camera iphone 3gs werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 22:21
Dag allemaal,

Ik weet niet zo goed in welk forum dit bericht geplaatst moet worden, maar deze leek mij de beste. Mijn excuses alvast als dit niet het geval is.

Het probleem is als volgt. De camera van mijn iphone 3gs werkt niet meer. Hij blijft hangen op de shutter. (zoals bij dit plaatje). Ik heb de connector van de camera losgehaald van het moederbord, en vervolgens kwam ik de volgende puinhoop tegen:

link naar plaatje

Links is de camera module, rechts is het moederbord. Zoals te zien zijn de connectoren nogal beschadigd. Nadat ik de boel schoon had gemaakt met alcohol, gaf de camera weer enig teken van leven, met een hoop strepen door het beeld, en meestal loopt hij vast na een paar seconden.

Ik heb een nieuwe camera module besteld (kosten maar een paar euro :) ) en bevestigd, maar nu krijg ik wederom de shutter te zien, die niet opengaat.

Is hier nog iets aan te doen, of is het gewoon pech hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Heb nu zelf een connector gevonden voor op moederbord, op Ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm...LOGIC-BOARD-/251069677523

Zou er iemand in Nederland zijn die dit voor mij kan vervangen? Als dit uberhaupt een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:20
Aan de foto te zien is de connector redelijk overbelast geweest met wss mede schade aan de voorliggende elektronica. Kans is groot dat je naast een nieuwe camera (heb je al) ook een ander moederbordje nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09
Je kan eens contact opnemen met de tweaker Sebastius :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Dank je, ik zal hem een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hoi, nav je bericht en de foto's:

zo te zien heeft de connector gewoon vochtschade. Ik zou hem eerst met WD40 en bv een tandenborstel goed poetsen.

Een nieuwe connector er op zetten kan ik wel maar ik verwacht dat als de vochtschade hier zit, dat hij ook elders op de print zit.
Pagina: 1