Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spotify dicht gat

Pagina: 1
Acties:

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:55
nieuws: Spotify dicht gat dat rippen muziek mogelijk maakte
Hoe het probleem precies is opgelost, is niet duidelijk. Een Nederlander plaatste dinsdag een plugin online waarmee gebruikers de muziek konden rippen.

Spotify heeft nog niet aangegeven hoe het probleem is opgelost, maar de ontwikkelaar van de plugin, Robin Aldenhoven, merkte dat de extensie niet meer werkt. Dat duidt er op dat het probleem is opgelost.
Ik vond deze zin jammer. Niet zo zeer omdat het artikel slecht geschreven is of iets dergelijks. Maar wel omdat ik meen een trend te signaleren (zal mogelijk vanavond nog wat andere voorbeelden zoeken). Het beeld wat bij mij ontstaat is dat hier vooral het kale feit gepresenteerd wordt ("Spotify rippen kan niet meer"), maar dat daar ook geen vervolgactie aan gegeven wordt.

Wat ik graag gezien zou hebben is:
* Een reactie van Spotify zelf, en dan niet uitsluitend van iemand van marketing die zich beperkt tot "We verbeteren ons product iedere dag"
* Een (samenvatting van een) onderzoek van tweakers.net zelf naar hoe de bestanden nu naar de browser verplaatst worden, en of hier uit evident kan worden wat de oorzaak is dat de client niet meer werkt. Al dan niet gesterkt door de schrijver van de plugin en de expertpanels - die laatste hebben we immers met een reden? ;)
* Een melding van de stappen die T.net heeft uitgevoerd om die achtergrond te kunnen verkrijgen. Daarbij kan het uiteraard zijn dat een eigen onderzoek niet mogelijk was omdat geen van de redacteuren een spotify abbo heeft, spotify geen reactie kon geven, etc.

Ik denk dat t.net haar meerwaarde nog meer kan benadrukken door niet uitsluitend de kale nieuwsfeiten te rapporteren, maar hier dus zelf ook extra onderzoek aan te verbinden.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik begrijp dat jij naast de feitelijke berichtgeving een extra "Tweakers" sausje zou willen? Zoals je bijvoorbeeld een ANP nieuwsbericht hebt, en HvNL dan nog even een buurtbewoner interviewt (ja ik weet even geen goed voorbeeld te noemen :+)?

Tja, ik vind het nogal flinke elementen om zoiets bij meerdere berichten per dag te hebben. Is er een andere site (eventueel Engels) die zoiets wel doet?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Freeaqingme
LiquidT_NL schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:11:
Ik begrijp dat jij naast de feitelijke berichtgeving een extra "Tweakers" sausje zou willen? Zoals je bijvoorbeeld een ANP nieuwsbericht hebt, en HvNL dan nog even een buurtbewoner interviewt (ja ik weet even geen goed voorbeeld te noemen :+)?
Ik kijk geen HvNL, maar de vergelijking lijkt te kloppen ;)
LiquidT_NL schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:11:
Tja, ik vind het nogal flinke elementen om zoiets bij meerdere berichten per dag te hebben. Is er een andere site (eventueel Engels) die zoiets wel doet?
In mijn beleving deed tweakers.net dit eerder wel, maar is het sinds een aantal jaar langzaamaan verwaterd. Een voorbeeld is bijvoorbeeld Arstechnica. Deze hebben een vergelijkbaar niveau (m.i.) en een vergelijkbare througput per dag voor wat het aantal geschreven artikelen aangaat.

Men heeft eerder al gemeld dat facial recognition niet werkte met de Boston Bombing, nu volgt men dat specifieke bericht op met een verdieping in waarom dat niet het geval was: http://arstechnica.com/in...e-boston-bombing-manhunt/

Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld http://arstechnica.com/te...-angeles-to-be-disclosed/ . Voor zover ik weet heeft de EFF enkel een persbericht uitgestuurd dat zij gingen sue'en. Hier wordt vervolgens even achteraan gebeld en komt er nog wat extra info los.

Zomaar even wat random voorbeeldjes. ;)

Edit: Zit vanmiddag in meetings en dergelijke. Reactie op Joost moet dus even op zich laten wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Freeaqingme op 08-05-2013 14:00 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Dus wij duikelen nieuws op dat je nergens anders vindt (op het moment van schrijven), en het is nog niet goed? :)

Uiteraard proberen we een reactie van Spotify te krijgen, maar ik denk dat je onderschat hoe snel bedrijven met een reactie komen. In dit geval hebben we Spotify gisteravond benaderd, en nog niet veel meer reactie gehad dan 'we werken er aan'.

Verder lijkt dit onderwerp me ook weer niet zo spannend dat we tot ver in de diepte de technische details moeten achterhalen.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Freeaqingme
Joost schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:43:
Dus wij duikelen nieuws op dat je nergens anders vindt (op het moment van schrijven), en het is nog niet goed? :)
Tjah. There's always room for improvement ;)

En ja, ik vind het tof dat jullie je niet uitsluitend baseren op persberichten. Dat siert jullie. Wel is het denk ik geen of/of. Je kan ook bij 'eigen' nieuws een klein beetje (extra) verdieping in het artikel brengen.
Joost schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:43:Uiteraard proberen we een reactie van Spotify te krijgen, maar ik denk dat je onderschat hoe snel bedrijven met een reactie komen.
Ik denk dat ik een tamelijk goed beeld heb hoe snel dat gaat. Mijn beeld is dat sommige grotere bedrijven de eerste drie weken niets van zich laten horen, en daarna verwijzen naar een persbericht wat nog ouder is. Zit ik in de buurt? :P

Maar dat is dan de verantwoordelijkheid van die bedrijven. Als je dan in je artikel plaatst dat je contact met ze hebt opgenomen, maar dat ze niet reageerden, dan weet ik dat ik dat bedrijf moet blamen, en niet jullie. Ik weet ook niet wat de gewenste doorlooptijd is van een artikel. Ik kan me voorstellen (maar er zullen zat andere factoren zijn die hier buiten beschouwing gelaten wroden) dat het publiceren van het artikel ook wel zes uur, of misschien zelfs een dag later gekund had. Dat had ook de betrokken partijen wat ruimte gegeven iets hier mee te doen - en geeft jullie iets extra ademruimte om het misschien nog iets completer te maken.
Joost schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:43: In dit geval hebben we Spotify gisteravond benaderd, en nog niet veel meer reactie gehad dan 'we werken er aan'.
De 'we werken er aan' werd afgegeven toen de fix nog niet live stond. Ik kan me voorstellen - maar dat is vanaf deze kant puur gokwerk - dat na livegang van de fix er een ander antwoord zou zijn gekomen.
Joost schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:43:
Verder lijkt dit onderwerp me ook weer niet zo spannend dat we tot ver in de diepte de technische details moeten achterhalen.
Het leuke was dat bij het artikel van gisteravond er wel vermeld werd dat html5 nog geen drm had, en werd er kort gespeculeerd over de mogelijkheden op dit vlak. Dat benoemen maakt mij nu juist wel nieuwsgierig hoe ze dit hebben opgelost. Dan is een 'men gebruikt nu een flashplayer in plaats van een html5 component' allicht al voldoende toelichting, zonder enorm diep te gaan.

Don't get me wrong, ik vind het een leuk artikel, wat ook absoluut niet verkeerd geschreven is. Ik meen alleen een mogelijke 'verbetering' te zien die verder strekt dan enkel dit artikel, waarbij ik toevallig dit artikel pakte om als voorbeeld te gebruiken.