Zoneminder wil niet werken met Quickcam STX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Ben wat aan het pielen met Zoneminder, heb een Virtual Appliance gedownload (is op basis van Ubuntu 12.04), en die op m'n ESXi host gegooid. Webcam aangesloten via USB, doorgegeven aan de VM

Webcam wordt herkend in de VM:
[ 1365.105080] usb 2-2.1: new full-speed USB device number 6 using uhci_hcd
[ 1365.406273] gspca_main: zc3xx-2.14.0 probing 046d:08d7
[ 1366.565959] input: zc3xx as /devices/pci0000:00/0000:00:11.0/0000:02:00.0/usb2/2-2/2-2.1/input/input7

in /dev verschijnt ook netjes een video0 na het aansluiten. Maar ik krijg Zoneminder er niet mee aan de praat. Netjes toegevoegd op device0, PAL, RGB24, 320x240, maar zie alleen maar zwart beeld.

In de Zoneminder log zie ik deze errors voorbijkomen
Shared data size conflict in shared_data for monitor Monitor-6, expected 328, got 316
'zmc -d /dev/video0' exited abnormally, exit status 11
Got signal 11 (Segmentation fault), crashing
Saturation control is not supported
Hue control is not supported
Starting Capture
'zmc -d /dev/video0' started at 13/05/10 01:38:32
'zmc -d /dev/video0' starting at 13/05/10 01:38:32, pid = 3379
Starting pending process, zmc -d /dev/video0

Hoe zorg ik dat de camera het wel doet? 8)7 Heb al gezocht op die Segment fault en "exit status 11", maar heel veel wijzer wordt ik er niet van.

Hij staat trouwens wel op de HCL van Zoneminder: http://www.zoneminder.com...rdware_Compatibility_List

Deze tutorial ook geprobeerd, maar helaas

Edit: Je kunt Zoneminder ook laten zoeken o.i.d. naar camera's, dit ook geprobeerd, maar dan krijg ik dit terug:
zmadmin@zoneminder:~$ zmu -d /dev/video0 -q -v -U admin -P admin
Error, failed to open video device /dev/video0: Success

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 10-05-2013 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doe het eens met die webcam op een fysieke machine, ipv VM. Je kan nu gaan lopen zoeken tot je een ons weegt, maar als ESXi de schuldige is, zal je geen oplossing vinden. Pak dus een Live CD of USB stick, start Linux en installeer zoneminder. Dan weet je snel genoeg waar 't probleem ligt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik ben inmiddels al iets verder

In de tutorial zeggen ze dat je een bepaalde module moet laden zodat deze cam werkt. Die regel code had ik ook netjes toegevoegd aan een zoneminder bestand, maar kwam er net achter dat bij nieuwere Ubuntu versies dat bestand helemaal niet in /usr/lib/libv4l staat, maar in /usr/lib/i386-linux-gnu/libv4l/ Ik heb nu eventjes normaal beeld gehad zoals het hoorde, maar na een seconde of 5 ging het beeld weer op zwart.

Zoneminder log barst nogsteeds van de errors:
'zmc -d /dev/video0' exited abnormally, exit status 255
Failed to capture image from monitor 2 (0/1)
Capture failure, possible signal loss?: Input/output error
Saturation control is not supported
Hue control is not supported
Starting Capture
'zmc -d /dev/video0' started at 13/05/10 11:37:45
'zmc -d /dev/video0' starting at 13/05/10 11:37:45, pid = 2609
Starting pending process, zmc -d /dev/video0

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 10-05-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 27-08 11:48
Krijg je wel beeld met een tootlje als cheese, xawtv, vlc etc..?

Staan de rechten goed op /dev/video0 (video1.. etc.) anders even chmod 755 /dev/video0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb dus al even beeld gehad. Dat gaat wel goed denk ik. Verder kan ik het met andere programma's niet checken aangezien het hele gebeuren op de commandline draait, zonder GUI.

Rechten voor video0 staan toegekend aan www-data, en dat klopt ook volgens de Zoneminder wiki's.

Twijfel sterk of het aan ESXi ligt, maar zal het voor de zekerheid nog even op een fysiek systeem proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 10-05-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 27-08 11:48
Eventueel kan je de cam met VLC of iets 'serven' vanaf de fysieke host. ZM kan hem dan als IP cam benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ThinkPadd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:33:
Ik heb dus al even beeld gehad. Dat gaat wel goed denk ik. Verder kan ik het met andere programma's niet checken aangezien het hele gebeuren op de commandline draait, zonder GUI.
Dat boeit niet. Als je op Windows werkt installeer je Xming en kan je via X11 forwarding in Putty gewoon GUI applicaties starten van een CLI systeem. Er is dus niets dat je weerhoud om het even te testen.
Twijfel sterk of het aan ESXi ligt, maar zal het voor de zekerheid nog even op een fysiek systeem proberen.
En toch denk ik dat 't wel een probleem is. Test daarom eens met een fysieke omgeving.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zal nog wat proberen, heb nu even geen tijd meer. Bedankt voor de suggesties in ieder geval. Ik laat nog wel even weten of ik verder ben gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ben iets verder gekomen. Met deze liveCD: http://www.zoneminder.com/wiki/index.php/ZMLarch (ZMLarch_1.24.2-1.iso) krijg ik het op m'n desktop PC in VMware Player prima aan de praat. Kon m'n camera zo doorgeven, en beeld is vloeiend (12 - 27fps)

Settings zijn (mocht iemand anders het ooit nodig hebben voor de Quickcam STX):
PAL
YUYV420
320x240

En dan Zoneminder gewoon op JPEG streaming via swf

Ik dacht: mooi, het werkt :D Maar helaas wil het op ESXi niet :( :'( Heb exact hetzelfde gedaan, usb camera doorgegeven aan VM, liveCD gestart, maar het werkt helaas niet. Ik heb er nog geen beeld uit kunnen krijgen. De load is ook veel hoger op de ESXi VM.. 1.01 vs 0.20 op de VMware Player machine.

In de logs op de ESXi machine weer dezelfde errors:
kernel: zc3xx: probe 2wr ov vga 0x0000
zmc_dvideo0[4284]: WAR [Capture failure, possible signal loss?: Input/output error]

Denk dat ik het hierbij laat. Was toch meer een knutselprojectje. Als ik echt camerabewaking wil dan trek ik wel een goedkope IP Camera van Marktplaats / eBay :) Scheelt ook weer system load (nu moet de server immers al het decodeerwerk doen vanwege de USB camera)
Pagina: 1