Hulp bij upgrade videokaart

Pagina: 1
Acties:

• InfernuZ
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik wil graag een nieuwe videokaart gaan kopen maar heb mij twijfels over welke. Ik twijfel ook over welke setup (1 kaart of 2 mindere kaarten in SLI/crossfire). De reden waarom ik een upgrade wil is omdat ik graag met 3 schermen wil werken (mijn huidige 560TI laat dit niet doet).

Mijn huidige PC heeft de volgende specs:

Case: Antec One MidiTower Zwart
CPU: Fx-8120 Black Edition
PSU: Zalman 600W ZM600-GT Series
Opslag: Corsair 120GB Force GT Solid State Drive en 3x WD Caviar green 1TB
RAM: Kingston 8GB PC3-12800 HyperX DDR3 SDRAM x2
Moederbord: Asus Sabertooth 990fx
CPU Koeler: Scythe Mugen 3 Rev. B
Grafische kaart: Geforce GTX 560TI

Ik zat te denken aan de XFX Radeon HD 7970 maar uit de reviews blijkt dat deze vrij luid is. Voor een SLI setup dacht ik dan eerder aan de MSI GeForce GTX 660.

Het budget bedraagt om en rond de 400 euro.

Edit: Net gelezen op het forum dat de Geforce 700 series volgende maand zou uitkomen, hierop wachten zie ik ook als een optie.

[ Voor 6% gewijzigd door InfernuZ op 09-05-2013 15:25 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de XFX 7970 is gelukkig niet de enige 7970 die er te krijgen is, Asus/Sapphire/Gigabyte/Club3D en ook HSI hebben 'stille' 7970's in de aanbieding, reviews en vergelijkingstests geven de pro's en de contra's van deze kaarten wel weer;
reviews: Round-up: snelle HD 7800- en 7900-kaarten
reviews: XFX en Asus HD 7970-kaarten in de ring http://nl.hardware.info/r...kaarten-vergelijkingstest

waarbij de XFX Double Dissipation echt niet slecht uit de test komt...

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• rickboy333
  • Laatst online: 14-01 23:04
Maar kan je ook niet nog een 560TI erbij kopen en dan die met je huidige videokaart verbinden via SLI ? Ik denk dat dat de beste oplossing is. Ik weet overigens niet zeker of je dan 3 schermen ook daadwerkelijk kan aansluiten. (Want tussen SLI en crossfire zit ook weer een verscheel) Dus dat moet je ff opzoeken op internet. Maar ik neem aan dat dit kan.

TIME TO UPGRADE !!!

• InfernuZ
NLBUURMAN schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:34:
de XFX 7970 is gelukkig niet de enige 7970 die er te krijgen is, Asus/Sapphire/Gigabyte/Club3D en ook HSI hebben 'stille' 7970's in de aanbieding, reviews en vergelijkingstests geven de pro's en de contra's van deze kaarten wel weer;
reviews: Round-up: snelle HD 7800- en 7900-kaarten
reviews: XFX en Asus HD 7970-kaarten in de ring http://nl.hardware.info/r...kaarten-vergelijkingstest

waarbij de XFX Double Dissipation echt niet slecht uit de test komt...
Ik keek blijkbaar naar de 7950 in de test (deze krijgt een vrij slechte score op vlak van geluid) maar het ziet er inderdaad naar uit dat de 7970 wel een nette score krijgt. Hij had sowieso ook al mijn voorkeur.
rickboy333 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:02:
Maar kan je ook niet nog een 560TI erbij kopen en dan die met je huidige videokaart verbinden via SLI ? Ik denk dat dat de beste oplossing is. Ik weet overigens niet zeker of je dan 3 schermen ook daadwerkelijk kan aansluiten. (Want tussen SLI en crossfire zit ook weer een verscheel) Dus dat moet je ff opzoeken op internet. Maar ik neem aan dat dit kan.
Dat kan inderdaad maar ik zit met de MSI Twin Frozr II, deze is op dit moment niet zoveel meer te vinden en daardoor alweer een stuk duurder. Ik betaal dan liever iets meer om een betere kaart te kopen. Het is trouwens inderdaad mogelijk om met SLI dan 3 schermen aan te sluiten.

• NLBUURMAN
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

InfernuZ schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:32:

Dat kan inderdaad maar ik zit met de MSI Twin Frozr II, deze is op dit moment niet zoveel meer te vinden en daardoor alweer een stuk duurder. Ik betaal dan liever iets meer om een betere kaart te kopen. Het is trouwens inderdaad mogelijk om met SLI dan 3 schermen aan te sluiten.
elke 560Ti kun je daarop aansluiten in SLI, enkel als je een OC'ed versie hebt zal de snelste van de 2 zich klokken naar de laagste.

V&A aangeboden: 2x MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr III Power Edition

nadeel is wel dat je 'slechts' 1GB geheugen effectief over houdt, ipv 3gb voor de 7970... maar je bent ook maar 120-140 piek kwijt ipv 300+

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• rickboy333
  • Laatst online: 14-01 23:04
Je kan elke 560TI toevoegen. Het maakt niks uit. (En omg een MSI kaart :9 )

Met SLI is het zo dat je alleen de kaarten met de zelfde core aan elkaar kan aansluiten (wat bij crossfire geen bal uitmaakt) En volgensmij klockt hij niet naar minder. Alleen het geheugen doet dat.

Maar dat weet ik niet zeker. Ik zou bij V en A gaan kijken. Of de EVGA GeForce GTX 560 Ti Superclocked

Je moet bij 2 dingen opletten 1 Hij is niet lang meer beschikbaar, dus ik zou niet te veel gaan kneuzen bij V en A. En 2 er zijn maar 3 webshops met een beetje slechte beoordeling. het beste kan je dan op PIXmania bestellen. Want die andere 2 zijn van JoTo. En daar kreeg ik het helemaal op mijn zenuwen van. (maar ik heb nooit een review over hun geschreven omdat het maar om een kabeltje ging) Maar dat is puur mijn mening. PIXmania staat er ook niet echt goed voor.

Maar kijk eerst maar eens op V en A en dan overwegen om een nieuwe te kopen. :D

TIME TO UPGRADE !!!

• InfernuZ
rickboy333 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:00:
Je kan elke 560TI toevoegen. Het maakt niks uit. (En omg een MSI kaart :9 )

Met SLI is het zo dat je alleen de kaarten met de zelfde core aan elkaar kan aansluiten (wat bij crossfire geen bal uitmaakt) En volgensmij klockt hij niet naar minder. Alleen het geheugen doet dat.

Maar dat weet ik niet zeker. Ik zou bij V en A gaan kijken. Of de EVGA GeForce GTX 560 Ti Superclocked

Je moet bij 2 dingen opletten 1 Hij is niet lang meer beschikbaar, dus ik zou niet te veel gaan kneuzen bij V en A. En 2 er zijn maar 3 webshops met een beetje slechte beoordeling. het beste kan je dan op PIXmania bestellen. Want die andere 2 zijn van JoTo. En daar kreeg ik het helemaal op mijn zenuwen van. (maar ik heb nooit een review over hun geschreven omdat het maar om een kabeltje ging) Maar dat is puur mijn mening. PIXmania staat er ook niet echt goed voor.

Maar kijk eerst maar eens op V en A en dan overwegen om een nieuwe te kopen. :D
Ik zal er zeker eens over nadenken! Alhoewel ik wel denk dat ik eerder voor de iets duurdere investering ga nu die dan op lange termijn beter is. In ieder geval bedankt voor de tips :)
Pagina: 1