[Win8x64] DWM niet meer uit te schakelen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik heb in het verleden een stukje software ontwikkeld dat zwaar leunt op een aantal GDI+ api calls. De software is geschreven in C# en probeert zoveel mogelijk pixels van het scherm te trekken in een korte tijd.

Onder Windows 7 draaide dit met maar liefst ~50 fps, waarbij ik dus 50x per seconden een screenshot maak van de Windows desktop, hiervoor moest ik wel Desktop Composition uitzetten. Dit gebeurde via code.

Onder Windows 8 kan ik Desktop Composition niet meer uitzetten omdat (diverse bronnen vermelden dit) de Desktop Windows Manager een onmisbaar onderdeel van Windows 8 is geworden. In veel gevallen levert dit volgens mij performance winst, behalve in het geval van legacy apps met GDI api calls. Windows 7 gaf mij dus ~50 fps en Windows 8 heeft daar ~10 fps voor nodig.

Wie van jullie heeft hier nog meer last van en een alternatieve oplossing. Ik weiger terug te gaan naar Windows 7, maar dit geeft mij wel een enorm teleurstellend gevoel. Ik heb avonden zitten tweaken om de performance goed te krijgen en ben uiteindelijk bij GDI gebleven vanwege de snelle performance zonder DWM. Ik kan me voorstellen dat dit dus ook bij andere bestaande applicaties voor komt ..

Ik heb diverse zaken opgevolgd op internet, maar Aero Light, Basic Theme, Appearance & Performance tweaks niets lijkt te werken. Ik word hier zeer verdrietig van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk dat je van je zware leunen op GDI+ API calls af moet. In plaats van te zoeken om op een nieuw systeem je oude methode te handhaven moet je helaas op zoek naar een nieuwe methode die bij het nieuwe systeem hoort. Veel apps die het beelscherm willen 'hebben' als bitmap gebruiken een virtuele video mirroring driver, is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
johnkeates schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:27:
Ik denk dat je van je zware leunen op GDI+ API calls af moet. In plaats van te zoeken om op een nieuw systeem je oude methode te handhaven moet je helaas op zoek naar een nieuwe methode die bij het nieuwe systeem hoort. Veel apps die het beelscherm willen 'hebben' als bitmap gebruiken een virtuele video mirroring driver, is dat geen optie?
Hi .. bedankt voor je reactie. Ik vind het gewoon verbazingwekkend dat zoiets als een paar pixels uitlezen van het beeldscherm zoveel tijd moet kosten. Windows XP is trouwens nog veel sneller dan Windows 7 in deze bewerkingen. Die mirror display drivers zijn volgens mij best experimenteel. Ik heb een aantal methodieken onderzocht en volgens mij ben ik nooit ver gekomen hiermee. Zal het nog eens proberen. Thanks!

[/list]