Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie, +/- max 700.

Pagina: 1
Acties:

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 15:58
Beste,

Ik ben opzoek naar een goede, snelle laptop voor mijn studie (denk aan word/PowerPoint/SPSS etc.)
Het gaat voornamelijk om tekst bewerken en mailen etc. Gamen is voor mij totaal niet van toepassing op deze laptop.
Mijn maximale bedrag is 700 euro.

Ik heb zelf al een beetje rond gekeken, en mijn ogen waren gevallen op deze 2 laptops:

Acer Aspire V3-571G-73636G50Makk (€650,-)
&
Asus K55A-SX535H (€600,-)

Nu heb ik zelf totaal geen verstand van laptops, maar de acer heeft een i7 met 2,2ghz en de asus maar een i5 met 2,6ghz.

Zit hier een groot verschil tussen? is 1 van deze laptops goed kwa prijs/kwaliteits / snelheids verhouding? (staan vrijwel geen reviews online)

Ik hoop dat iemand mij wat kan informeren en mij wegwijs kan maken uit 1000 en 1 verschillende laptops.

suggesties en/of aanmerking zijn altijd welkom.

Mvg

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Neem een laptop met 1080p scherm, dan heb je veel meer werkruimte, dat is voor je office taken wel fijn. Dell heeft de 15R SE, die kun je bestellen op dell.nl en je kunt dan kortingen toepassen. Tot vandaag heb je nog €50 korting. Zie ook dit topic voor meer info: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2
Met alle kortingen kun je 'm voor minder dan €600 krijgen. Verder kun je dan nog een SSD kopen, die kun je dan op de plek van de HDD zetten. De HDD zet je op de plek van de DVD, de DVD raak je dus kwijt. Voor de HDD heb je dan wel een caddy nodig. Goede SSD: pricewatch: Samsung 840 series SSD 120GB
Al met al zit je dan ongeveer aan €700 denk ik.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• seadogg
Bedankt voor je reactie, maar om zelf te gaan knutselen aan mijn laptop gaat niet werken. Ik ben a-technisch dus ik ben bang dat me dat niet gaat lukken. En extra kosten zoals een SSD hoeft van mij ook niet persee. Ik weet dat een SSD sneller is dan een gewone HD, maar toch. Ik zie het als extra luxe, die voor mij overbodig is.

Ik zal eens kijken naar een 1080p scherm, bedankt daarvoor. Verder tips of suggesties over mijn geposte laptops?

Bvd

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 10:01
ik zou persoonlijk zelf niet voor de acer gaan omdat de bouwkwaliteit van acer laptops gewoon minder is dan die van de asus. Daarnaast heb je voor de werkzaamheden die jij wilt gaan uitvoeren op je laptop geen i7 nodig. Een i5 is dan meer dan voldoende. Heb je nog een bepaalde voorkeur qua scherm grote?

Misschien is dit iets voor je?

pricewatch: Dell Vostro 3560 (998-17819)
pricewatch: Dell Vostro 3560 (6944)

[ Voor 42% gewijzigd door Droid86 op 08-05-2013 15:11 . Reden: De inspirion is inderdaad een betere keuze. ]

• Jozuaurk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-08 00:23
Lenovo Thinkpads zijn ook voor wat erin zit relatief goedkoop en anders zou ik zoeken voor een asus met i5
die heb je zo voor 599,- en goed genoeg voor school spreek zelf uit ervaring maar ben overgestapt naar Mac omdat het voor programmeren lekker werkt

JozuaR

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Neem inderdaad de Dell Inspiron 15R SE omdat het gewoon zonde van je geld is om iets te kopen wat slechter is dan dit, maar wat wel duurder is, en geen FullHD scherm heeft.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 06:48
Simpel gezegd, neem de Dell Inspiron 15R SE. Ik denk dat je liever een 1080P 15" scherm voor je neus hebt staan ipv. een 15" scherm met een resolutie van 1366x768. Die dell levert meer performance dan een gemiddelde notebook van zo'n ~700 euro en voldoet aan al je eisen ;).

Daarnaast komt dat deze erg goedkoop gezien zijn specs te krijgen valt. Hier vindt je de benodigde informatie hiervoor: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

• seadogg
Zo, snelle reacties hoor jongens! Super bedankt alvast.
Het enige probleem is dat ik nogmaals, geen verstand heb van laptops.
Maar die Dell ziet er goed uit, alleen ik wil hem niet vandaag kopen (bang voor impluse aankopen) dus geld die korting niet meer (helaas)...En 700 is voor mij toch echt wel de max.
Ik zie via pricewatch ook dat hij bijna niet verkocht wordt, alleen op de dell site zelf.

Zijn er leuke, andere 1080p laptops?
i5 is meer dan genoeg zeggen jullie, en hoe zit het met geheugen? 4gig voldoende? of toch voor 8gig kijken?

Sorry als dit niet de bedoeling is, ben wat nieuw op het fora en heb de regels maar even kort gelezen.
(ik hoor wel als ik iets moet aanpassen / zelf met nieuwe voorbeeld laptops moet komen)

Bvd.

• Jozuaurk
4Gb Werkgeheugen is wel voldoende voor word/PowerPoint/SPSS

ik zou zelf voor de pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX2BMH) gaan Lekker goedkoop met I5 4Gb Geheugen en bluetooth is ook altijd wel leuk om op je laptop te hebben alleen een nadeel is dat je geen 1080p resolutie hebt maar dat vind ik zelf overbodig daar vergaat je wereld echt niet van

en als je nog een leuke laptop wil met 1080P scherm en nog paar games willen spelen kan je ook altijd kijken voor de pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH

1 nadeel de lenovo ideapad y500 is 799,- dus boven je prijs

[ Voor 25% gewijzigd door Jozuaurk op 08-05-2013 15:46 . Reden: 1080p laptop toevoeging ]

JozuaR

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Weet wel dat een i3 met SSD in 99% van de dagelijkse dingen doe je met een laptop doet sneller is dan een i7 met HDD. Ik zie een i7 (en in zekere zin een i5 ook) wat dat betreft meer als een luxe dan een SSD

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• seadogg
Dus met andere woorden kan ik beter voor bijvoorbeeld een i5 met SSD kijken?
Valt me wel op dat er maar weinig relatief goedkopere notebooks zijn die SSD aanbieden.

Bedankt voor de reacties dusver mannen. Waardeer ik.
Jozuaurk schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:43:
4Gb Werkgeheugen is wel voldoende voor word/PowerPoint/SPSS

ik zou zelf voor de pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX2BMH) gaan Lekker goedkoop met I5 4Gb Geheugen en bluetooth is ook altijd wel leuk om op je laptop te hebben alleen een nadeel is dat je geen 1080p resolutie hebt maar dat vind ik zelf overbodig daar vergaat je wereld echt niet van
Deze laptop ziet er erg goed uit, zijn deze te vergelijken met de notebooks uit mijn startpost?
Prijs / inhoud ziet er goed uit, heb er verder weinig verstand van, maar reviews etc. lijken me ook wel te kloppen.

Iemand die dit nog meer kan beamen?

[ Voor 64% gewijzigd door seadogg op 08-05-2013 16:36 ]

• MartijnLoarne
Als je niet meer uit wil geven dan die Lenovo kost dan is dat de beste keuze, maar met jouw budget wil je sowieso een 1080p scherm. Verder zijn er binnen jouw budget geen 1080p laptops, de Dell is erg aantrekkelijk door de kortingen. Zou 'm gewoon vandaag bestellen, hij wordt hier heel vaak aangeraden en voor het geld krijg je niks beters. Zeker niet met de gunstige korting op dit moment. Het kan maarzo zijn dat er komende week helemaal geen kortingscodes zijn, dus zou 'm vandaag bestellen als ik jou was.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

95% van het 15" advies is hier:
<700e: Dell Inspiron 15R
<1000e: Asus N56VZ
>1000e: Sony S15

:+ Dus ga maar na. Wat Martijn zegt dus :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
Misschien moet hij nog wachten tot zijn stufi binnen is;)

Maar serieus, neem de Dell. Laat na een paar maanden, als je weer wat gespaard hebt, bij je lokale computerwinkel een SSD schijf installeren. Kost je ongeveer 150 euro en dan ben je helemaal klaar.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
seadogg schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:33:

Maar die Dell ziet er goed uit, alleen ik wil hem niet vandaag kopen (bang voor impluse aankopen) dus geld die korting niet meer (helaas)...En 700 is voor mij toch echt wel de max.
Ik zie via pricewatch ook dat hij bijna niet verkocht wordt, alleen op de dell site zelf.

Bvd.
Hij is voor 600,- te krijgen als je shopkorting+url hacks+koritingsbonnen gebruikt ;) De Dell is veruit de beste keuze :)

• seadogg
Arthur-M. schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:44:
[...]

Hij is voor 600,- te krijgen als je shopkorting+url hacks+koritingsbonnen gebruikt ;) De Dell is veruit de beste keuze :)
Die shopkorting / kortingsbonnen zijn niet meer geldig geloof ik. En wat is een url hack precies? Ik bedoel, ik ben een leek op dat gebied, en kan er ook niet echt iets van terug vinden op tweakers.net.

Heb als alternatief de "Asus K55A-SX535H".

Zelfde prijsklasse als de Dell, maar voor mij persoonlijk denk ik beter, suggesties iemand?

bvd

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Lees vooral de eerste en het laatste pagina goed door.

• seadogg
Ga ik even doen, dankjewel voor je reactie.

Iemand nog suggesties voor mijn vorige post, hierboven?

• MartijnLoarne
Shopkorting is altijd geldig, en de kortingscode (€50 korting op 15R SE en 17R SE) op Dell.nl is verlengd t/m 15 mei.
Zie ook de topicstart van het kortingen topic hoe je de EPP-korting krijgt. En in deze post staat een stappenplan voor hoe je bestelt met kortingen.

Die Asus is wel leuk, maar zou ik niet nemen. De Dell is met kortingen zo'n €600, en het 1080p scherm maakt de meerprijs van de Dell helemaal goed :)

• Jozuaurk
Deze laptop ziet er erg goed uit, zijn deze te vergelijken met de notebooks uit mijn startpost?
Prijs / inhoud ziet er goed uit, heb er verder weinig verstand van, maar reviews etc. lijken me ook wel te kloppen.

Iemand die dit nog meer kan beamen?
ik zou toch gewoon eigenlijk nog 100 euro bij opdoen dan weet je zeker dat je wel een 1080p scherm hebt en goed systeem voor je studie

en een SSD is heel leuk/goed/snel tegenwoordig maar niet altijd standaard ingebouwd

JozuaR

Pagina: 1