Powerline adapter maakt geen verbinding op mijn kamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal dagen terug een TL-PA511 Powerline adapter Starterset aangeschaft, maar ik heb wat probleempjes. ik heb gedaan wat er in de handleiding stond, dus de adapter in het stopcontact gestopt en gekoppeld aan het modem met bijgeleverde CAT-5-kabel, en op mijn kamer hetzelfde. daarna heb ik gedurende een seconde op beide adapters de pair-knop ingedrukt gehouden maar ze wilden geen verbinding maken.
verder werkt de adapter overal in huis zoals hij zou moeten en maakt hij verbinding, maar zodra ik op mijn eigen kamer op zolder het toestel in het stopcontact stop, brandt het middelste lampje opeens niet, of is de verbinding extreem langzaam.
ik heb geen flauw idee hoe dit kan want wij wonen in een rijtjeshuis, dus is er geen sprake van meerdere fases, en het feit dat ze in de rest van het huis wel werken vind ik toch behoorlijk irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor zo'n geval altijd de gebruikelijke vragen:
Geen meerdere fasen dus, maar hoe ziet je groepenkast eruit? Zitten hier nog "ouderwetse" smeltpatronen in, of is elke groep beveiligd met een installatieautomaat? Of is het misschien "gemengd bedrijf"? Daarmee bedoel ik een later bijgemaakte groep de beveiligd is met een installatieautomaat, terwijl de andere groepen nog zekeringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem ligt niet in de draadloze set, deze werkt in een andere kamer wel. Je moet probleem dus in de zolder zoeken.

Oorzaken kunnen zijn bijvoorbeeld zijn: ongeaard stopcontact, andere fase,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Gek genoeg heb ik een keer gehad dat al je de adapter andersom in het stopcontact stopt dat die het wel deed. Nu gelukkig geen powerline meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de groepenkast is nog niet zo heel oud en heeft alleen maar installatieautomaten.
en MR-joop, bijna alle stopcontacten in huis zijn ongeaard, maar ik snap niet hoe dat een probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Powerline setjes zijn nou eenmaal onvoorspelbaar. Vaak werken ze fantastisch, soms ook gewoon niet. Ik denk dat je toch een andere oplossing moet verzinnen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou het dan handig zijn om hem op de eerste verdieping te hangen een een langer CAT-5 kabel naar mijn eigen kamer te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Als dat wel werkt en je kan die kabel een beetje netjes wegwerken lijkt me dat geen probleem. Gewoon proberen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:05:
de groepenkast is nog niet zo heel oud en heeft alleen maar installatieautomaten.
en MR-joop, bijna alle stopcontacten in huis zijn ongeaard, maar ik snap niet hoe dat een probleem zou kunnen zijn?
Geaard of ongeaard moet niets uitmaken, maar die groepenkast met installatieautomaten is bingo.
Zolang je op dezelfde groep zit is het natuurlijk geen enkel probleem, maar op verschillende groepen is het een uitzondering als het werkt. Is ook algemeen bekend, oorzaak is de stroomspoel in die automaten. Voor 50 Hz gewoon laagohmig, maar voor de frequenties van datasignalen is de impedantie enkele miljoenen keer zo hoog. Niet moeilijk te begrijpen dat zo'n spoeltje het signaal keert ofwel bij hoge uitzondering nog net doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:50:
zou het dan handig zijn om hem op de eerste verdieping te hangen een een langer CAT-5 kabel naar mijn eigen kamer te trekken?
Als je dat kunt doen kun je net zo goed gelijk rechtstreeks UTP van beneden trekken.

Powerline is meuk, of het überhaupt gaat werken is onvoorspelbaar. Als het lukt loop je risico bij ieder apparaat die je in een stopcontact steekt dat het je Powerline om zeep helpt (klassieker is dat als ma gaat stofzuigen pa geen internet heeft). En al werkt het stabiel, de geadverteerde snelheden ga je nooit halen. Een "500Mbps" setje geeft je max 50Mbps (en dat kan sterk assymetrisch zijn aangezien up en down op verschillende frequenties gaan, dus bijv 50 up en 5 down).

Neemt niet weg dat sommige mensen met trage internetverbinding (<50Mbps) en geluk met hun stroomnet er goede ervaringen mee hebben, maar je hebt geen enkele garantie dat het bij jou waar jij het werkend wil hebben ooit werkend krijgt, en dan nog is het traag.

IMHO vaste computers gewoon vaste UTP verbinding geven. De kabel en desnoods wat boortjes kosten minder dan een Powerline setje. Als dat absoluut onwenselijk is, kijk dan naar je coaxkabels. Itt Powerline is MoCA wel betrouwbaar en snel (170Mbps ongeacht hoe shit je coaxkabels aangelegd zijn). Setje kost iets meer, maar dan heb je ook wat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan denk ik dat ik t powerline setje inderdaad maar weer terugstuur en vraag of mijn vader wat gaatjes kan boren, al zei die eerder dat ie dat niet wilde :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:50:
[...]

...........
Powerline is meuk, of het überhaupt gaat werken is onvoorspelbaar.......
Beetje sterke uitspraak, maar echt veel positiever kan ik het ook niet maken. Eerlijk is eerlijk, soms kan het een uitkomst zijn als alle andere opties niet mogelijk zijn. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het is Russische roulette of het werkt of niet. Juist als het gaat om afstanden zoals van begane grond naar zolder, dan zou het al heel toevallig zijn als je op dezelfde groep zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Al zit je op dezelfde groep heb je nog geen garantie dat het goed gaat.

Eigenlijk is het theoretisch doodsimpel om te achterhalen hoe het gaat werken, je hebt alleen de kabellengtes nodig en de inductieve eigenschappen van de aangesloten apparaten - en waar zij op die kabel zitten. Vervolgens een willekeurige HTS Electro-student laten rekenen en je hebt een halfuurtje later exact antwoord.

Problemen:
1) nagenoeg niemand weet de echte kabellengtes in de muren.
2) geen hond weet hoe het zit met de spoeltjes in aangesloten apparaten, laat staan de waardes ervan waar je mee zou kunnen rekenen.
3) niet iedereen heeft een HTS Electro-student in de bezemkast liggen :+

Gezien je die info niet hebt is het puur gokwerk. En dat gaat vaker niet goed dan wel goed. Daarom zal ik het niemand aanraden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regula187
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05-2024
Hallo ik heb zelf ook de TL-PA511, maar mijn probleem is dat ik wel lan verbinding via ethernet krijg, maar geen internet. Bij oplossen zegt ie ook:Ethernet heeft geen geldige ip configuratie. Ik heb de router al naar fabrieksinstellingen gedaan.

Iemand een oplossing?

ps heb windows 8... las ook iets over winPcap

[ Voor 8% gewijzigd door Regula187 op 14-08-2013 20:05 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Graag even een eigen topic hiervoor starten

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1