wat is het verschil tussen een monitor en een tv op de pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterdog999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb een 1080p tv en een 720p monitor maar toch ziet (als ik bijvoorbeeld minecraft speel) het beeld er op de monitor mooier / anders uit. Het is niet zo zeer de scherpte maar meer de kleuren die heel raar overkomen

Kan ik ergens iers anders afstellen of werkt het al beter als ik een vga stekker in mijn tv stop anders koop ik gewoon een grotere monitor. Ik heb geld zat 8)....... :'(

[ Voor 14% gewijzigd door masterdog999 op 10-05-2013 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 14:23
In principe is er tegenwoordig geen verschil meer: zowel tv's als monitoren zijn panelen gebaseert op de lcd-techniek. Wel is er kwaliteits-verschil o.a. veroorzaakt door verschillende uitvoeringen van de lcd-techniek.

Bij tv's kom je allerlei 'beeldverbeteraars' tegen: min of meer nuttige instelmogelijkheden en signaal bewerkingen, doordat tv met z'n bewegende beelden meer moeilijkheden ondervindt een toonbaar plaatje te realiseren. Zet die bij pc gebruik maar eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik gebruik al jaren een 1080p 32" TV als monitor naar volle tevredenheid en dit gaat ook goed als het scherm aan een aantal voorwaarden voldoet, namelijk 1:1 pixelmapping en full-RGB support over HDMI/DVI.

De pixelmapping heb je nodig voor correcte weergave van elke pixel, anders zal je nooit een scherpe weergave hebben.

Ook heb je liefst full-RGB support, zodat je niet met compressie te maken krijgt. Mijn LG 32LG5700 TV heeft beide en als ik niet de full-RGB optie activeer, is alles wat rood is, wazig. Dus rode tekst is schandalig slecht te lezen. Om dit te doen heb ik een HDMI naar DVI kabel gebruikt en de aansluiting gerenamed naar "PC". Het lijkt misschien onnozel maar die rename zorgt voor een ander gebruikt profiel voor die aansluiting.

Het is dus belangrijk dat je dit zeker nagaat, online vind je vaak de juiste informatie over je specifieke model om te zien of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterdog999
Ik heb hem op pc mode gezet en indrrdaad get beeld is veel beter geworden maar nu kan ik de auto scale optoe niet meer kiezen in beeld formaat. Nu zit ik steeds met van die zwarte randen om mijn beeld
Kan ik daar ook nog iets aan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:59
Toevallig ingesteld als kloon van je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan moet je eens kijken of je underscan of overscan ergens aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterdog999
@shithappens nee ik heb mijn andere monitor op het moment niet eens aangesloten

@terw_dan het is niet mijn pc die te klein beeld heeft maar mijn tv want het is geen 16:9 beelscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterdog999
@terw_dan ooh shijnbaar werkte het toch.

BEDANKT ALLEMAAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:27
een tv is altijd of 16:9 of 4:3, een monitor kan wel 16:9 zijn of 16:10.

Welke tv gerbuik je nu dan dat maakt het wat gemakkelijker

ow opgelost zie ik net :)

[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 10-05-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterdog999
@freaky35 laatmaar het is al gelukt het was de underscan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 08:37
marcop82 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:28:
[...] Om dit te doen heb ik een HDMI naar DVI kabel gebruikt en de aansluiting gerenamed naar "PC". Het lijkt misschien onnozel maar die rename zorgt voor een ander gebruikt profiel voor die aansluiting.
Dat kan ik beamen, zat zelf met zo'n issue waardoor mijn beeld minder scherper was. (VGA zag er beter uit dan hdmi... :F )

bron: http://www.tomshardware.c...le-poorly-working#7056856
Pagina: 1