Server cadeau gekregen[Geen beeld]

Pagina: 1
Acties:

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Beste Tweakers,

Ik loop tegen het volgend probleem aan;

Van mijn werk heb ik 2 werkende servers gekregen.(Zelf gecontroleerd op locatie die failliet ging). Die heb ik nu thuis staan, en ik wil ze verkopen.
Om ze te verkopen wil ik eerst de specificaties weten en/of eventuele gevoelige data.

Het gaat om een HP Proliant ML 350, en een Dell PowerEdge 2900 allebei compleet met Raid Controllers, RAM, Dual CPU's, HDD's etcc.

Alleen wanneer ze aansluit om het te controleren krijg ik geen beeld op mijn monitor, die ik tevens via VGA aangesloten heb. Dit heb ik bij allebei de servers. Ze geven ook geen piepje bij het opstarten.
Mis ik iets,bepaalde aansluiting etc? Want dit probleem kon ik niet met Google oplossen.

Als iemand mij hier kon helpen,

Bedankt alvast!

(Mocht ik verkeerd zitten met mijn topic, mijn excusus heb de policy's gelezen)

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Misschien zijn een paar foto's van de binnenkant wel handig. Dan kunnen we in ieder geval zien wat er is aangesloten en hoe het is aangesloten.

• Elcappucino
hylke94 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:29:
Misschien zijn een paar foto's van de binnenkant wel handig. Dan kunnen we in ieder geval zien wat er is aangesloten en hoe het is aangesloten.
Hey Hylke,

Ik heb de foto's toegevoegd. Ik heb de Prolaint ML 350 aan de praat gekregen. Begonnen met maar 2 Dimm sloten, en toen kreeg ik wel beeld. Alleen doet de Dell helemaal niks meer. Als ik alles heb aangesloten en aan probeert te drukken gebeurt er niks. De LED lampjes van de voeding branden wel. Ik heb hieronder de foto's toegevoegd.

http://imageshack.us/gal....jl5-pmaWbnaOaoKqUppHV482b

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:14
HDD's kun je wel wipen door even "Killdisk" te downloaden en de ISO even te branden op een CD. Al weet ik niet 100% zeker of hij de schijven in een server wel ziet (ivm RAID-controller e.d.). Gebruik het vaak voor normale PCtjes en laptops. Halfuurtje laten draaien en schijven zijn leeg :)

• Elcappucino
ThinkPadd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:45:
HDD's kun je wel wipen door even "Killdisk" te downloaden en de ISO even te branden op een CD. Al weet ik niet 100% zeker of hij de schijven in een server wel ziet (ivm RAID-controller e.d.). Gebruik het vaak voor normale PCtjes en laptops. Halfuurtje laten draaien en schijven zijn leeg :)
Ahh owke, dat is in ieder geval handig om te doen als de verkoop rond is. Thanks!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Elcappucino schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:41:
[...]

Hey Hylke,

Ik heb de foto's toegevoegd. Ik heb de Prolaint ML 350 aan de praat gekregen. Begonnen met maar 2 Dimm sloten, en toen kreeg ik wel beeld. Alleen doet de Dell helemaal niks meer. Als ik alles heb aangesloten en aan probeert te drukken gebeurt er niks. De LED lampjes van de voeding branden wel. Ik heb hieronder de foto's toegevoegd.

http://imageshack.us/gal....jl5-pmaWbnaOaoKqUppHV482b
Kan de foto's niet zien (registratie vereist?).

Hou er rekening mee dat veel servers specifieke geheugensoorten vereisen en dat die dan nog eens in de juiste volgorde en hoeveelheid moeten geïnstalleerd worden. Veel servers geven ook niet direct beeld, wacht eens een minuut ofzo.

De Dell dat niets meer doet, ja dat ziet er minder uit. Ik veronderstel dat je de usual al gedaan hebt (BIOS gereset, alle dipswitches en jumpers gecontroleerd, alle hardware er uit behalve het essentiële, etc...)?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > CSL

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1