Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds 2 jaar een asus k53j laptop. Nadat ik onlangs het programma "core temp" geinstalleerd had schrok ik van de temperaturen die het aangaf. mijn processor cores zaten namelijk op 80 graden nadat ik een simpel grafisch spelletje had gespeeld.
Is dit niet te heet? En hoe kan ik dit oplossen?

Groet,

Tweez

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Al een keer dat ding opengemaakt en de stoffilters stofvrij gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Chris Smoove schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:47:
Al een keer dat ding opengemaakt en de stoffilters stofvrij gemaakt?
Ik heb het nog niet laten ontstoffen. Dit is misschien wel een goed idee om eventjes te laten doen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43

D4NG3R

kiwi

:)

80c kan ik voor een laptop nog niet bijzonder noemen, mijn eigen laptop tikt de 87c aan @ 100% load.

pricewatch: Asus N53SV-S1827V

Asus heeft een vrij goed koelsysteem in haar *53 modellen.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 08-05-2013 19:53 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niks om me zorgen over te maken?

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 12:27
Vind zelf die temps aan de erg hoge kant. Overweeg misschien eens om hem inderdaad open te schroeven om de ontstoffen, 87 graden onder full load is trouwens ook wel hoog hoor. Mijn laptop werd ook hartstikke warm. open geschroefd, stof eruit gehaald en koelpasta vervangen, scheelde me zo 10-15c en wordt nu rod de 70-75 onder full load (inspiron 17r se).

Als je kijkt hoe sommige laptops worden uitgerust qua koelpasta... bij mij zat het meeste náást de cpu/gpu.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43

D4NG3R

kiwi

:)

Nogmaals: Het zijn geen bijzondere temps voor laptops. Ik heb onlangs de koelpasta nog vervangen door AS5. Hier een screen van m'n huidige temps:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18450577/Untitled.png

De temps vallen amper lager uit als dat ze in het begin (Lees: De eerste week na aanschaf) waren. Asus doet het goed qua temperatuurs management.

Er is een reden waarom laptop CPU's een veel hogere TJUNC hebben als hun desktop tegenhangers. Ze worden er op gebouwd. Zo kan de CPU in mijn huidige laptop (i7 2670QM) 'officieel' 100C warm worden. In de realiteit zal enkele graden hoger ook nog geen probleem zijn.

Zolang er geen gekke dingen gebeuren, en je je hand nog niet instant verbrand aan de behuizing van je laptop is er niks aan de hand. Een keertje uitstoffen kan trouwens geen kwaad, maar je huidige temperaturen zullen ook nog geen schade opleveren.

[ Voor 79% gewijzigd door D4NG3R op 08-05-2013 20:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1