[iPhone 4] haperende home-button

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-05 16:35
Beste Tweakers,

Eind januari heb ik de home-button van mijn Iphone 4 laten vervangen. De garantie hierop was 3 maanden, die is dus weer net verlopen. Echter nu is weer de button van mijn Iphone aan het haperen. Soms reageert hij niet, dan wel weer een aantal keer achter elkaar. Het verschilt heel erg hoe lang hij het wel en niet doet.

Ik heb zelf al geprobeerd te kalibreren, hielp niet. Ook schijnt het te kunnen helpen als je de telefoon aan de oplader legt, de oplader naar beneden drukt (dan drukt hij aan de binnenkant dus naar boven, tegen de onderkant v/d homebutton aan) en dan de homebutton een aantal keer indrukt. Dit hielp ook niet.

Op dit moment heb ik tijdelijk de assistive touch (on-screen homebutton) aangezet, maar ik ben niet van plan dit nog 2 maand (eind abbo) vol te houden. Ook is het zonde om voor 2 maandjes er alweer een nieuwe button erin te laten zetten. Echter wil ik de telefoon waarschijnlijk wel verkopen na de tijd, aangezien ik er zuinig met mijn telefoons omga (geen krasje te zien). Wat is wijs? Hebben jullie nog andere tips, of zal ik de button toch nogmaals laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 13:54
Bij mij hielp het (omdat ik ook hetzelfde euvel had) om de achterkant aan de onderkant heel hard te "knijpen" met de bovenkant van het scherm

Dus je 2 duimen en wijsvingers op de achterkant van het toestel en bovenkant van het toestel samen te drukken of knijpen! (onder het scherm dus naast de homebutton)

Bij mij help dat voor een aantal dagen maar het is maar 5 seconden werk (dan kan je toch nog even plezier hebben van je toestel) :D

[ Voor 5% gewijzigd door Knamix op 09-05-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279971

tenhagen12500 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:30:
Beste Tweakers,

Eind januari heb ik de home-button van mijn Iphone 4 laten vervangen. De garantie hierop was 3 maanden, die is dus weer net verlopen. Echter nu is weer de button van mijn Iphone aan het haperen. Soms reageert hij niet, dan wel weer een aantal keer achter elkaar. Het verschilt heel erg hoe lang hij het wel en niet doet.

Ik heb zelf al geprobeerd te kalibreren, hielp niet. Ook schijnt het te kunnen helpen als je de telefoon aan de oplader legt, de oplader naar beneden drukt (dan drukt hij aan de binnenkant dus naar boven, tegen de onderkant v/d homebutton aan) en dan de homebutton een aantal keer indrukt. Dit hielp ook niet.

Op dit moment heb ik tijdelijk de assistive touch (on-screen homebutton) aangezet, maar ik ben niet van plan dit nog 2 maand (eind abbo) vol te houden. Ook is het zonde om voor 2 maandjes er alweer een nieuwe button erin te laten zetten. Echter wil ik de telefoon waarschijnlijk wel verkopen na de tijd, aangezien ik er zuinig met mijn telefoons omga (geen krasje te zien). Wat is wijs? Hebben jullie nog andere tips, of zal ik de button toch nogmaals laten vervangen?
Coulance regeling aanvragen, die 3 maanden garantie is volgens mij te weinig conform de Nederlandse wetgeving. Of er moet specifiek zijn aangegeven dat de reparatie slechts een tijdelijke oplossing zou zijn.

Als klant heb je meer rechten dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenhagen12500
@harveydwijs2, bedankt voor de tip! Hij reageert vandaag plotseling weer een heel stuk beter dan gisteren. Geen idee hoe dat kan, wel een aangename verrassing :).

En wat betreft de garantie, het staat echt overduidelijk op hun site aangegeven. Ik heb ook even nagezocht op internet, maar er is niet echt een standaard garantieregeling m.b.t. telefoonreparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512970

Ik heb dit ook gehad, soms moest ik echt 20 x klikken voor ik een reactie krijg, oh wat had ik dat ding vervloekt. Maar uiteindelijk is het bij mij vanzelf overgegaan. Dit tip van dat samenknijpen zou zomaar eens kunnen werken, ik heb er nu gelukkig geen last meer van.

Succes met je probleem, hopelijk gaat het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:36
De home-knop kun je ook kaliberen als ie slecht reageert.

http://www.redmondpie.com...-make-it-more-responsive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Zelfde hier bij mijn (ondertussen verkochte) iphone 4.
Het heeft bij mij ontzettend geholpen (verholpen zelfs) door:
Achterkant verwijderen,
Hard stukje plastic (stukje clamshell-verpakking oid) ter plaatse van de home knop
te leggen,
Achterkant weer terug erop.
Hierdoor komt er meer druk op de home-knop, en werkte deze in mijn geval weer feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 11:12

KLK

Voordat er allerlei iphones open geschroefd gaan worden, de oplossing die vj_slof geeft is bij veel klanten van ons de oplossing geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenhagen12500
@Cindeeh
Danku, moet het nog een maandje volhouden, met de button. De laatste 3 dagen heb ik er geen last meer van gehad, tot deze avond. AssistiveTouch maar weer aan dan..
KLK schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:07:
Voordat er allerlei iphones open geschroefd gaan worden, de oplossing die vj_slof geeft is bij veel klanten van ons de oplossing geweest
Kalibreren heeft bij mij aan het begin een beetje geholpen, dat was echter al ver voordat ik voor de eerste keer de home-button liet vervangen. Ik ben niet van plan om hem eigenhandig open te gaan schroeven, dat risico is het me niet waard. Verder dan het hard samenknijpen van de voor- en achterkant zul je mij niet zien gaan. Blijft wel balen, want ik ben wel verplicht om zoiets te melden bij een toekomstige koper, waardoor ik automatisch minder geld kan vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05 12:54
Ik had hetzelfde probleem en heb het op kunnen lossen door de knop schoon te maken met 70% schoonmaak alcohol (kan je kopen bij de kruidvat/etos enz...) zie onderstaand filmpje. Knop werkt nu weer perfect hij klikt ook weer goed en soepel.

YouTube: Iphone 4 Home Button ignoring clicks - Fix w/ Rubbing Alcohol
Pagina: 1