Toon posts:

Advertisement in video games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte gamer,

Ik zit momenteel in mijn laatste jaar handelswetenschappen aan de Hogeschool Gent en ik heb dit semester een thesis/masterproef. Mijn thema is In-Game Advertisement.
De bedoeling van dit onderzoek is de attitude van gamers in kaart te brengen over de volgende elementen:
-Attitude t.o.v. algemene reclame in video games.
-Attitude t.o.v. statische en dynamische reclame in video games.
-Attitude t.o.v. DLC (Downloadable Content)
-Willingness-to-pay voor video games met/zonder reclame.

Dus als u 10-15 minuutjes de tijd heeft en graag uw mening over reclame & DLC in video games wil delen, dan mag u altijd deze enquête invullen:

https://qtrial.qualtrics.com/SE/?SID=SV_24b90yoz8xTK8U5

Als u andere zaken kwijt wil over reclame, DLC, ... van video games, gelieve het hieronder te posten dan kan ik het opnemen in mijn onderzoek.

Alvast heel erg bedankt!
En met dank aan de toestemming van de Spielerij Moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor deze enquête is toestemming verkregen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:28
Ingevuld, goede duidelijke enquete. Ik ben wel benieuwd wat de uitkomsten zijn om eerlijk te zijn. Deel je die als het allemaal af is?

Daarnaast zijn er een paar momenten die ik niet logisch vond. Als ik met nee antwoord op de vraag of ik extra wil betalen voor een advertentievrije game moet ik daarna alsnog aangeven hoeveel geld. Daarnaast bij de sliders over de hoeveelheid geld korting op een game lijkt het me niet dat iemand daar een maximum aan geeft?

Verder prima allemaal, succes!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ySoSrs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 13:11
Ingevuld.

Ik heb dezelfde opmerkigen als hierboven, je had in sommige gevallen beter met voorwaardelijke vragen gewerkt en een maxium van de korting op een game is inderdaad onlogisch, des te meer des te beter natuurlijk. :)

Succes met je thesis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feeback!

De resultaten komen hier op, dat zal ik in juni gebeuren.

Het probleem met de sliders was me niet opgevallen, bedankt om dit te melden. Ik heb het aangepast dat de sliders geen forced response meer hebben. Ik kan altijd de maximum waarde buiten beschouwing laten indien dit geen meerwaarde brengt aan het onderzoek.