Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sync programma voor grote bestanden?

Pagina: 1
Acties:

• NickyVermeersch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Hallo,

We zijn bezig met een klein project onder verschillende mensen uit verschillende landen. De voortgang wordt opgeslagen in een bestand dat ondertussen zeer groot geworden is (870Mb). In het begin was dat niet echt een probleem, dat was gewoon de FTP op en een paar minuten later kon iemand anders verder werken met het opgeslagen bestand. Ondertussen duurt het uploaden wel al een goed uur vanaf een internetverbinding van thuis uit.

Ik heb proberen zoeken naar een programma dat alleen de 'aanpassingen upload' in plaats van het hele bestand, om uiteindelijk wat tijd te besparen bij het overzetten van het bestand. Echter vond ik alleen commerciële (niet al te goedkope) Cloud diensten die deze functies aanbieden.

Kennen jullie een programma dat dit zou kunnen voor linux/windows dat eventueel gratis is als je alles zelf host?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Waarom niet werken op iets als SkyDrive? Als je de SkyDrive app op je PC of laptop hebt kan je documenten daar bewerken net als op een netwerkschijf. Niets uploaden meer. SkyDrive is ook gratis.

Een probleem overigens is met veel tools dat ze gratis zijn voor particulier gebruik. Als je er bedrijfsmatig gebruik van wil maken moet je gaan betalen.

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
of je zet Owncloud op, dan ligt je data ook niet te grabbel bij een externe partij

• NickyVermeersch
Opslag is niet zozeer het probleem. Het probleem is dat het bestand veel te groot is geworden om snel van de ene naar de andere persoon te gaan.

Bijvoorbeeld persoon A werkt aan het bestand, doet paar aanpassing. Bestandsgrootte +3Mb. Om dat dan naar persoon B te krijgen moet die hele 870Mb+3Mb aan aanpassing helemaal opnieuw geüploadet worden. Als persoon B dan verder werkt aan dat bestand, en persoon A wil er aan verder werken zit je daar terug met ~890Mb dat je moet uploaden, dat verspilt heel veel tijd.

Skydrive en Owncloud zijn diensten die eigenlijk bestanden voor je hosten (zoals Google Docs) maar daar upload je toch nog steeds het volledige bestand mee?

Ik ben op zoek naar een soort van technologie/programma dat eigenlijk die 870Mb op een server plaatst.
Persoon A en B downloaden de laatste up-to-date versie van de server. Persoon A doet aanpassingen, bestandsgrootte +3Mb. En dan bij het uploaden worden alleen de 'veranderde bytes' geupload, dus de 3Mb, en niet de rest van de gegevens van dat bestand (soort van diff patchen als ik het goed heb?)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Bij Skydrive en Google Drive kan je er ook voor kiezen om via online tools direct daar er aan te werken, zodat er geen upload plaatsvindt. Wat voor soort bestand is het eigenlijk?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:03
je kan gewoon de de een bindiff maken en die uploaden. Hierna patchen de andere de file.

• NickyVermeersch
Het is een WorldPainter bestand, is dus geen plain text. Het is zoals een gigantische photoshop .psd

• NickyVermeersch
justahuman schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:49:
je kan gewoon de de een bindiff maken en die uploaden. Hierna patchen de andere de file.
Bij het lezen over bindiff is dat eigenlijk wat het zou moeten zijn, alleen vrees ik dat die twee gebruikers niet zo aangelegd zijn om dat allemaal zelf te doen (zijn artiesten, geen IT experts :9 ). Het zou eigenlijk in een soort van programma vorm moeten zijn waar ze gewoon hun bestand willen uploaden, en de computer kijkt en beslist welke veranderde bytes er naar het bestand op de server moeten gestuurd worden.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
De vraag is dan of het uberhaupt zo werkt, dat als je 870MB hebt en er komt een nieuwe file van 873MB, dat hij dit eenvoudig met 3MB kan oplossen. Ik vraag me af of dit ook uberhaupt makkelijk kan.

Kan je overigens je vorige post editten i.p.v. te dubbelposten?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Rsync zou dit moeten kunnen aangezien deze ook incremental sync ondersteunt.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Novell iFolder kon dit 10 jaar geleden al.
Maar ja, of je nu nog een Novell server wilt gaan installeren :p

• NickyVermeersch
Na wat rondzoeken en te leren over rsync is Syncrify zo te zien de oplossing voor mijn probleem! Bedankt iedereen :)
Pagina: 1