Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dilemma: Acer of Lenovo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste ...,

Omdat ik over 1.5 week voor 6 maanden stage ga lopen in Amerika heb ik toch echt een nieuwe laptop nodig. Omdat het al een vrij prijzige onderneming wordt heb ik mijn budget gesteld op +/- 500 euro. Ik ga er niet op gamen. Ik wil er gewoon lekker muziek op kunnen luisteren, kunnen surfen en goed op kunnen werken met MS office.

Na het nodige speurwerk heb ik er uiteindelijk nog 2 over op mijn lijst:

allereerst heb ik de Lenovo Essential B590 (MBX2BMH) gevonden: (http://tweakers.net/reviews/2999/2/laptop-best-buy-guide-april-2013-basislaptop-specificaties-en-prijzen.html)

Maar daarnaast kwam ik vandaag de Acer Aspire V3-571-53216G50Makk tegen: (http://tweakers.net/pricewatch/316838/acer-aspire-v3-571-53216g50makk/specificaties)

Ik wilde in eerste instantie eigenlijk gaan voor de Lenovo omdat deze door meerdere mensen bij jullie goed uit de test komt qua prijs/kwaliteitsverhouding. Maar toch, als ik naar de Acer Aspire zijn specificaties kijk lijkt mij dat deze zelfs nog beter is dan de Lenovo? Of is het merk Acer echt zo slecht als sommigen doen geloven dat ik beter voor de Lenovo kan gaan?

Qua prijs is het gelijk:)

Alvast bedankt voor jullie mening!

Lars

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij zijn ze vrijwel identiek behalve dat de Acer iets meer RAM heeft. Als dat het enige is en kijkend naar wat jij er mee wilt doen zou ik zeker voor de Lenovo gaan.

Bespaar je ook nog een kleine €20.

[ Voor 8% gewijzigd door lucash op 08-05-2013 21:04 ]

Verwijderd

De vraag die gelijk in mijn hoofd op sprong:
Waarom haal je daar geen laptop?Daar zijn ze immers een stukkie goedkoper!

ps: Acer = shit, vanwege 3 dingen:
- vele mankementen aan de acer laptops in verhouding tot andere laptops!
- slechte garantie (uit eigen ervaring)
- naar mijn mening gewoon niet stevig genoeg gebouwde laptops, dit zou immers een eis van je moeten zijn aangezien je er veel mee gaat reizen!!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Neem sowieso de Lenovo, de koeling van Acer laptop is bagger, ook gaan vaak dingen stuk aan de laptop, en als er iets stuk gaat heb je weer dat de garantie niet goed is (heb ervaring met de laptop van mijn zus), en de bouwkwaliteit+toetsenborden zijn slecht. De Lenovo heeft een goed toetsenbord, goede bouwkwaliteit, en goede prijs/kwaliteits verhouding.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor jullie reacties..
Ik denk ook dat ik voor de Lenovo ga. Gewoon een prima, stevige computer. Zeker nu ik al die slechte verhalen over de Acer weer hoor..

@BartezZz: Daar zat ik ook aan te denken. Zal er even een nacht over slapen. Zijn ze daar over het algemeen goedkoper? of doel je gewoon op de kunstige koers tov de euro?

Groeten

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
In Amerika zijn de laptops inderdaad een flink stuk goedkoper... is ongeveer hetzelfde getal als hier alleen dan in dollars. Hier in Nederland betaal je namelijk veel meer aan belasting en invoerrechten voor de laptopjes die hier in de winkel terecht komen.

Daarnaast is het toetsenbord lay-out hetzelfde als in NL. Enigste wat zal ontbreken ten opzichte van de Nederlandse laptopjes is dat de systeemtaal heel waarschijnlijk niet in het Nederlands te zetten is. Daarnaast bied niet elke fabrikant international garantie.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, echter ga ik toch voor een laptop in Nederland. Kan ik nog de nodige gegevens etc. overzetten op de laptop.

Tot slot ben ik er toch nog 2 tegengekomen bij Dell op hun website.
De eerste is de Dell Inspiron 15. 70 euro goedkoper dan de Lenovo B590 maar bijna dezelfde specificaties. De Dell inspirion 15R is 50 euro duurder (met korting), maar heeft ook iets beter specificaties..

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-laptops?c=nl&l=nl&s=dhs&~ck=mn#!facets=41105~0~3280672&p=1

Iemand ervaringen met deze laptops en zijn deze kwalitaitef ook net zo goed als de Lenovo B590? Vooral de Inspiron 15 is echt veel goedkoper maar lijkt van dezelfde kwaliteit te zijn (voor een leek;)) wat ik wel raar vind aangezien iedereen de Lenovo b590 de beste prijs/kwaliteit verhouding laptop vindt.

Hoor graag jullie mening. De lenovoB590 of de Dell Inspiron 15 (of 15R).

alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 14:57 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Sja, je kan dan net zo goed de 15R SE nemen, met kortingen, die is rond de 600,- met i5, 750GB HD, goeie gup; HD7730, én een FullHD beeldscherm wat alle andere laptops niet hebben, maar het werkt een stuk fijner!
Pagina: 1