Beste NOSsers,
Sinds gisteren heb ik (na jaren 10.04 te hebben gedraaid) Ubuntu 13.04 geinstalleerd op mijn laptop. Als een van de eerste paketten heb ik via apt byobu geinstalleerd.
Wanneer ik middels putty (vanaf Windows7 x64) verbinding maak met de laptop, doet byobu / putty veemd.
Ik krijg het volgende te zien:

Zoals de oplettende Tweaker zal zien, wordt het laatste karakter van de regel (de seconde) op de volgende regel gezet, waardoor er dus iedere seconde (na een refresh) een regel bij komt.
Wanneer ik byobu gewoon op mijn laptop draai, doet dit probleem zich niet voor.
Vroegah, toen ik nog Ubuntu 10.04 draaide, werkte het via putty wel gewoon goed.
Heeft iemand tips hoe dit te verhelpen?
Matis
Edit; Ah, het probleem blijkt er al sinds 12.04 in te zitten, vandaar dat ik met 13.04 niet veel over vond: http://stackoverflow.com/...-the-screen-when-updating
Er zijn dus twee "oplossingen"
Sinds gisteren heb ik (na jaren 10.04 te hebben gedraaid) Ubuntu 13.04 geinstalleerd op mijn laptop. Als een van de eerste paketten heb ik via apt byobu geinstalleerd.
Wanneer ik middels putty (vanaf Windows7 x64) verbinding maak met de laptop, doet byobu / putty veemd.
Ik krijg het volgende te zien:

Zoals de oplettende Tweaker zal zien, wordt het laatste karakter van de regel (de seconde) op de volgende regel gezet, waardoor er dus iedere seconde (na een refresh) een regel bij komt.
Wanneer ik byobu gewoon op mijn laptop draai, doet dit probleem zich niet voor.
Vroegah, toen ik nog Ubuntu 10.04 draaide, werkte het via putty wel gewoon goed.
Heeft iemand tips hoe dit te verhelpen?
Matis
Edit; Ah, het probleem blijkt er al sinds 12.04 in te zitten, vandaar dat ik met 13.04 niet veel over vond: http://stackoverflow.com/...-the-screen-when-updating
Er zijn dus twee "oplossingen"
OfThis seems to be an issue with the default byobu backend. By default, byobu in Ubuntu 12.04 uses tmux as the backend. You can change this by running byobu-select-backend and selecting screen (option 2).
While not a solution as to why tmux is doing this on PuTTY sessions, it fixes your issue for the screen scrolling.
Mij voorkeur gaat uit naar de laatste, te meer omdat het probleem dus in putty zit en niet per definitie in Ubuntu.Putty defaults to a translation encoding of ISO-8859-1 where as Ubuntu sends out UTF-8 encoding.
Click on your server in the Load, save or delete a stored session window. Then click on the Load button.
Next, in the Category panel on the left click on: Window -> Translation
Change the drop down under "Received data assumed to be in which character set" to UTF-8.
Once you do that then click on Session in the top of the Category panel and then click on save in the stored sessions area.
[ Voor 40% gewijzigd door Matis op 08-05-2013 20:25 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time