Toon posts:

Nieuw game PC, aantal product vragen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben al een tijdje van plan om een nieuwe game PC aan te schaffen. Nu heb ik een redelijke setup gemaakt. Ik wil eigenlijk alleen weten of alles met elkaar werkt. Aangezien ik in het verleden nog wel is teleur ben gesteld omdat ik gewoon dingen over het hoofd zag. Daarnaast is advies altijd handig en uitermate welkom!

Dit is wat ik in gedachten heb:
  • Corsair TX650W
  • Kingston HyperX 8 GB DDR3
  • GIGABYTE GA-Z77X-D3H
  • EVGA GeForce GTX 660 Ti
Nu heb ik nog de volgende vragen:

- Is 650W aan voeding genoeg?

- Ik heb totaal geen ervaring met GIGABYTE moederborden (altijd Asus gehad) Is dit een sterk en duurzaam moederbord?

- Ik zit te twijfelen met de CPU. In hoeverre ga ik prestatieverschil merken met de volgende CPU's?

Intel® Core™ i7-3820 en de Intel® Core™ i5-3350P

Kost dit me echt gigantische fps/lange laadtijden? Of zeggen jullie van: Neem iets er tussen in?

- En als laatste. Werkt dit allemaal met elkaar?

Bij voorbaat dank!! :)

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
1. Ja, meer dan genoeg
2. Heel goed merk, zeker voor moederborden
3. CPU heeft zeer weinig invloed op FPS. Kies een i5 3570k als je safe wilt zitten, meer is niet nodig. Als je niet gaat overclocken kan je de gewone 3570 nemen.
4. Moederbord past sowieso de i5 3570k op (en alle andere cpus met die die socket), die videokaart is ook geen probleem. Voeding uiteraard ook niet.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01-2025
Je kan ook makkelijk een 550 watt voeding nemen, scheelt toch weer wat qua prijs. De XFX is dan een goede.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Einde van de maand komt Nvidia met de 700 serie dus ik zou geen 600 serie meer kopen als ik in de markt was voor een nieuwe videokaart.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

De 3820 zou niet op het moederbordpassen, wil je oc'en ga je voor die z77-3570k, zo niet pak dan een 3350p icm een b75 bordje

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• calsonic
  • Niet online
Of je wacht tot Intel volgende maand met Haswell uitkomt voor je nu een nieuwe-vorige generatie cpu/moederbord koopt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik neem aan dat de nieuwe 700 serie van nvidia niet binnen het 200-300 euro segment valt? Nou ja, ik ga het sowieso even afwachten. Prijs is op zich geen probleem alleen duurt het wat langer voordat ik het in huis kan halen. Iniedergeval bedankt!

• calsonic
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:33:
Dank voor de reacties. Ik neem aan dat de nieuwe 700 serie van nvidia niet binnen het 200-300 euro segment valt? Nou ja, ik ga het sowieso even afwachten. Prijs is op zich geen probleem alleen duurt het wat langer voordat ik het in huis kan halen. Iniedergeval bedankt!
De 760Ti (eigenlijk 670) gaat iets van 300 kosten.
http://videocardz.com/410...force-700-series-detailed

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik dat toch overwegen dank voor het advies!
Pagina: 1