Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicious
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo allemaal,

Mijn desktop viel 2 dagen geleden ineens uit tijdens het gamen, eerst maakte ik er niets van.
Later deed hij dit weer, kast open gemaakt en zag dat mijn CPU fan niet meer werkte.
BIOS ingegaan dingen geprobeerd maar niks werkte.
Oude koeling erop aangesloten en die werkte wel.

Nu weet ik in ieder geval zeker dat het die koeling is die kapot is, maar nu heb ik een nieuwe nodig.
Ik game met Eyefinity dus hierdoor zal me CPU ook wel wat heter worden.

Nu ben ik een hardware-noob en heb ik geen verstand van koeling e.d.
Wat raden jullie mij aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 22:03
Vreemd dat je cpu fan het niet meer doet, heb je al geprobeerd om hem helemaal schoon te maken? Stekkertje zat verder goed aangesloten neem ik aan? Anders zou je hem wellicht kunnen vervangen, welke processor koeler zit er precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicious
Ja heb dat hele blok en de fan schoongemaakt.
Het gaat om de Scythe Mugen 2 Revision B

Deze is het denk ik: pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B

Edit: Ja stekkertje zat er goed in, heb meerdere malen eruit gehaald en erin gestopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Spicious op 09-05-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:16
Op de Mugen 2 zit een normale 120mm fan. Mocht deze kapot zijn, kun je altijd een losse 120mm fan kopen en deze gebruiken. Als het goed is, is deze Scythe Slip Stream fan dezelfde als die gebruikt wordt op de Mugen 2. Kost slechts een paar euro en als daadwerkelijk de fan zelf kapot is, is dit een simpele en goedkope oplossing.

Je kunt vanzelfsprekend ook een andere 120mm fan pakken. Enkele goede opties hiervoor zijn:
- Corsair SP120 Quiet Edition
- Scythe Gentle Typhoon

Wel zou ik eerst kijken of niet wellicht de CPU fan header op het moederbord de boosdoener is. Je kunt de fan van de Mugen 2 ook prima op een willekeurige andere fan header aansluiten. Zorg wel dat je op dat moment een andere fan hebt aangesloten op de CPU fan header, sommige moederborden gaan wel eens zeuren als op die plaats geen fan zit.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven aangegeven zou ik het ff testen of de fan wel werkt op een andere fanheader op je moederbord, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicious
Heb nu net mijne oude CPU fan aangesloten (oude fanblok zat er nog wel op) en deze even op wat dozen buiten de kast laten rusten.
De fanheader van de Mugen aangesloten op CHA_FAN1.
Toen startte ik mijn pc op en gingen de fans aan behalve de Mugen fan op CHA_FAN1.
Ook gelijk in de BIOS gekeken en daar stond dat er niets was aangesloten.

Dus die fan alleen zal dan dus wel de boosdoener zijn lijkt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:16
Lijkt het wel op ja. Even een losse fan kopen, die erop monteren en je kunt weer vrolijk verder.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 07:07
Hallo allemaal,
Even een snelle vraag, is het mogelijk om een Mugen 2 van je moederbord te halen, zonder je moederbord uit de pc te halen?
Mijn pc is dicht achter het moederbord, ik kan dus niet bij de achterkant van het moederbord.
Ik zou graag de koelpasta even willen vervangen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:05
Geloof ik kan dat niet. De schroeven zaten bij de mijne aan de achterkant van het moederbord. Dus om hem los te maken moet het moederbord er ook uit jammergenoeg.

Oeps. Oud topic.

[ Voor 6% gewijzigd door rodebest op 19-05-2013 00:19 ]

Pagina: 1