nieuws: Spotify dicht gat dat rippen muziek mogelijk maakte
Wat ik graag gezien zou hebben is:
* Een reactie van Spotify zelf, en dan niet uitsluitend van iemand van marketing die zich beperkt tot "We verbeteren ons product iedere dag"
* Een (samenvatting van een) onderzoek van tweakers.net zelf naar hoe de bestanden nu naar de browser verplaatst worden, en of hier uit evident kan worden wat de oorzaak is dat de client niet meer werkt. Al dan niet gesterkt door de schrijver van de plugin en de expertpanels - die laatste hebben we immers met een reden?
* Een melding van de stappen die T.net heeft uitgevoerd om die achtergrond te kunnen verkrijgen. Daarbij kan het uiteraard zijn dat een eigen onderzoek niet mogelijk was omdat geen van de redacteuren een spotify abbo heeft, spotify geen reactie kon geven, etc.
Ik denk dat t.net haar meerwaarde nog meer kan benadrukken door niet uitsluitend de kale nieuwsfeiten te rapporteren, maar hier dus zelf ook extra onderzoek aan te verbinden.
Ik vond deze zin jammer. Niet zo zeer omdat het artikel slecht geschreven is of iets dergelijks. Maar wel omdat ik meen een trend te signaleren (zal mogelijk vanavond nog wat andere voorbeelden zoeken). Het beeld wat bij mij ontstaat is dat hier vooral het kale feit gepresenteerd wordt ("Spotify rippen kan niet meer"), maar dat daar ook geen vervolgactie aan gegeven wordt.Hoe het probleem precies is opgelost, is niet duidelijk. Een Nederlander plaatste dinsdag een plugin online waarmee gebruikers de muziek konden rippen.
Spotify heeft nog niet aangegeven hoe het probleem is opgelost, maar de ontwikkelaar van de plugin, Robin Aldenhoven, merkte dat de extensie niet meer werkt. Dat duidt er op dat het probleem is opgelost.
Wat ik graag gezien zou hebben is:
* Een reactie van Spotify zelf, en dan niet uitsluitend van iemand van marketing die zich beperkt tot "We verbeteren ons product iedere dag"
* Een (samenvatting van een) onderzoek van tweakers.net zelf naar hoe de bestanden nu naar de browser verplaatst worden, en of hier uit evident kan worden wat de oorzaak is dat de client niet meer werkt. Al dan niet gesterkt door de schrijver van de plugin en de expertpanels - die laatste hebben we immers met een reden?
* Een melding van de stappen die T.net heeft uitgevoerd om die achtergrond te kunnen verkrijgen. Daarbij kan het uiteraard zijn dat een eigen onderzoek niet mogelijk was omdat geen van de redacteuren een spotify abbo heeft, spotify geen reactie kon geven, etc.
Ik denk dat t.net haar meerwaarde nog meer kan benadrukken door niet uitsluitend de kale nieuwsfeiten te rapporteren, maar hier dus zelf ook extra onderzoek aan te verbinden.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.