Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben 24 en momenteel werkzaam in de voedingsindustrie (kwaliteitsverantwoordelijke), nadat ik gestopt ben met een WO/unief-opleiding in de chemie. Deze job is voor mij niet uitdagend genoeg en ik wil hier ook niet mee verder. In mijn (onafgewerkte) chemie-opleiding heb ik kennis gemaakt met programmeren (VBA) en dit vond ik fantastisch (de denkwijze en logica bv.). In september start ik dus met een opleiding in avondschool (graduaat informatica - optie programmeren). Deze duurt 3 jaar en daarna wil ik verder tot een professionele bachelor in de toegepaste informatica (hogeschool/hbo).

Omdat dit hele traject minstens 5 jaar zal duren (met een eerste diploma na 3 jaar) en ik liefst al zo snel mogelijk ergens in de ict-sector aan de slag wil, ben ik op zoek naar korte cursussen of certificaten die dit proces zouden kunnen versnellen. Wat kunnen jullie aanraden? Wat zou een aanvulling zijn op de diploma's die ik zou willen behalen en wat is aantrekkelijk in het bedrijfsleven (aangezien ik een stuk ouder en onervarener ben tegenover nieuw-afgestudeerden)?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Microsoft certificaten een optie? MCSD bijvoorbeeld :)

http://www.microsoft.com/...ion.aspx#fbid=uVSXVR7eI8E

Dan kun je vast wel ergens als junior developer aan de slag.

Er zijn boeken voor te koop bij amazon.com. Met wat zelfstudie en dingen uitproberen zou het moeten lukken (al kijk ik er misschien anders tegenaan door mijn 10 jaar werkervaring in het veld).

[ Voor 57% gewijzigd door Lethalis op 08-05-2013 14:35 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:08
Op Coursera kun je online gratis cursussen doen. Je krijgt wel geen officieel certificaat, maar het zijn wel cursussen van gerenommeerde universiteiten. Op o.a. iTunes university zijn er ook cursussen te downloaden over Android en iOS development. Denk namelijk dat mobiel wel een goed instap platform voor je kan zijn, met name omdat je 'concurrentie' er ook nog niet zo lang mee bezig is. Dit in tegenstelling tot java, c# en/of webdevelopment.
Verder vooral gewoon oefenen en misschien erover schrijven op een blog, code op github plaatsen, etc. Dan kunnen potentiele werkgevers makkelijker zien waartoe je in staat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Ga eens kijken bij grote bedrijven die soms niet-IT-ers aannemen voor omscholing. Ik weet niet of dat nog steeds praktijk is, maar 10 jaar geleden bij bv IBM nam men bakken met afgestuurderden aan uit niet IT richtingen. Alhoewel ik vermoed dat iedereen tegenwoordig geoutsourced is naar vagie :+

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga nu op reis, dus ik kan niet alles uitgebreid bekijken, maar met deze opties kan ik inderdaad wat.

@ Lethalis: Ik was die Microsoft-certificaten al aan het overwegen. Kun je een schatting maken van hoeveel tijd zo'n MCSD bv. vergt? Uiteraard is dit ook afhankelijk van de voorkennis en de snelheid waarmee je dingen verwerkt

@ MisterBlue: Waw, Coursera ziet er erg interessant uit. En mobiel spreekt me ook erg aan. Ik heb me al eens zitten oriënteren voor mogelijke afstudeerrichtingen voor m'n professionele bachelor en die richting lijkt me erg interessant.

@ Basszje: Bedankt voor de tip, ik zal eens rondkijken.