HD TV aansturen met Asus Radeon HD 6870

Pagina: 1
Acties:

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
Hallo allemaal,

Heb al meerdere malen deze site bezocht, maar niet echt gevonden wat ik wil weten en kan ook niet het juiste via Google vinden.

Ik heb een Asus Radeon HD 6870 Videokaart: (link die ik vond http://www.legitreviews.com/article/1605/)
ASUS Radeon HD 6870 Video Card (EAH6870 DC/2DI2S/1GD5) Features:

AMD Hd3D Technology
Eyefinity Technology
AMD CrossfireX Capable
Direct X 11 support
Windows 7 Compatible
ASUS Super Alloy Power
Overclocked from the Factory

ASUS Radeon HD 6870 Video Card (EAH6870 DC/2DI2S/1GD5) Specifications

Graphics Engine: AMD Radeon HD 6870
Bus : PCI Express 2.1
Memory: GDDR5 1GB
Core Clock: 915 MHz
Memory Clock: 4200 MHz ( 1050 MHz GDDR5 )
RAMDAC: 400 MHz
Memory Interface: 256-bit
Resolution:
D-Sub Max Resolution : 2048x1536
DVI Max Resolution : 2560x1600
Interface D-Sub Output : Yes x 1 (via DVI to D-Sub adaptor x 1)
DVI Output : Yes x 1 (DVI-I),Yes x 1 (DVI-D)
HDMI Output : Yes x 1 (via DVI to HDMI adaptor x 1 )
Display Port : Yes x 2 (Regular DP)
HDCP Support : Yes
ASUS Features: DirectCU Series
Dimensions: 11 " x 5 " Inch

Nu wil ik graag mijn HDTV aansturen met HD kwaliteit, heb ook een HDMI kabel maar ik weet niet goed hoe ik verder moet.
Mijn tv heeft geen mogelijkheid om HDMI met aparte Audio aan te sturen, dus dan valt DVI af?

Kan ik dus een DIsplaypoort met een adapter omzetten naar HDMI en moet ik dan Actief of passief hebben?
Of is deze kaart (zo verouderd) dat ik eigenlijk gewoon een nieuwe moet en kan ik die dan Crossfire zetten of ernaast.
Heb een 800Watt voeding erinzitten dus moet kwa stroom wel lukken denk ik.

Alvast bedankt voor jullie kennis en suggesties, het liefste geef ik zo min mogelijk geld uit om het te realiseren. (wie niet in deze tijd :P )

Met vriendelijke groeten,
Michel

[ Voor 30% gewijzigd door Ithric op 21-03-2017 11:18 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

De 6870 heeft geen HDMI aansluiting dus dat betekent dat je altijd met DVI of VGA kabels moet werken om het beeld op je HDTV te krijgen. Om geluid mee te sturen zul je gebruiken moeten maken van audio jack kabels of een optische kabel (SPDIF) op je moederbord (zit meestal alleen op de wat luxere moederborden).

Mocht je onvoldoende audio aanslutingen op je moederbord hebben dan kun je altijd een goedkope geluidskaart kopen om het geluid naar je TV te sturen. Let er dan wel op dat je TV compatible is met de bijbehorende aansluitingen en een audio-in aansluiting heeft!

• Ithric
Zover ik weet heeft het Moederbord genoeg audio aansluitingen, echter heb ik al eens geprobeerd HDMI en aparte Audio naar mijn TV te sturen maar zonder resultaat.

Moederbord gegevens:
Asustek COmputer INC
P9X79 Deluxe
Version rev. 1.xx

Ben dus bang dat ik een andere videokaart moet aanschaffen, kan ik deze dan naast mijn hudige zetten?
Ik weet van crossfire maar dat is twee dezelfde kaarten naar ik meen en zou het zonde vinden als ik deze moet wegdoen.

Dan kan ik een goedkopere HDMI kaart kopen voor het beeld/geluid naar de TV en game etc via deze?
(http://www.asus.nl/Mother...79_DELUXE/#specifications)

3 x PCIe 3.0/2.0 x16 (dual x16 or x16, x8, x8) *1
1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x8 mode) *1
2 x PCIe 2.0 x1

iRacing Profiel

• Ithric
Misschien moet ik de aanschaf van een Suround sound wat vervroegen, want dan stuur ik het beeld naar de tv en het geluid daarheen dan ben ik ook klaar.

Sorry als ik soms raar reageer, maar zit er erg mee en kan maar niet echt de juiste oplossing vinden en een videokaart is al gauw 100-150 euro.

iRacing Profiel