PC crasht bij inpluggen USB (flash, wifi)

Pagina: 1
Acties:

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01 16:24
Ik heb een Fujitsu Siemens Esprimo E3510 die ik tot HTPC heb omgebouwd.
Nu heb ik de volgende problemen:

- Systeem hangt meteen als ik een USB device inplug: Flash drive, WiFi (Logitech muis werkt wel)
- De videokaart herkent maar één beeldscherm (ook bij opstarten).

Als ik de TV aansluit met HDMI, herkent hij die en boot 'ie goed. Zodra ik mijn beamer aansluit (dvi-vga adapter) gebruikt hij die als primair scherm. In de instellingen van Windows herkent hij de TV vervolgens niet meer en ziet hij maar één beeldscherm.

Probleem is dat ik ook geen drivers kan installeren aangezien ik geen wifi of usb-stick met drivers kan inpluggen, zonder dat het systeem bevriest.

Specs:

- Windows 8
- D2750 moederbord (Intel G31)
- Intel Core 2 Duo E7300
- 2 x 1GB DDR2 PC6400
- EVGA GeForce GT430 (1GB)
- Samsung F3 EcoGreen 1500gb

Wie helpt me op weg?

• musje83
Nou, zal je net zien: na tijdenlang geklooi heb ik het meteen na het posten van bovenstaande opgelost.

In apparaatbeheer onder 'universal serial bus controllers' heb ik de 'USB2 enhanced host controller' uitgeschakeld en alles werkt weer.

Ga meteen de Nvidia drivers installeren, eens zien of dat dan ook is opgelost...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wel even kijken of je USB poorten nog naar behoren (lees: snel) werken. Installeer ook eens de nieuwste Intel chipsetdrivers.

• musje83
Nou, die USB2 enhanced host controller lijkt dus voor USB 2.0 snelheden, alles wat ik inplug werkt enorm traag (WiFi download capped @ 450kb/s). Ik dacht (hoopte) dat het een Win8 compatibility issue was, maar onder Windows 7 exact dezelfde problemen.

Intel chipset drivers zijn geïnstalleerd, overigens.

Wat kan er mis zijn met de PC dat hij direct volledig bevriest als ik een USB apparaat inplug? Iemand ideeën of ervaring met de G31 chipset en dit soort problemen?

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:17
Mischien is het een probleem met de spanning die ze krijgen?

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je memtest al geprobeert te draaien? .

• musje83
Spanning die ze krijgen - Denk het niet, alles is stock, waarom zou dat crashes veroorzaken?
Memtest - Niet gedraaid, hoe kan het geheugen betrekking hebben op dit probleem?

Update: Win7 geïnstalleerd, via de Intel site de chipset drivers aan het downloaden en die bevriest (inclusief het hele systeem) halverwege, volgens mij ook op diezelfde USB2 host controller.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk eens in je BIOS en wijzig eens de legacy USB instelling (indien aanwezig).
Pagina: 1