Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
grmbl. Als ik iets upload naar Youtube dan heb ik veel last van banding bij een vignette mask dat ik heb gebruikt... Het gaat om een 3d animatie waarbij ik middels 2 light layers en een mask layer enige suggestie van diepte wilde maken, dat lukt dus niet helemaal.

Ik heb allerlei tips van Google al gevolgd maar dat waren doorgaans dezelfde:

16bit project aanmaken. allerlei foefjes uithalen met de mask feather van het vignette en ea doen met layer effects zoals colour ramp en 4colour gradient.

Deze AE tipvideo legt wel neer wat ik al heb gedaan: https://vimeo.com/6984755

Ansich, werkt het als ik de animatie render als een H.264 @ 35 of 50Mbps want op de PC en LCD TV ziet het er prima uit. Stuur ik het naar Youtube dan is het resultaat minder nice, zelfs op 1080P.

Dus wat zou ik kunnen doen? Ik kan middels een aantal gradients wel een vignette-achtige iets maken maar dat is toch niet hetzelfde en het is dan meer gedoe voor het gewenste resultaat...

Ik zou het wel willen laten zien btw maar klant is niet de makkelijkste hierover...

Edit ik maak het in After Effects 5.5

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Door de compressie die youtube zelf gebruikt, komt er banding in, helaas een effect wat je niet zomaar kunt vermijden denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Ik ben wdb wel een heel eind gekomen door het gebruiken van de Ramp plugin en ik ga er maar genoegen mee nemen denk ik. ik heb op het 3D object ook wat flares gezet met "fast blur" en "levels" dat hielp ook behoorlijk om -en- vignette heel te houden -en- de kleuren egaler te laten verdelen.

het ziet er nu meer uit als digitale ruis dan dde harde boomringen dat het eerst was.

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 10-05-2013 19:31 ]

And it goes BRAAAAAPP!