Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Phone 8 development laptop

Pagina: 1
Acties:

• thekink
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 00:07
Ik zoek een laptop om windows phone 8 apps te gaan ontwikkelen. Nu weet ik dat je het volgende nodig hebt om de WP8 emulator te draaien:
- 64 bit machine
- Windows 8 Pro
- SLAT enabled processor

(nee ik wil geen laptop zonder WP8 emulator, geen optie!)

Ik heb een zeer beperkt budget en ben aan het kijken of ik een tweedehands laptop kan gebruiken, ik heb de volgende op het oog:

HP dv7-3020ed

Nu weet ik dat je via de AMD site kan zien of een CPU SLAT ondersteund (AMD noemt het RVI):

AMD processors with RVI

Mijn vraag is nu, support de HP laptop nu wel of niet SLAT?

Het lijkt een simpele vraag (en dat is het hopelijk ook), maar ik werd in de war gebracht doordat er in de AMD lijst sommige processoren dubbel staan. Deze hebben dan wel andere CPUID en Codenames. Ik weet echter niet wat dat precies inhoud.

Ik heb geen voorkeur voor merk.
Ik ga hem niet veel meenemen (dus kg maakt niets uit).
Budget is 300 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door thekink op 08-05-2013 16:16 ]

• MrKhalid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01-2024
Als je de laptop niet veel gaat meenemen kan je beter een PC bouwen. Veel sneller en beter.
Voor 300 euro zal je niet snel en goede laptop vinden voor programmeren, ook niet 2e hands.
Een redelijk laptop voor jou doeleinden, gaat 75 euro over jou budget.
pricewatch: Lenovo B590

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Inderdaad, als je de laptop niet mee hoeft te nemen kan je beter een desktop maken, is wss ook goedkoper..

• thekink
Bedankt voor de reacties, maar dat zijn geen antwoorden op de enige vraag die ik stel.

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 14:59
De vraag die je eigenlijk stelt is een vraag die je bij HP moet neerleggen of zelf zoeken in de specificatie overzicht van deze laptop. Aangezien je hiervan de link al hebt gegeven en precies weet welke processor had je kunnen zoeken naar de processor op de AMD website:

http://products.amd.com/en-us/NotebookCPUDetail.aspx?id=583

En wat staat daar:
AMD Virtualization Technology: Yes

Dit is onderzoek wat je zelf ook gewoon kunt doen en niet persé hier hoeft te vragen aangezien dit topic niet is om zulke vragen te stellen, maar om te kijken welke laptop het beste voor jouw is. Deze vragen worden hier beantwoord en deze zijn ook beantwoord als je het mij vraagt.

Heb pasgeleden zelf een extra (lees: backup computer) samengesteld die ook gewoon emulators kan draaien. Kostte €200,- zonder harde schijf aangezien ik er nog een aantal had liggen. Ja, de emulator op mijn andere computer start een stuk sneller op, maar dan zit je gewoon over je budget heen. Dus dat zou ik eerder aanraden dan een oude laptop zoeken die het toevallig nog aankan. Want nu komt mijn vraag: "Waarom een laptop?".

• thekink
Bedankt voor je antwoord, daar heb ik wat aan. En natuurlijk kun je altijd alles vinden op internet, maar na uren zoeken was ik het zat en hoopte dat iemand me hier verder kon helpen. Ook de AMD site is nou niet het voorbeeld van gebruiksvriendelijkheid en die CPU pagina had ik niet gevonden.

En waarom een laptop? Omdat ik graag beneden wil zitten, waar we geen plek hebben voor een vaste pc.

Verwijderd

Is er trouwens een specifieke reden dat je bij deze laptop bent uitgekomen? Een aantal van mijn klasgenoten hadden dit model, en ik vind hem eigenlijk maar brak... Volgens mij moet er wel iets beters te vinden zijn.

Sterker nog mijn oude laptop met 1080p, 2+ uur accuduur, P8600 is voor minder weggegaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 11:37 ]

• thekink
Een vriend van mij had deze te koop staan, vandaar. Probleem met de P8600 is dat deze SLAT niet ondersteund (dus geen WP8 emulator mogelijk). Ik heb inmiddels besloten door te sparen en een nieuwe laptop te kopen. Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1