Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 14:31
beste tweakers,

ik ben van plan om over een tijdje mijn HDD te vervangen.
tegelijk wil ik over stappen naar windoos8 en alle software opnieuw te installeren (om alle troep er uit te halen, ik beging dus bij 0 met de software)
mijn plan was om een SSD van 256GB en een HDD van ongeveer 500GB te gaan kopen

graag wil ik advies over welke SSD en HDD ik het beste kan kopen (prijs kwaliteit verhouding)
en of ik misschien beter een hybride schijf kan kopen (heb ik totaal geen verstand van)
ik zat zelf te denken aan de Samsung 840 Pro 256GB omdat ik daar veel positieve dingen over hoor
als HDD zat ik te denken aan Western Digital Black 500GB - 3.5inch gewoon omdat het kan(niet egt een reden)
ik heb nog nooit een schijf vervangen mijn eerste was voor geïnstalleerd qua software dus dit is een redelijk onbekend gebied voor mij.
verder zou ik het geweldig vinden als iemand mij kan uitleggen hoe ik die SSD het best kan gebruiken (als C schijf en de HDD als D schijf!? win8 op SSD!? Games op SSD!?)

componenten ''waar mee het moet werken'':
Asus Sabertooth Z77
Intel Core i7 3770 Boxed
Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10 (2x totaal dus 16gb)

ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn en dat iemand mij kan helpen.
alvast bedankt.
heb geen vast budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-04 16:56
Voor grotendeels geldt dat de Ssd als C schijf wordt gebruikt, om hier vanaf te booten. Hierop wordt niet alleen windows geïnstalleerd maar ook programma's die jij zelf veel gebruikt. Het prettige is dat het lijkt alsof je syteem veel 'vloeiender' draait.

De pricewatch: Samsung 840 series Pro 256GB is een hele betrouwbare & snelle ssd, dus een goede keuze ;). Daarnaast kun je evt. voor een iets snellere hdd gaan, en deze heeft iets meer capaciteit dan de Western Digital Black 500GB. Gelukkig kost hij niets meer en dat is mooi meegenomen: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

Het vervangen en inbouwen van een ssd/hdd is niet erg moeilijk, op internet zijn genoeg filmpjes te zien waarin dit wordt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is heel simpel. Zet alles wat je gebruikt op de SSD. Dat is dus in ieder geval windows. Daarnaast al de programmas die je gebruikt.
De harde schijf heb je om grote bestanden op te slaan zoals films enzo. Of, als je heel veel programmas hebt, zet je de programmas die je minder vaak gebruikt op de HDD, want dan zou de SSD vol kunnen zijn.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
JustwilliamNL schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:55:
Daarnaast kun je evt. voor een iets snellere hdd gaan, en deze heeft iets meer capaciteit dan de Western Digital Black 500GB. Gelukkig kost hij niets meer en dat is mooi meegenomen: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
bedankt dat is inderdaad wel een goed idee (hat zelf nog niet egt heel goed gezocht naar HDD)

het in bouwen is mijn probleem niet het gaat meer om het voor de eerste keer op staarten.
daarnaast wil ik van win7 naar 8 zonder al mijn ooit foute updates en instellingen
(bedankt voor reactie)

[ Voor 6% gewijzigd door sinasappel-mw op 09-05-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
nog even een klein vraagje

worden programma’s op de HDD ook iets sneller omdat het besturing’s systeem niet van de zelfde schijf komt?
of zie ik dat verkeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dat zie je verkeerd.

(enleteensopjespellingwantzoishetechtnietleuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
ik bedoel dat de schijf het dan minder belast word.... niet oké

sorry ik doe mij best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 08:57
Met een SSD grootte van 250/256 GB zou ik alle programma's/game/OS op je SSD plaatsen vanwege de hoge reactiesnelheden. Je films/muziek op de hdd.

Je SSD is zo razendsnel met reageren dat je van evt. hdd/ssd splitsing qua snelheid geen afweging meer hoeft te maken. Voor snelheid kies je SSD, maar voor grote opslag kies je ivm de prijs voor hdd.

De Samsung 840 250GB is overigens 50 euro goedkoper en ik denk dat je het verschil niet echt zal merken, tenzij je het écht high-end gaat gebruiken. Als je nog om geluidproductie geeft; SSD zijn stil, dus wellicht is het combineren met een 2,5" hdd een betere optie dan een 3,5" hdd, aangezien je maar minimaal 500GB wil.

Hybride heb ik ook ervaring mee met Z68 en Z77 chipset. Het laadt wel sneller dan hdd, maar niet zo snel als een pure SSD. Daarnaast zijn de schrijfsnelheden nog gewoon laag. Als je al een grote hdd hebt en je wilt alleen maar 50 euro besteden voor een 60GB ssdtje en je chipset ondersteunt hybride, kan je het vanwege de kosten nemen, is het geld prima waard. Heb je dat niet of budget voor 250GB SSD, neem dat dan, is veel sneller en futureproof.

[ Voor 25% gewijzigd door rr7r op 09-05-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
oké! zeer informatief!

geluid is niet egt een probleem mijn 5.1 blaast daar met gemak over heen :P
maar het is altijd mee genomen.

ik denk dat hybride dan niet egt een optie is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
sinasappel-mw schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:20:
oké! zeer informatief!

geluid is net egt een probleem mijn 5.1 blaast daar met gemak over heen :P
maar het is altijd mee genomen.

ik denk dat hybride dan niet egt een optie is voor mij.
Met één van deze beide schijven:
pricewatch: Samsung 840 series SSD 250GB
pricewatch: Samsung 840 series Pro 256GB
als ssd zit je goed, het verschil is met normaal gebruik niet te merken dus je kunt inderdaad beter voor de eerste gaan. Scheelt je weer 50 euro ;).

Daarnaast gebruik je de hdd waarschijnlijk alleen als dump om muziek,films, programma's etc. op te zetten en dan kun je beter het bij een hdd houden ipv. een hybrid hdd.
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
of als je je aan 1TB niet genoeg hebt kun je natuurlijk ook overwegen om deze te kopen:
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
die €50 is denk ik voor mij een belangrijker verschil dan de schrijf snelheid....
(lees snelheid’ s verschil is verwaarloos baar)

1 tb is meer dan genoeg
ik heb nu 750gb (c=341gb en d=342gb) en 500gb extern

wat doe ik eigenlijk met drivers zo als die van mijn videokaart, internet-stick, mobo, enz. gewoon ook allemaal dan op de ssd zetten even als minder zware programma’s tot dat hij helemaal vol zit??
of is dat meer een eigen keuze zeg maar (wat ik wel snel wil hebben en wat niet uitmaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ga je gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
sinasappel-mw schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:13:
die €50 is denk ik voor mij een belangrijker verschil dan de schrijf snelheid....
(lees snelheid’ s verschil is verwaarloos baar)

1 tb is meer dan genoeg
ik heb nu 750gb (c=341gb en d=342gb) en 500gb extern

wat doe ik eigenlijk met drivers zo als die van mijn videokaart, internet-stick, mobo, enz. gewoon ook allemaal dan op de ssd zetten even als minder zware programma’s tot dat hij helemaal vol zit??
of is dat meer een eigen keuze zeg maar (wat ik wel snel wil hebben en wat niet uitmaakt)
Voordat je je ssd vol hebt met drivers moet je denk ik nog even je best doen. Op de ssd windows installeren, drivers en kun je standaard programma's nog op installeren. Internetbrowser, adobe, office etc. Daarna kun je verder kijken of je genoeg ruimte hebt om games erop te installeren :).

Muziek, films en dat soort meuk raad ik je aan om op je hdd te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
nee doe ik al :P
ja ik game, gebruik zware bouwtechnische tekenprogramma’s en verder vind ik het leuk om 2 verschillende Internet Browsers met 5 tabbladen en 3 office programma’s open te hebben allemaal tegelijk

@JustwilliamNL
oké dan heb ik nu alles op een rijtje denk ik
zeer bedankt!!!

[ Voor 12% gewijzigd door sinasappel-mw op 09-05-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:50
sinasappel-mw schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:24:
[...]

nee doe ik al :P
ja ik game, gebruik zware bouwtechnische tekenprogramma’s en verder vind ik het leuk om 2 verschillende brouwers met 5 tabbladen en 3 office programma’s open te hebben allemaal tegelijk

@JustwilliamNL
oké dan heb ik nu alles op een rijtje denk ik
zeer bedankt!!!
Dan zou je ook eens moeten denken aan een RAM upgrade als je het leuk vind om veel programma's aan te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
RAM??? ik heb 16 GB van 1600mgh in taakbeheer kom ik meestal niet eens boven de 8 GB uit.!?!?

[ Voor 120% gewijzigd door sinasappel-mw op 09-05-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:50
Dan heb je het al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
sinasappel-mw schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:41:
componenten ''waar mee het moet werken'':
Asus Sabertooth Z77
Intel Core i7 3770 Boxed
Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10 (2x totaal dus 16gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afhankelijk van wat voor games je speelt is 256GB mogelijk al snel te weinig. Als ik kijk naar mijn SteamLibrary waar nu enkel 2 games in staan (Tomb Raider een Bioshock Infinite), dan zit dat al op 27.2GB.

Ik zou ze dus niet allemaal zomaar op je SSD duwen, ik heb al vaker gemerkt dat 256GB sneller vol zit dan je denkt. Ik heb zelf nu een Plextor M5 pro 256GB in m'n systeem zitten, voortreffelijke SSD, maar ik merk wel dat ik niet alles meer zomaar op m'n C: kan dumpen (eerst had ik al m'n muziek, foto's en documenten er allemaal opstaan, omdat ik eerder nog een 1TB disk had, maar dat leer je snel genoeg af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
De Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB Is een goede HDD. Deze zit ook in de BBG. Als je denk dat Hitatchi een of ander merk wat niet te vertrouwen is (je zegt zelf dat je niet erg goed bent met HDD dingen) Dan is dat het tegendeel. Want Hitatchi is geen Toshiba. De Deskstar lijn is vroeger van IBM geweest. En IBM zijn de uitvinders van de HDD.

Dus een Hitatchi is ook degelijk interessant.

Voor de SSD. Kan je inderdaad de Samsung pakken. Maar de Plextor PX-256M5S 256GB is ook degelijk interessant.

De Crucial m4 SSD 2.5" 256GB Is ook een goede keus. Maar de leessnelheid is lager dan die van plextor.

Maar ik denk dat de Samsung 840 series SSD 250GB het meest interessant is. Ook omdat deze Triple Level Cell is

Let op deze is 250 gb en geen 256 gb. Want die andere samsung is veel duurder. Als je persee 256 GB wilt zou ik gewoon de plextor pakken. Of de Crucial.

PS, je moet bij je post zetten wat je budget is. En ik zie meer dingen die ten strijden gaan tegen het CAA beleid is. Het is niet zo erg maar GT wil graag een topic die aan deze dingen voldoet. ;) ;) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rickboy333 op 09-05-2013 17:25 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
ik heb al wel eens zitten kijken naar een Hitatchi met 15000rpm was wel lekker snel maar SSD is iets duurder prijs per GB maar toch een stuk sneller

(ik heb niet egt een vast budget ik ben meer van de prijs kwaliteit verhouding.
maar ik hat het wel zien staan)

[ Voor 28% gewijzigd door sinasappel-mw op 09-05-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
Daarom moet je er ook een budget bijzetten :9 Maar wil je nu snelheid of goede prijs? Want als je prijs wilt moet je die samsung 250 gb nemen. Voor kwaliteit (die Samsung is ook kwaliteit maar plextor staat bekend als beste kwaliteit (tenminste in CD spelers)) moet je Plextor nemen.

Die Hitachi komt uit de BGG. Dus dat is meestal wel de beste prijs/kwaltijd.

[ Voor 3% gewijzigd door rickboy333 op 09-05-2013 17:32 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
sinasappel-mw schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:27:
ik heb al wel eens zitten kijken naar een Hitatchi met 15000rpm was wel lekker snel maar SSD is iets duurder prijs per GB maar toch een stuk sneller
Je kan een ssd gewoon niet vergelijken met een hdd.

Is net zoiets als dat je een auto wil kopen om snel van utrecht naar amsterdam te gaan. Maar dan zie je die advertentie voor een super snelle race fiets en dan vraag je je af, zou ik dan toch sneller in amsterdam zijn met die super snelle racefiets? ...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
nee klopt is snap wat je bedoelt, het ging om het idee dat ik ook alleen een HDD kon doen.
Maar dat is dus geen optie
(of topic)

[ Voor 7% gewijzigd door sinasappel-mw op 09-05-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:17
Ik snap niet waarom je een nieuwe HDD koopt. Ik heb een vermoeden dat je de oude wegdoet, omdat je een verse en schone installatie wilt. Met daarbij een nieuwe hardeschijf omdat die 'schoon' is. Klopt dat? Je kunt de 'oude' 750 gb schijf gewoon formatteren en dan werkt hij weer als een mercedes! Een nieuwe is dan eigelijk overbodig.

Tenzij je de oude schijf gaat gebruiken in een ander systeem, dan heb ik natuurlijk niks gezegd ;)

oja, is het voor Sinasappel-mw niet een idee om een 128 gb ssd te kopen? scheelt wat in de centen en bovendien plaats je toch een opslag-schijf bij. Dus heel veel gigabytes heb je op de SSD waarschijnlijk niet nodig. De keus wordt er zo niet makkelijker op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
HBSVDK schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:00:

oja, is het voor Sinasappel-mw niet een idee om een 128 gb ssd te kopen? scheelt wat in de centen
Nee joh. 2 jaar geleden was een 64 Gb ssd wel genoeg voor veel mensen omdat ze onbetaalbaar waren.
Vorig jaar was de 128 Gb wel "mainstream" maar nu anno 2013 is dat ook al wel een beetje ouderwets.

Ga gewoon voor 256 of voor een 500 GB exemplaar zou ik zeggen, dat is de keuze van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
die oude is egt oud zoon 4 jaar en toen was het al een matige schijf (het is nog wel een sata150 dat wel)
(ik gooi hem niet weg ik bewaar hem voor het geval)
en een Mercedes?? ik ben meer van de lamborghini!!

op 128 verwacht ik niet alles kwijt te kunnen en als ik wat meer wil in de toekomst...
moet gewoon goed wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Als je je hdd puur voor opslag grote bulk bestanden gebruikt (dus niet voor snelheid) dan maakt het toch niet uit dat ie 4 jaar oud is zodra je windows installatie vers op je SSD staat?

Van prestatieverlies wegens fragmentatie heb je dan geen last meer en wat maakt het uit dat ie 70MB/s verwerkt ipv 120MB/s als je een SSD hebt die al het zware werk voor je opknapt? Desnoods zou je wellicht nog beter het geld gebruiken voor een 500GB SSD (100 euro extra) ipv een nieuwe hdd, maar ik zou eerder het geld lekker apart houden voor als dat ding de geest geeft. Qua betrouwbaarheid hoef je het ook niet te doen, nieuwe schijven falen in het eerste halfjaar net zo graag als een 5+ jaar oude hdd is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
Zelfs dat zou ik ook doen. Sata 150 is ruim voldoende. (zo lang het maar geen pata is) En als hij het nog doet. En je S.M.A.R.T geeft niks aan dan is hij goed. Eventueel kan je nog een HDD checken downloaden. Hier heb je een lijst. Ik zou dan voor HDD Health gaan. En dan gewoon voor de 500 GB SSD gaan. :P

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Precies zo ja.
Die HDD is nog goed, het geld dat je zo overhoud steken in een SSD van 500 GB.

Het is even wennen, maar met een kleine SSD kan je ook goed toe. 2 jaar geleden heb ik een Kingston 90 GB gekocht. Daarbij heb ik ook een 1 TB HDD gestoken. Vanaf het eerste moment heb ik me toen geergerd aan die slome HDD. Niet alleen sloom, ook nog eens een gereutel van jewelste. Ik heb toen de HDD er helemaal uitgehaald. En op de SSD staan alleen dingen die ik echt gebruik. En dat gaat ook. Staat die na een maandje of wat te vol, sluit ik even een HDD aan en pomp wat bestanden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Reepje schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:26:
Precies zo ja.
Die HDD is nog goed, het geld dat je zo overhoud steken in een SSD van 500 GB.

Het is even wennen, maar met een kleine SSD kan je ook goed toe. 2 jaar geleden heb ik een Kingston 90 GB gekocht. Daarbij heb ik ook een 1 TB HDD gestoken. Vanaf het eerste moment heb ik me toen geergerd aan die slome HDD. Niet alleen sloom, ook nog eens een gereutel van jewelste. Ik heb toen de HDD er helemaal uitgehaald. En op de SSD staan alleen dingen die ik echt gebruik. En dat gaat ook. Staat die na een maandje of wat te vol, sluit ik even een HDD aan en pomp wat bestanden over.
Trager zullen ze altijd blijven. Qua geluid kan je een silencer eromheen zetten of een 2,5" schijf nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
ik ga er nog even over na denken...

iedereen bedankt voor de informatie
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

de Samsung 840 250GB heeft tlc-geheugen heeft iemand daar ervaring mee?
de pro heeft mlc-geheugen dan zou ik zeggen dat tlc toch niet helemaal iets is
en verder gebruiken zij eigenlijk alle merken mlc

de HDD heb ik inmiddels een keuze gemaakt het word de Seagate Barracuda 500GB - 3.5inch het kleine broertje van die 1 en 2 tb schijven is €10 goed koper dan 1 TB en ik heb er meer dan genoeg aan, ik gebruik hem alleen voor back up en wat simpele programmetjes films en bestanden zet ik altijd op externe schijf...
het geluid maakt mij niet uit als ik ga gamen komt de processor koeler er toch boven uit (Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition)
mijn oude HDD ga ik niet her gebruiken aangezien alle bestanden tijdens formatteren er af gaan en mocht ik iets vergeten of missen dan ben ik het kwijt. daar naast zitten er een paar kapotte stukjes op (3%) (weet niet of dat bestanden zijn of de schijf zelf)

[ Voor 89% gewijzigd door sinasappel-mw op 10-05-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
De beperking van TLC merk je (naast de snelheid specificaties) pas echt als je met hoge regelmaat met grote hoeveelheden data write opdrachten geeft. De Samsung 840 is namelijk niet voor 100% uit TLC opgebouwd, zie deze link.

Of meer specifiek het volgende schema: Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/6337/TLC%20.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
wat ik er uit kan halen is dat de tlc 50% langzamer schrijft en 3x sneller kapot/on-schrijf-baar is
ook al duurt het wel een paar jaartjes voor je 1000 keer schrijft lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Ja maar als je dus maar met wear-levelling en de eerste xx GB aan SLC, betekent dat als je 10GB iets van 10.000 x schrijft, dit geen effect heeft op de TLC levensduur. Dit gebeurt pas als je dit met data doet dat groter is dan de capaciteit van het SLC gedeelte. Zo begrijp ik het e.e.a. althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
rr7r schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:09:
De beperking van TLC merk je (naast de snelheid specificaties) pas echt als je met hoge regelmaat met grote hoeveelheden data write opdrachten geeft. De Samsung 840 is namelijk niet voor 100% uit TLC opgebouwd, zie deze link.

Of meer specifiek het volgende schema: [afbeelding]
Nee joh, je hebt het helemaal fout. Dat is een vergelijk van TLC MLC en SLC. Heeft verder niets met de Samsung 840 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
maar het is wel degelijk interessant om te weten hoe het precies zit en in zijn werk gaat
wat ik nu eigenlijk beging te denken is dat dan de specificaties niet helemaal kloppen er zou dan een soort van minimalen en maximale schrijf snelheid zijn

maar dat zie ik nier terug in de benchmarks....

[ Voor 9% gewijzigd door sinasappel-mw op 10-05-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik zou zeggen, lees je nog eens wat verder in. Best wel een hoop te ontdekken.

Bedenk dat oa devolgende zaken belangrijk zijn: lees en schrijfsnelheid van kleine bestanden, toegangstijd.

Ook in het grote ssd topic hier kan je veel te weten komen. Het grote SSD topic ~ Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
ik zoek nog wel even rustig verder
zeer interessant allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Reepje schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:32:
[...]

Nee joh, je hebt het helemaal fout. Dat is een vergelijk van TLC MLC en SLC. Heeft verder niets met de Samsung 840 te maken.
OK.... Ik had het niet helemaal goed gelezen, maar ik dacht ook ooit begrepen te hebben dat de eerste 10% van de SSD van betere kwaliteit was zodat het wear levellen daarvan kon profiteren.... Weet daar de exacte bron niet meer van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Wat was je allemaal van plan om op die SSD te zetten? De samsung waar je het over hebt is in ieder geval een goed dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel-mw
win 8, games en wat gewone programma's die een beetje snel moeten zijn

ik heb inmiddels de 840 pro 256gb besteld en ook al een hdd
nu win 8 nog maar dat is een beetje minder ik wil graag pro 64bit maar die is best wel duur.
nu heb ik al wel een win 7 dus zou pro update kunnen kopen maar dan kan ik hem niet schoon installeren op de ssd wat ik dus wel wil...

[ Voor 67% gewijzigd door sinasappel-mw op 16-05-2013 17:05 ]

Pagina: 1