1 router & 1 repeater ---》1 SSID ?

Pagina: 1
Acties:

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:31
Zoals de titel al zegt. Ik heb 1 wireless router op de begane grond.

Alleen op de 2e verdieping is het signaal niet echt genoeg. Daarom had ik een wireless repeater gekocht.

Ik moet altijd switchen tussen 2 netwerken, maar kunnen de router en de repeater niet samen 1 SSID vormen? Zodat ik niet telkens hoef te switchen.

Als dit niet zou kunnen, welke mogelijkheden zijn er dan nog om het wifi signaal te versterken?

Mijn router: wnr2000
Mijn repeater: wn2000rpt
Mijn modem: ziggo alles in 1 modem.

Mijn huis:
Etages:
2 -repeater
1
(Begane grond) -internet signaal komt binnen, gaat naar modem, dan vanuit modem naar router.

Alvast bedankt voor de reacties :)

No one is listening until you fart

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:28
Je moet je 2e router volgens mij bridgen, of een specifieke range extender, zoals de Linksys RE1000 of RE2000 (zie: pricewatch: Linksys RE2000) kopen. Ze gaan dan het signaal "overpakken", vergt enige setup, werkt daarna wel beter dan 2 afzonderlijke SSID's op 1 kanaal vanwege storing e.d.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Beide hetzelfde SSID en wachtwoord geven maar wel beide op een ander kanaal zou moeten werken, hij zou dan zelf het sterkste signaal moeten kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door revertive op 09-05-2013 23:55 . Reden: typo ]

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Nee hoor :) Gewoon de WiFi apparaten exact hetzelfde instellen (SSID, beveiliging etc) maar een ander kanaal kiezen. Zolang je repeater geen DHCP doet mag dit geen issue opleveren. Heb het hier lopen met een Linksys E4200 als "hoofdrouter" en een WRT54GL als accesspoint/repeater.

EDIT: Wat revertive zegt dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door Xudonax op 09-05-2013 23:55 ]

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:31
Bedankt voor de reacties! :)

Moet ik nog iets met ip adressen doen?

Oke, dan zal ik dat eens uitproberen.

Kan ik ook nog een 2e repeater toevoegen aan het netwerk? Zodat zegmaar 2 repeaters en 1 router samen 1 SSID hebben.

Ik heb ook een gatnetwerk op mijn router, deze is geïsoleerd. Ik neem aan dat dit geen kwaad kan?

No one is listening until you fart

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Je hoeft niets met IP adressen te doen, behalve het uitschakelen van DHCP als je repeater/access point dit kan doen. Als 'ie dit kan staat het in de handleiding. En op deze manier kun je zoveel repeaters/access points toevoegen aan je netwerk als je wilt, zolang ze elkaar maar niet (noemenswaardig) storen. Dus bijv. je router beneden op kanaal 1, dan repeater 1 op kanaal 6, repeater 2 op kanaal 12, repeater 3 (die je router niet/nauwelijks ziet) weer op kanaal 1 etc :)

Het gastnetwerk zal niet overgenomen worden natuurlijk, maar het mag geen kwaad kunnen lijkt me.
Pagina: 1