Toon posts:

Dixons garantievraag

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Begin januari heb ik een Lenovo Ultrabook U410 gekocht bij Dixons. Na een maand begon de klep erg te kraken bij het openmaken ervan. Tot enkele weken geleden de klep bijna niet meer open kon, wat als gevolg had dat de zijkant van het scherm loskwam. Ik heb de laptop toen direct opgestuurd naar het servicecentrum van Dixons. Deze beweren nu bij hoog en laag dat het mijn fout is en dat "het toch wel duidelijk is dat dit geen fabricagefout betreft", dit terwijl er verder geen krasje te vinden is op de laptop. Reparatiekosten: 210 euro, waarvan 45 researchkosten.
Waar ik ook naar toe bel en hoeveel moeite ik ook doe, ik moet betalen (sowieso 45E researchkosten als ik hem niet gerepareerd terug wil).

Heeft één van jullie misschien tips voor mij waar en hoe ik dit kan aanvechten?

(Foto 1 = foto die ik ervoor gemaakt heb, foto 2 = foto reparatiecentrum)
https://www.dropbox.com/sh/hsdmqrvcgdkkw0j/SHdl8HlNS8

Bij voorbaat zeer veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53
Naar mijn idee is het niet onterecht dat jij opdraait voor een deel van de reparatiekosten. Je had 3 maanden geleden toen het scharnier moeilijk ging doen moeten aankloppen voor garantie, je hebt daar nu te lang mee gewacht waardoor er extra schade is ontstaan. Dat scharnier is een fabricagefout, het kapotte scharnier zo lang blijven gebruiken dat je de rest van de laptop kapot breekt is jouw fout. Je had deze schade kunnen voorkomen door eerder actie te ondernemen, waarom zou de winkel/fabrikant er dan nu voor op moeten draaien?

IANAL, maar naar mijn idee heb jij hier ook een beetje schuld. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:14

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Eens met ^^

Het probleem is nu dat juist door die extra schade niet meer te achterhalen is dat de daadwerkelijk oorzaak in een fabricagefout zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Sowieso, vraag hun het te BEWIJZEN. Zie hebben die bewijsplicht binnen de eerste 6 maanden na aanschaf. Vraag hun ook WAT jij precies fout hebt gedaan waardoor dit is ontstaan.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit zeker wat in Xander en Bastiaan, ware het niet dat het kraken zeker irritant was, maar omdat hij bijna altijd geopend op mijn bureau stond, ik het beetje gekraak zo één keer per week niet het vier tot zes weken kwijt zijn van mijn laptop waard vond. Daarnaast bleef de laptop ook nog eenvoudig opengaan tot het laatste moment. Blijft niet voorop staan dat een laptop langer mee moet gaan dan 3 maanden fatsoenlijk gebruik?

Uiteraard dank voor jullie super snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals je aan de stickies kan zien, hoort dit topic hier niet thuis. Het zou op zijn plaats zijn in het shoppingforum, maar veel informatie is daar al te vinden in de stickies. Als je er daar niet mee uitkomt, kan je alsng een topic openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.