[PW] moederbord filters, dual-cpu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Kijk ik er overheen of is er geen dual-cpu filter in de moederborden categorie?

Indien die er inderdaad niet is, bij deze een verzoek om die aan te maken :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Nee er is geen Dual CPU filter, dus je kijkt nergens overheen ;) Een telling levert +/- 49 moederborden op, met prijs, die 2 of meer sockets hebben. Het is alleen niet zo makkelijk daar een filtertje van te maken, wat gezien de niet zo hoge populariteit van de dual/quad socket moederborden ook niet veel gebruikt zal worden.

Het filter, voor bijvoorbeeld socket, zoals je dat nu ziet, krijgt wellicht in de toekomst een ander uiterlijk, dat je per optie kan aangeven hoeveel stuks je ervan wilt hebben en dat je dus ook makkelijk kan zien waar je dat kan selecteren. We kunnen dit aan de achterkant namelijk wel, maar er is nog nooit een nette manier verzonnen om dat in een filter te verwerken.

Tl;DR: voor nu niet, in de toekomst misschien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Hmm, kan een simpele filter a la "wel/niet meer dan 1 socket" dan geen uitkomst bieden tot er een nette(re) oplossing is? Of is dat ook niet zo makkelijk te realiseren?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Raven schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:06:
Hmm, kan een simpele filter a la "wel/niet meer dan 1 socket" dan geen uitkomst bieden tot er een nette(re) oplossing is? Of is dat ook niet zo makkelijk te realiseren?
Dat dus. Ik moet aan de achterkant alle sockets langsgaan om te kijken welk getal daar staat ingevuld. Nu hoef ik natuurlijk niet alle sockets hiermee op te geven, maar de modernere zeker wel. En stel het duurt nog een tijdje voordat het mogelijk nieuwe filter zoals ik hierboven beschreef bestaat, is er een grote kans dat er weer een of meerdere sockets bijkomen. En het bijhouden van lijsten wordt dan vaak vergeten, waardoor die niet meer klopt etc. Het is voornamelijk dat het onbeheersbaar wordt dat ik er niet aan wil beginnen, gecombineerd met de impopulariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
:S Is er dan geen apart veld met hoeveel sockets er op een moederbord zitten? Als daar een getal van 1 of hoger in staat dan is het volgens mij toch wel simpel te filteren, al kan ik er helemaal naast zitten :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Nee, wij geven per socket aan hoeveel daarvan aanwezig zijn. Kijk bijvoorbeeld op de "Verbeter productgegevens" pagina van een 4x socket moederbord (hier staan zaken op dezelfde manier als waarop wij ze invoeren): http://tweakers.net/pricewatch/improve/331323 en dan klikken op de knop Specificaties >>. Dit is een moederbord met 4x Socket G34 en dat zie je ook als zodanig in de lijst van sockets.

Het script voor een filter zou elk (of in ieder geval de meeste) sockets af moeten lopen om te kijken welke getallen daar staan ingevuld. Het is dus niet zo simpel als je denkt, ook niet voor ons. Maar gelukkig worden er stappen ondernomen en ideeën op een rijtje gezet van hoe het allemaal beter kan, dat gaat echter zeker niet over 1 nacht ijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Kun je dat niet oplossen door 1 keer een script uit te voeren die (evt per socket) een lijst samenstelt met alle moederborden met 1 socket, een lijst met 2 sockets, etc en dan pas bij het toevoegen van een moederbord aan de PW die lijsten laten bijwerken? Dit om niet telkens de sockets af te hoeven lopen maar om dan een vooraf aangemaakte lijst te laden. En om fouten te voorkomen, die lijsten ook laten bijwerken op het moment dat de CPU specs van een moederbord worden aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 13-05-2013 15:24 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 00:40

Ch3cker

Testlab Teamlead
Kort antwoord: Nee, dit kan niet.

Zo'n 'lijst' waarop in dit geval gekeken word of er bij een socket een getal groter dan 1 ingevuld staat, kan niet 'dynamisch' worden gemaakt. Elk veld moet dus apart benoemd worden, waardoor er geen mogelijkheid is om dit automatisch te laten updaten, gezien er weer velden bij kunnen komen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surraucus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Hoe kan ik die alle ~49 finden ik zoek al heel lang een goedkoop dual processor moederbord waar twee quadcore's in kunnen is het mogelijk dat je een lijstje maakt van alle dual cpu moederborden?

Bij voorbaad dank.

Met vriendelijke groet,

Surraucus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Dit is de makkelijkste manier:
Ga naar de categorie moederborden http://tweakers.net/categorie/47/moederborden/producten/
Zet het aantal resultaten per pagina op 100 (onderaan de lijst)
Sorteer op Socket (bovenaan, achter Sortering)
Om te zien of iets een dual/quad socket is, kijk je in de eerste kolom waar je 2x ... of 4x ... voor het socket ziet staan.

Je ziet er meteen 2 bovenaan staan en op pagina 3 en de laatste pagina staat de rest :)
Pagina: 1