Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke van de 2

Pagina: 1
Acties:

• mkool89
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-08-2021
Beste tweakers,

Voor mijn moeder is het weer eens tijd voor een nieuwe laptop (nadat de vorige onverwacht kennis moest maken met de plavuizen 8)7 ).

Nu ben ik aan het speuren gegaan en nu hang ik tussen 2 laptops in. Hier hoop ik jullie advies te kunnen krijgen. Het gaat tussen de :

Asus X75A-TY139H
En De:
Toshiba Satellite C870-1FL

Nu ben ik zelf een groot fan van Asus, deze is echter 50 euro duurder voor ogenschijnlijk dezelfde specs.
De laptop zal met name gebruikt worden voor simpel entertainment werkt zijnde: browsen, spotify, foto's bekijken etc.

Asus:
pricewatch: Asus X75A-TY139H
http://nl.hardware.info/p...-ty139h#tab:specificaties
Toshiba:
pricewatch: Toshiba Satellite C870-1FL
http://nl.hardware.info/p...870-1fl#tab:specificaties

Wat adviseren jullie?
Alvast bedankt! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mkool89 op 08-05-2013 16:46 . Reden: Gebruik toegevoegd ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Wat wordt ermee gedaan?

De Tosh is wat lichter. Zoek eens naar reviews voor dingen die je niet uit specs kan afleiden, zoals bouwkwaliteit, keyboardkwaliteit, kwaliteit van de speakers, kwaliteit van het scherm, warmteontwikkeling, accuduur e.d.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• mkool89
JT schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:40:
Wat wordt ermee gedaan?

De Tosh is wat lichter. Zoek eens naar reviews voor dingen die je niet uit specs kan afleiden, zoals bouwkwaliteit, keyboardkwaliteit, kwaliteit van de speakers, kwaliteit van het scherm, warmteontwikkeling, accuduur e.d.
De laptop zal met name gebruikt worden voor simpel entertainment werkt zijnde: browsen, spotify, foto's bekijken etc.
Al met al niet te veel firepower nodig!
Ik ben ook zeker review's aan het bekijken maar vind dit altijd een lastige graadmeter. Aangezien mensen verschillende belevenissen hebben bij wat bouwkwaliteit, warmteontwikkeling enz. enz. is

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11 18:49
Voor bouwkwaliteit en warmteontwikkeling kun je langs de Mediamarkt gaan.
Veel laptops staan daar opgesteld en ingeschakeld. Die dingen spelen steeds een demo af en zullen dus ongeveer net zo zwaar belast worden als jij van plan bent te gaan doen: beetje browsen, foto's kijken en muziek afspelen.
Vaak kun je daar ook even de muziek "testen", soms kun je een mp3-speler via de audio inpluggen en dus zelfs je eigen muziek testen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

mkool89 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:48:
[...]

Al met al niet te veel firepower nodig!
Ik ben ook zeker review's aan het bekijken maar vind dit altijd een lastige graadmeter. Aangezien mensen verschillende belevenissen hebben bij wat bouwkwaliteit, warmteontwikkeling enz. enz. is
Als je reviews niet wil vertrouwen omdat het subjectief is dan kan je ons ook niet vertrouwen want ook wij zijn altijd in zekere mate subjectief :P
CappieL schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:52:
Voor bouwkwaliteit en warmteontwikkeling kun je langs de Mediamarkt gaan.
Veel laptops staan daar opgesteld en ingeschakeld. Die dingen spelen steeds een demo af en zullen dus ongeveer net zo zwaar belast worden als jij van plan bent te gaan doen: beetje browsen, foto's kijken en muziek afspelen.
Vaak kun je daar ook even de muziek "testen", soms kun je een mp3-speler via de audio inpluggen en dus zelfs je eigen muziek testen.
Die demo'tjes zijn praktisch idle; het is wat anders dan een 1080p Youtube filmpje kijken. Qua warmteontwikkeling vind ik de Mediamarkt niet handig om dat dus te testen ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Misschien is de Lenovo Essential B590 wat? Deze heeft een goede bouwkwaliteit, goed toetsenbord, en een goede prijs/kwaliteits verhouding ;)

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Deze misschien:

reviews: Laptop Best Buy Guide: april 2013

Edit:Bovenbuurman was me voor 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door NrG! op 09-05-2013 10:51 ]

• mkool89
Bedankt voor de suggestie. Echter dat is een 15 inch laptop, de toshiba en de asus hebben een 17 inch.

User reviews zijn inderdaad hetzelfde als jullie om advies vragen, echter heb ik een redelijk hoge pet op van de mensen hier op tweakers (gevaarlijk?) Vandaar dat ik het hier vraag :)

Ik denk dat ik inderdaad maar reviews moet gaan shoppen, en het mediamarkt idee is inderdaad wel een goede suggestie voor build kwaliteits etc.
Pagina: 1