Hoe kan ik mijn originele Windows 8 key vinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 10:08

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik had destijds 2 upgrade keys gekocht voor Windows 8, maar ik had niet opgeschreven welke key ik voor mijn laptop had gebruikt, nu wil ik op mijn desktop eindelijk ook is W8 installeren, dus ging ik kijken op mijn laptop, maar hier vind ik de key voor de Media Center upgrade, ik zie dus nog steeds niet welke key ik voor mijn desktop kan gebruiken.

Weet iemand hoe dit in elkaar steekt en hoe ik erachter kom welke key ik kan gebruiken?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Werkt Magical Jelly Bean onder Win8? Ik gebruik dit altijd om keys van verscheidene producten op te sporen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Hij laat het zien als Windows 8 Pro with Media Center, de key die ik zie is dus ook van die MC upgrade.

Lijkt dus gewoon dat de key niet meer in het systeem zit...

Ik had trouwens gelezen dat mensen zo een illegale versie legaal hebben gemaakt, omdat de key volledig is. Dit zou betekenen dat ik veilig 1 van de 2 keys zou kunnen gebruiken, omdat ze niet in gebruik zijn?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met D4NG3R, MJB werkt gewoon. Dat had je toch makkelijk zelf kunnen vinden door te testen of überhaupt even aan Google vragen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Maar ik krijg juist de originele key niet te zien, dat is het hele probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En onder systeem informatie staat 't dus ook niet, maar je MC key?

En anders, gewoon installeren en al gebruik je een key dubbel, boeiend. Activeren doet 't wel en alsie klaagt, heb je de andere key bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Nee ik kan geen spoor vinden van de originele, overal de MC key.

Zoiets had ik ook al, beide keys zijn gekocht op dezelfde mail die ik ook zal gebruiken als account, als er problemen komen dan zal dat vast wel op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:46
Ik meen me te herinneren dat System Ninja ook de windows key toont, geen idee of het de juiste zal tonen: meuk: System Ninja 2.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvvdb
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-08 15:29
Met "opgeschreven" bedoel je internet upgrades? Want ik heb het toen via www.mswos.com gedaan, daar kun je dan rustig je aankoop weer bekijken en eventueel zelfs de .iso halen. Mocht je de gegevens niet meer weten dan zou ik even bellen via Microsoft Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rvvdb schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:41:
Met "opgeschreven" bedoel je internet upgrades? Want ik heb het toen via www.mswos.com gedaan, daar kun je dan rustig je aankoop weer bekijken en eventueel zelfs de .iso halen. Mocht je de gegevens niet meer weten dan zou ik even bellen via Microsoft Support
Je snapt z'n probleem niet. Hij heeft 2x W8 aangeschaft. 1x geïnstalleerd, maar weet niet meer of 't met key A of key B is gedaan. Dilemma voor het tweede systeem, want pakt-ie nou een gebruikte of ongebruikte key.

Ik heb eerder zoiets van "boeiend, het werkt met beide en je hebt 2 keys, gaat 't zeiken, dan bel je MS en ben je er ook zo vanaf".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Met bovenstaande. Je kan anders zo de 2e (ongebruikte) key alsnog op je 1e systeem gebruiken. Je 1e (gebruikte) key kan je vervolgens (telefonisch) her-activeren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:45

FCC

Het is ook geen probleem (zoals Hero of Time en D4NG3R al zeggen) maar ik vind het inderdaad wel vreemd dat Media Centre de originele key overschrijft. Ik heb het hier ook op twee systemen, met MC, en kan nergens de originele W8 key vinden.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
FCC-gast schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:35:
Het is ook geen probleem (zoals Hero of Time en D4NG3R al zeggen) maar ik vind het inderdaad wel vreemd dat Media Centre de originele key overschrijft. Ik heb het hier ook op twee systemen, met MC, en kan nergens de originele W8 key vinden.
Dat is inderdaad het geval. Daar was eind vorig jaar/begin dit jaar ook al een discussie over, omdat bleek dat mensen met een illegale installatie, een gratis upgrade konden krijgen naar Media Center editie. Welke de installatie gewoon legaal maakte. Dit kwam omdat de productcode simpelweg werd overschreven. Een zeer vreemde constructie van Microsoft als je het mij vraagt.
Edit: Bron.

Ik zou gewoon een key proberen, en dan inderdaad bellen met Microsoft mochten er problemen optreden. Ongelooflijk dat na zoveel jaar software ervaring het nog steeds niet makkelijk is om je eigen productlicentie te kunnen beheren.

[ Voor 6% gewijzigd door Royeboi op 09-05-2013 14:50 . Reden: Bron toegevoegd. ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Configuratiesysteem -> Systeem & Beveiliging -> Systeem -> klik onderaan op: Details weergeven in Windows-activering -> schermpje geeft de laatste 2 groepen van je serial weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Anders lees je even de posts eerst door?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Kan het niet via SIW? Deze geeft in ieder geval drie windows key weer: de Microsoft Windows NT CurrentVersion DefaultProductKey, de windows productkey, windows8 en de windows PID (laatste twee zijn hetzelfde)

of zit daar de originele key ook niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zal wel de enige zijn, maar ik kreeg bij mijn order een e-mail met de key er in van Microsoft. Captain obvious: daar kun je de key dus vinden als je die e-mail hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 16:31
Als je de MC upgrade heb uitgevoerd is de orginele met niet meer te vinden binnen Windows :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aghanim schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:29:
Ik zal wel de enige zijn, maar ik kreeg bij mijn order een e-mail met de key er in van Microsoft. Captain obvious: daar kun je de key dus vinden als je die e-mail hebt gehad.
Zeker captain obvious, want je leest niet:
Royeboi schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:59:
Anders lees je even de posts eerst door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Oke dit is een omweg, maar je zou windows8 'opnieuw' kunnen installeren en dan opschrijven welke key je voor welk systeem gebruikt. Met opnieuw bedoel ik niet een schone installatie, maar een downgrade van mediacenter naar normaal pro, zonder verlies van gegevens of instellingen.

Onder deze link staat beschreven hoe je dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft TS Microsoft al gebeld?

Waarschijnlijk kunnen zij zien welke key in gebruik is en dus welke niet.
Pagina: 1