Toon posts:

Ipad voor navigatie op boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Omdat de snelheidsmeter op de boot kapot is en omdat papieren navigatiekaarten zó 2012 zijn, dacht ik eraan om een Ipad te kopen.

De navigatiekaarten kan ik via een app krijgen van de ANWB of Naviotronics

Maar nu vraag ik me af welke Ipad het best geschikt is? Want er zit GPS op alle Ipads blijkbaar, maar zit er nog verschil tussen? Wie of wie weet dit?

- Ipad Mini
- Ipad 2
- Ipad 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:16

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Let op, er zit alleen GPS op de ipad modellen met 3G ;-) Ik zou voor de iPad 4 gaan. Je wilt toch een flink scherm lijkt me, voor goed zicht. Meest logische keuze is dan een iPad 4 mijns inziens.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:53

Wish

ingwell

Je denkt aan een iPad omdat die dingen zo goed waterdicht zijn? Waarom neem je geen waterdicht navigatiesysteem?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Wish schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:18:
Je denkt aan een iPad omdat die dingen zo goed waterdicht zijn? Waarom neem je geen waterdicht navigatiesysteem?
Net alsof dat een belangrijk criterium is. Dat hij het op een boot wil gebruiken betekent niet dat het apparaat waterdicht moet zijn. In dat geval kan een iPad een prima keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:53

Wish

ingwell

Muthas schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:31:
[...]
Net alsof dat een belangrijk criterium is. Dat hij het op een boot wil gebruiken betekent niet dat het apparaat waterdicht moet zijn. In dat geval kan een iPad een prima keuze zijn.
Ik ken zijn criteria niet. Maar omdat een boot meestal wat dichter in de buurt van water is en meer openstaat voor weersinvloeden vraag ik dat ook gewoon :)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Muthas schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:31:
[...]

Er is een goede reden dat kaarten voor op de boot allemaal waterdicht gecoat zijn. Het is afhankelijk van zijn boot en waar hij die iPad voornamelijk gebruikt maar zodra in de open lucht komt zou ik er heel goed over denken om een waterdichte oplossing te verzinnen/kopen.

Mini mocht je hem in de hand houden, wanneer je hem een wat vastere plek geeft zou ik voor een iPad 2 gaan puur vanwege de prijs. iPad 4 puur alleen voor dit doel is overdreven.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In principe komt de Ipad in een steun en waterdichte hoes tijdens het varen. En mocht het (gaan) regenen dan zoek ik de eerste de beste haven op. Daarnaast ga ik met de boot die ik nu heb toch niet de zee op en blijf ik op de binnenwateren.

Dus de versie met 3G heeft een andere GPS module?
- Wat is het verschil qua module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 18:04
De wifi versies hebben GEEN gps. Alleen de 3g versies van de ipads hebben gps.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:30
De WiFi versies bepalen hun locatie aan de hand van WiFi-netwerken, iets waar je op je boot dus niks aan hebt.

De 3G/Cellular versies hebben een 'echte' GPS module. Houdt er ook rekening mee dat als je kaarten wilt gebruiken op de boot deze daadwerkelijk op je iPad moeten staan of dat je een data-abonnement afsluit om kaarten van bv. Apple Maps/Google Maps te downloaden.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1