Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Krachtige Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen, maar helaas kan ik zelf geen goede vinden of die voldoet aan mijn eisen. Als jullie me willen helpen met het kiezen van de juiste laptop zou ik het enorm waarderen. Ik ben op zoek naar een laptop met volgende specificaties :

Cpu : Intel Core i7 3729qm of hoger, mag wel wat lager maar moet wel 8 threads hebben.
Ram : 8gb of meer en een minimum snelheid van 1333Mhz
SSD : minimum 120gb met HDD : minimum 750gb
GPU : Moet een NVIDIA zijn en 600GT+ graag
Scherm moet minstens 15,6 inch zijn, graag met goede speakers ed. Ook goed koelende ventilator die niet veel herrie maakt. En graag niet boven de 1300 eurotjes Alvast heel erg bedankt.

Ik wil met de laptop gebruiken voor mijn stage. Ik werk hier met VMWare Workstation en moet een aantal(4) servers gaan runnen. De laptop waarmee ik werk en computers die ik ter beschikking heb zijn veelste langzaam. Accuduur maakt niet zoveel uit, de gpu moet een krachtige nvidia chipset zijn die games op hoge kwaliteit kan laten werken en video bewerkingen snel en goed kan bewerken. Laptops die ik heb opgezocht waren van Acer en HP. Helaas zat daar niets tussen voor mij :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 12:50 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wij zijn geen helpdesk. Op tweakers moet je ook zelf met dingen komen.

Lees het beleid dus.

People as things, that’s where it starts.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:10
De meeste specs kun je prima in de pricewatch invullen, dus ik zou daar eerst even kijken. Selecteer een aantal laptops en dan kun je er misschien wat mee in dit topic.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Misschien kun je ook vertellen wat je er allemaal mee wilt gaan doen?
Hoe vaak neem je die mee, heb je behoefte aan een laag gewicht?
Wat voor accuduur vereis je?
600GT+ zegt letterlijk helemaal niks over wat voor een performance je zoekt op grafisch vlak. Kun je ons vertellen wat je op grafisch vlak allemaal wilt kunnen doen (gamen etc.)?
Wat voor laptops heb je zelf al gevonden die je interessant vind?

Hier enkele laptops die al aan je zeer beknopte behoeftes voldoen:
- Lenovo Y500 (Beste grafische performance mits je de 2de GPU wilt aanschaffen)
- Dell Inspiron 15R SE (Is het goedkoopst)
- Sony Vaio S15 (Heeft het beste scherm + Koeling, laagste gewicht onder 2KG maar is ook het hoogst geprijsd)
- Asus N56 (Beste bouwkwaliteit maar mindere koeling en relatief hogere prijs t.o.v. de Dell)
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:33:
[...]

Ik was hier meer voor advies, daar is de topic voor toch?
De te meer gegevens je ons geeft, des te accurater we je een advies kunnen geven. Met zo een houding ga je eigenlijk helemaal niet ver komen waardoor je wegens het gebrek aan informatie misschien wel niet de juiste laptop geadviseerd krijgt. Ook staat er wel degelijk in het beleid dat je enigszins een zelfonderzoek uitgevoerd moet hebben.

De keuze is aan jou, ga jij meer je beste doen om ons in te lichten naar je wensen en behoeften, dan kunnen wij het beste apparaat voor je selecteren. En dat is volgens mij wat jij wilt toch?

[ Voor 72% gewijzigd door Vinand op 08-05-2013 12:40 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:29:
Wij zijn geen helpdesk. Op tweakers moet je ook zelf met dingen komen.

Lees het beleid dus.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:33:
[...]

Klopt, maar in het beleid staat wel dat je vooronderzoek gedaan moet hebben. Dan verwachten wij een lijstje met laptops waarvan jij denkt dat ze aan je eisen voldoen. Op basis van dat lijstje (wat je dus makkelijk zelf kan vinden in de pricewatch) kunnen we dan advies geven. Dat advies is meestal gebaseerd op ervaringen met een model en/of merk uit jouw shortlist

Kalm aan! En rap een beetje!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-11 20:13
Lees dit even goed door.
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Ga dus eerst even op onderzoek uit. ;)

http://www.dell.com/
http://www.hp.com/nl/nl/p...ops/index.html?facet=Home
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/group/notebooks

Succes. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door KoploperMau op 08-05-2013 12:37 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nogsteeds, Tweakers is geen helpdesk waar je op een paar knopjes drukt en iemand zegt "jij moet de ASUS N76 nemen"

Want daarvoor zijn de BBG's al bedacht.

Mensen die iets specifieks zoeken, moeten ook aangeven waarom, wat ze ermee willen doen [hoevaak mensen wel niet een i7 willen om te youtuben] en wat ze zelf in gedachte hebben.

Wat Vinand, en de anderen ondertussen ook, dus ook zegt, en de mods blijven er ook op hamere: lees het beleid!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht, alleen de laptops die ik heb gevonden zijn enorm duur. Zelf dacht ik eerst aan op mijn eigen laptop te upgraden (i7 940qm, nvidia gt330, 4gb) maar hij maakt zoveel herrie en loopt vaak vast dat ik em weg wil doen. Ik heb in iedergeval bij acer en hp gekeken en die 2 merken zijn niets voor mij.

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:40:
Ik heb al gezocht, alleen de laptops die ik heb gevonden zijn enorm duur. Zelf dacht ik eerst aan op mijn eigen laptop te upgraden (i7 940qm, nvidia gt330, 4gb) maar hij maakt zoveel herrie en loopt vaak vast dat ik em weg wil doen. Ik heb in iedergeval bij acer en hp gekeken en die 2 merken zijn niets voor mij.
Als je nou eens antwoord geeft op mijn reactie: Vinand in "Krachtige Laptop", dan kan ik in ieder geval accuraat een paar goede laptops voor je selecteren. En neem a.u.b. de moeite, dezelfde moeite die wij ook bereid zijn voor jou te nemen. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:43:
[...]

Als je nou eens antwoord geeft op mijn reactie: Vinand in "Krachtige Laptop", dan kan ik in ieder geval accuraat een paar goede laptops voor je selecteren. En neem a.u.b. de moeite, dezelfde moeite die wij ook bereid zijn voor jou te nemen. :)
Sorry, ik heb de topic bewerkt.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nogsteeds meer vragewn dan antwoorden:

Waarom perse het groene kamp? AMD maakt volgens mij snellere en goedkopere mobile-gpu's.

Acer en HP maken allebei geen goede laptops, maar, waarom heb je niet gekeken naar ASUS, Dell, Lenovo, Sony en van mijn part BTO?

Vinand heeft al een prima rijtje neergezet trouwens.

Maar, het belangrijkste: doe zelf iets. Wij doen moeite om jou te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb liever NVIDIA en Intel over de AMD/ATI. Dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ik kijk momenteel naar de lenovo laptop, die zien er opzicht goed eruit, dalijk even vergelijken met de ASUS. Dell wil ik niet, alleen maar problemen opgeleverd met de desktops en altijd strikte bios instellingen

• Vinand
De beste keuze uit dit rijtje is naar mijn idee de: Lenovo Y500

Deze laptop heeft een gemiddelde koeling die in staat is om zware taken die jij specificeerde uitstekend uit te voeren. Ook heeft deze laptop een speciale module waarmee je een 2de GT650M in de laptop kan proppen. De koeling heeft hier bij zwaar belast alleen erg veel moeite mee. Tevens kun je i.p.v. de GPU ook een 2de HDD in stoppen waarmee de primaire HDD dus de SSD is waar je behoefte aan hebt.

Nadelen: Koeling is niet geweldig, met 2de GPU heeft de laptop er erg veel moeite mee, 2de nadeel is dat de touchpad behoorlijk slecht is. Dit kun je omzeilen door met een muis te werken.

Mits je echt een goede koeling wilt hebben dan kun je kijken naar een alternatief zoals de Vaio S15. Deze laptop heeft een mindere GPU maar de koeling van de laptop is werkelijk meer dan uitstekend. Ook het scherm is van het type IPS, met een half matte afwerking wat er stukken mooier uitziet dan de Lenovo. Hierbij zul je dan wel de ODD van de laptop, eruit moeten laten halen en in plaats daarvan dus de 2de HDD stoppen. Wel word hiervan de keyboard en touchpad heel erg fijn gevonden. Alsnog zou ik echt een kijkje nemen naar de Lenovo:

Hier heb je enkele bruikbare linkjes:
Pricewatch: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH
Officiële link Lenovo: http://www.lenovo.com/pro...op/ideapad/y-series/y500/
Link 2de GPU voor de laptop: http://shop.lenovo.com/SE...60&Code=0C22235#techspecs
Notebookcheck link: http://www.notebookcheck....500-Notebook.87585.0.html

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 08-05-2013 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vinand, ja ik zit er al een uur naar te kijken, het is een beest ding en best goedkoop. Wel is de ssd beetje de minpunt, een volledige os met alle updates ed is al gauw 20gb + veel mensen klagen over de touchpad

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 13:37 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 06:48
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:35:
Vinand, ja ik zit er al een uur naar te kijken, het is een beest ding en best goedkoop. Wel is de ssd beetje de minpunt, een volledige os met alle updates ed is al gauw 20gb + veel mensen klagen over de touchpad
Je zou kunnen kijken op http://xnotebooks.nl/ / http://www.bto.eu/, hier kun je de componenten van notebooks zelf aanpassen. Ik denk dat dit meer is in welke richting je zoekt ;).

• Vinand
JustwilliamNL schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:00:
[...]

Je zou kunnen kijken op http://xnotebooks.nl/ / http://www.bto.eu/, hier kun je de componenten van notebooks zelf aanpassen. Ik denk dat dit meer is in welke richting je zoekt ;).
clevo's hebben een behoorlijk slechte naam op het gebied van interne thermische installaties... Daar zou ik dus echt niet naar kijken als je specifiek een laptop wilt die stilletjes en goed koelt.

Pagina: 1