Vandaag de onderdelen voor een upgrade van mijn pc binnen gekregen e.e.a. gebaseerd op het basis game systeem uit de best buy.
- ASRock B75 Pro3-M
- Intel i5 3350P
- Corsair DDR3 8gb
- videokaart Sapphire HD7850 (die komt uit de best buy guide van het budget game systeem).
Alles in elkaar gezet in mijn bigtower.
Daar zat nog in:
- Voeding Tagan 480w
- Sata HD 500gb van samsung
(floppy disk en optische drives zijn blijkbaar niet meer aan te sluiten met IDE kabels op dit moederbord (had ik niet opgelet, het is een hele tijd geleden dat ik met nieuw spul heb geknutseld:S)
Alles aangelsoten (wat aangesloten kon worden aan gesloten):
- 2 extra fans op het moederbord ingeprikt.
- Voeding voor de processor 2x4pins aangesloten.
- Voeding voor het moederbord aangesloten 12? + 4pins
- Voeding voor de fan van de cpu aangesloten
- Videokaart aangesloten incl extra voeding
- HD aangesloten sata+voeding
- Geheugen in geprikt
Bij het aanzetten krijg ik 5 korte bliepjes:
Wat ik kon vinden op internet is dat er iets mis zou zijn met de processor en het moederbord.
Voor de zekerheid alles los getrokken (op de fans na) en dan als alleen het mobo en cpu zijn aangesloten krijg ik 3 lange bliepjes wat weer het signaal is dat er geen geheugen in zit.
Wat kan ik nog testen (heb ik misschien iets over het hoofd gezien bij het aansluiten) om er achter te komen of er daadwerkelijk iets kapot is.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- opstarten met 1 bankje in verschillende sloten
- opstarten met het andere bankje in verschillende sloten
Dit leverde weer de 5 korte bliepjes op (speaker blijkbaar wel goed aangesloten:)
Enig idee?
- ASRock B75 Pro3-M
- Intel i5 3350P
- Corsair DDR3 8gb
- videokaart Sapphire HD7850 (die komt uit de best buy guide van het budget game systeem).
Alles in elkaar gezet in mijn bigtower.
Daar zat nog in:
- Voeding Tagan 480w
- Sata HD 500gb van samsung
(floppy disk en optische drives zijn blijkbaar niet meer aan te sluiten met IDE kabels op dit moederbord (had ik niet opgelet, het is een hele tijd geleden dat ik met nieuw spul heb geknutseld:S)
Alles aangelsoten (wat aangesloten kon worden aan gesloten):
- 2 extra fans op het moederbord ingeprikt.
- Voeding voor de processor 2x4pins aangesloten.
- Voeding voor het moederbord aangesloten 12? + 4pins
- Voeding voor de fan van de cpu aangesloten
- Videokaart aangesloten incl extra voeding
- HD aangesloten sata+voeding
- Geheugen in geprikt
Bij het aanzetten krijg ik 5 korte bliepjes:
Wat ik kon vinden op internet is dat er iets mis zou zijn met de processor en het moederbord.
Voor de zekerheid alles los getrokken (op de fans na) en dan als alleen het mobo en cpu zijn aangesloten krijg ik 3 lange bliepjes wat weer het signaal is dat er geen geheugen in zit.
Wat kan ik nog testen (heb ik misschien iets over het hoofd gezien bij het aansluiten) om er achter te komen of er daadwerkelijk iets kapot is.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- opstarten met 1 bankje in verschillende sloten
- opstarten met het andere bankje in verschillende sloten
Dit leverde weer de 5 korte bliepjes op (speaker blijkbaar wel goed aangesloten:)
Enig idee?
There is no difference between extreme oppositions.