Huiskamer Gaming - Vrienden & Familie (PC)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo Tweakers,

Wie van jullie gebruikt een PC als een soort van Console?

Naast mijn HTPC wil ik een Gaming PC neerzetten met Windows (8). Deze zal ook op de TV worden aangesloten, en dus op het Home Cinema Systeem.

Zelf ga ik hier met toetsenbord\muis wat single-player spellen op spelen. 3D shooters bijvoorbeeld.

Nu zit ik er aan te denken om een stuk of 4 controllers te kopen zodat ik vrienden en familie kan uitnodigen om een spelletje te spelen. Ik denk aan controllers omdat het toch wat makkelijker werkt dan volwaardige toetsenbord\muis-setjes voor iedereen.

Afijn, de vraag is nu; welke spellen zijn leuk om te doen? Het moet een beetje casual zijn. Richting Wii-achtige spelletjes denk ik zelf nu, maar wie weet. En Co-Op is helemaal gezellig natuurlijk.

Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Er zullen niet veel games zijn op de PC die 4 controllers ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met console emulators kun je wel heel veel gaafs spelen. Zoals Mario Kart, Mario Party.... Sportspellen bieden meestal ook couch coop modussen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Een soort Mario Party gevoel bedoel je?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
Desnoods om de beurt dan, als multi-controller een probleem is.

Maar ik denk meer aan "eenvoudige" games. Bijvoorbeeld via Steam. Zoals AudioSurf etc.

[ Voor 18% gewijzigd door ExIT op 12-05-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Leen een Wii. Rip de benodigde files, grijp een emulator.
Wii DVD-game erin, controllers over bleutooth, Wii bar op de TV (één op batterijen) en je kunt Wii games spelen op 1080P (haha, minus de textures) zoals het eigenlijk bedoeld was. Ofwel niet.

Jup, beter beeld dan op de Wii zelf.

Waarom dit het beste is waar ik op kan komen is omdat alle hardware het zo'n beetje gemakkelijk aan kan en er zo'n beetje GEEN splitsscreen co-op of andersinds party games zijn voor de PC. PC's staan niet in de woonkamer lijkt het, dus zijn er geen games voor met meerdere spelers (lokale spelers dan).

Er zijn wat indie games die je soms met z'n 2e kunt spelen, en audiosurf is dan voor een "feestje" de minst afleidende, gezien er gewoon (goede?) muziek uit je PC komt op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
Ik was er al bang voor. Zonde dat dit genre voor de PC niet echt lijkt te bestaan.

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het kan dus wel, maar dan wel met Emulators:

YouTube: 4 Player Gaming on PC (35 Games) - 1080p

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
Het kan ook gewoon onder Windows heb ik inmiddels uitgevonden.
Met vier draadloze controllers van Logitech.

Games koop ik op Steam. Bijvoorbeeld:
Rayman Origins
Trine 2

Allebei leuke platform puzzel spellen met full controller support en local co-op modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik gebruik de Dolphin Wii en gamecube emulator voor mijn HTPC en werkt behoorlijk goed.
Je kan met een bluetooth dongle ook gewoon echte wii controllers aan toevoegen of een controller van logitech of iets dergelijks.

http://www.dolphin-emulator.com/

Daarnaast zou dat Big picture van steam ook voor meer controller support zorgen en meer huiskamer suitable zijn.

Misschien kan je hier nog wat inspiratie uit halen qua games:

YouTube: YouTube

Dit is de playlist van FreddieW & Corridor Digital hierbij spelen ze vaak pc games met elkaar in vier tal.
Al moet ik wel zeggen dat het niet geheel huiskamer-achtig is, maar meer LAN party-achtig maar misschien kan je er wat ideeen uithalen betreft de games.

[ Voor 39% gewijzigd door falcon123 op 11-05-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oh en nog vergeten:
Als je gitaar & bas spelers hebt, is Rocksmith voor de PC (Ubisoft - Steam) een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ExIT schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:46:
Richting Wii-achtige spelletjes denk ik zelf nu, maar wie weet. En Co-Op is helemaal gezellig natuurlijk.
Is het dan niet gewoon makkelijker om de console in kwestie te kopen die je het interessantste lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Voordat ik het topic moet sluiten in verband met illegale zaken even een heads up.
Het is niet toegestaan noch gewenst hulp te zoeken op dit forum met illegale games/software. Ik laat het topic nog open maar als het nog verder in die richting gaat dan gaat het alsnog op slot.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
CptChaos schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 23:32:
[...]
Is het dan niet gewoon makkelijker om de console in kwestie te kopen die je het interessantste lijkt?
Uhm nee. Ik wil dit echt vanaf een Game PC draaien. Ik vind de graphics van een PC nog altijd beter dan enig console. Met titels als Trine 2 voor de PC is het echt waanzinnig mooi. Los van het feit dat het spel bizar leuk is. Maar dit geld ook voor racers, 3d shooters en andere spellen op de PC natuurlijk.

Het was gewoon even zoeken om "local co-op platform-spellen" te vinden voor de PC. Dat soort spellen zijn erg leuk voor visite. Niet te veel diepgang maar even op tempo met 3 of 4 mensen tegelijk spelen.

Die spellen heb ik dus gevonden in de Steam Store. Maar ze zijn ook elders te koop. Met de onderstaande websites kun je meteen zoeken in een lijst met spellen die local co-op bieden:

http://www.co-optimus.com/search.php
http://www.pccouchcoop.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 21:47

Sorbo

Uw hulp in huis!

Sonic & All Stars Racing: Transformed is veruit de beste mario kart-achtige game die je gaat vinden voor de PC, zonder een N64-emulator te installeren ;)

Deze en zijn voorganger zijn vaak voor minder dan 10 euro te vinden in sales op steam/greenmangaming of getgamesgo.

Verder schijnt voor de serieuzere gamers Monaco een erg goeie coopper te zijn, maar die moet ik zelf nog spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
Sonic & All stars had ik al gevonden op Steam inderdaad. Pressure is ook heel leuk en valt volgens mij in hetzelfde genre. Lekker racen en schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De Worms games doen het als local co-op ook wel goed. :) De ouderen sowieso en van de nieuweren is Worms: Revolution dan raadzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
Worms Revolution heb ik al. Dat is absoluut een leuke! Bedankt voor de tips.
Pagina: 1