest.
Vervolgens render ik deze paginator in de view maar nu komt het zeer onwenselijke... ik roep in mijn View in de foreach artiest, de bijbehorende albums op... hetgeen uiteraard totaal niet het MVC volgt.
Hoe kan ik dit slimmer aanpakken?
Ik werk in mijn Zend Framework netjes volgens het MVC-concept echter blijf ik steken wanneer er sprake is van joined tables.
De Zend documentatie biedt me niet de handreiking die ik graag had gevonden.
Ik heb bijv. 2 tables: Artiest, Albums.
Per table heb ik een model, mapper en een DbTable.
De mapper spreekt de DbTable aan en retourneert de gevonden data in het model. So far so good.
Maar nu wil ik een overzicht van Artiest - Albums in een tabel weergeven incl. een paginator met max X artiesten per pagina:
Artiest
- Album
- Album
- Album
Artiest
- Album
- Album
- Album
Alleen zie ik de logica nog niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Ik maak nu gebruik van een paginator object voor de Artiest.
Vervolgens render ik deze paginator in de view maar nu komt het zeer onwenselijke... ik roep in mijn View in de foreach artiest, de bijbehorende albums op... hetgeen uiteraard totaal niet het MVC volgt.
Hoe kan ik dit slimmer aanpakken?