Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Omdat mijn huidige telefoon niet meer werkt ben ik van plan om een nieuwe (simlockvrije) telefoon te kopen.

Ik zou van de nieuwe telefoon -op een makkelijke en goedwerkende manier- een Wifi hotspot willen maken. Zou iemand me kunnen vertellen aan welke eisen (OS, merk, instellingen etc.) zo'n telefoon minstens zou moeten voldoen?

Ik heb gelezen dat iedere Android smartphone (vanaf 2.2) dit zou moeten kunnen, maar ik weet niet hoe dat zit met Windows Phones of een andere OS.

Op dit moment heb ik niet echt een voorkeur voor een bepaald model of besturingssysteem. Als het een smartphone wordt, dan moet ie vooral niet te groot, te zwaar en te duur zijn, zo rond 150 euro.

Nog even een toevoeging: Ik gebruik mijn telefoon alleen om te bellen en zo af en toe te internetten, tethering wil ik vooral op vakantie gebruiken tussen mijn tablet (Android) en foon.

[ Voor 13% gewijzigd door zoekertje op 11-05-2017 21:04 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11 07:09

weebl

YARR!

De meeste gangbare Android-toestellen van dit moment kunnen dat inderdaad.
Echter ben je met 150 wel aangewezen op de low-budget toestellen. Wellicht zijn er fabrikanten die op die toestellen die functie uitgezet hebben. De mid- en high-range Android-toestellen kunnen het sowieso.

• Yodocus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 15:52
Windows Phone 8 heeft ook de mogelijkheid om op deze manier te tetheren. Ik gebruik het regelmatig om mijn tablet onderweg van internet te voorzien.

Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.

• zoekertje
  • Niet online
weebl schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:07:
De meeste gangbare Android-toestellen van dit moment kunnen dat inderdaad.
Echter ben je met 150 wel aangewezen op de low-budget toestellen. Wellicht zijn er fabrikanten die op die toestellen die functie uitgezet hebben. De mid- en high-range Android-toestellen kunnen het sowieso.
Bedankt voor je snelle antwoord :)

Ik ga sowieso voor budget, of een iets ouder model, zolang dit oudere model maar modern genoeg is om te kunnen tetheren.

Ik ben nu even aan het kijken naar de specs van een Sony Xperia U en een LG Optimus E610, beiden rond de 150 euro.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn LG 3G van 31 euro kan dat :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 20:19

Dennahz

Life feels like hell should.

Dit kon ik zelfs met mijn oude Sony Ericsson Xperia X10 en m'n vriendin ook met haar X8. Worked like a charm. Denk dat vrijwel alle telefoons dit tegenwoordig wel kunnen.

De term die je zoekt is 'tethering'. Je kan ook zelf een app downloaden die deze functie beschikbaar maakt. Zoek maar eens op http://play.google.com .

Twitter

• zoekertje
  • Niet online
Ik heb het even opgezocht, de Xperia X10 kwam eind 2009 op de markt, dus zelfs een 3 jaar oude smartphone zou dit moeten kunnen. In dat geval ben ik goedkoper uit dan ik dacht :)

En hoe zit het met de stevigheid/degelijkheid van bepaalde merken?

De LG ziet er stevig uit, maar ik weet niet of dat ook in de praktijk zo is. De goedkopere Samsungs schijnen nogal wat problemen op te leveren las ik in reviews. Ik heb met beiden merken (als telefoon) geen ervaring.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
zoekertje schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:45:
De LG ziet er stevig uit, maar ik weet niet of dat ook in de praktijk zo is.
't Is een onding qua geheugengebruik, maar stevig is-ie wel. Tenminste: ik tel twee flinke beschadigingen op de hoeken vanwege het van m'n fietsstuur kletteren.

• zoekertje
  • Niet online
Ik ga vandaag in een paar winkels rondkijken, dan zie ik vanzelf wel wat ik tegenkom. Ik focus voorlopig op een betaalbare Android foon, dan vind ik ongetwijfeld wat ik zoek.

Bedankt voor de antwoorden iedereen :)

• zoekertje
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren de LG Optimus E610 (ook bekend als de Optimus L5) en meteen Wifi en tethering getest, en dat werkt heel soepel. Ik heb nog even getwijfeld tussen de L5 en een kleiner model, ik heb toch maar voor deze gekozen met 4 GB intern geheugen. Ik zal er uiteindelijk 149 euro voor betalen, na cashback. Het had ongetwijfeld goedkoper gekund, maar met deze telefoon kan ik makkelijker het net op dan met mijn oude Nokia.
Pagina: 1