Toon posts:

probleem overklokken athlon 500

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eerst had ik mijn athlonnetje op 700 gezet zonder problemen (1,6V) maar nu ik 2 systeemventilators erbij heb gehaald wil ik natuurlijk hoger. Nu wilt ie niet hoger gaan dan 750 (1,65V). Ik heb ook al 800 geprobeerd met 1,8V, maar bij opstarten loopt ie vast tijdens verifing pool data of zoiets. heeft iemand enig idee om dit op te lossen want volgens mij moet het toch hoger kunnen

rest van systeem:
athlon 500@750 met freespeed pro (wk46)
MSI6167
matrox 32 mb DH
pioneer dvd/cdrom

alvast bedankt, grtz ket

Verwijderd

Ik heb bijna dezelfde systeemconfiguratie als jou, dus een K7 500(wk43)+MS6167, en ik kom ook niet hoger als 750, wat waarschijnlijk komt door het L2 Cache.
Ik wacht zelf nog steeds op een Bios patch voor dit Moederbord om de cache multiplier in te stellen vanaf de systeemstart.
Standaard staat de cache mutiplier van de K7 500 namelijk op 1/2 (250Mhz), en als je hem dus zou veranderen naar 2/5 (200Mhz) of 1/3 (166Mhz) draait het cache dus langzamer bij dezelfde snelheid en kan je hem dus hoger overklokken.

Verwijderd

Dit komt idd door de cache.
Deze komt niet boven de 375MHz uit. Het is dus wachten op de bios patch

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de hulp mensen! IK moet dus wachten op die bios patch, weet een van jullie toevallig ook nog wanneer die patch uitkomt?

BVD, grtz ket

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
He mensen waar wachten jullie op met die bios patches. Er is tegenwoordig een progje waarmee je in dos je l2 cache divider kan instellen. En die setting wordt ook actief ergens tijdens het booten. Zoek maar ff hier op tweakers onder 'l2 cache divider' en dan zal in een van de laatste topics wel een link naar een site met het progje te vinden zijn.

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Verwijderd

Topicstarter
bedankt Chupa Chup! Als ik het goed begrepen heb moet ik wel de beta versie hiervan gebruiken want deze schrijft het naar de bios. Maar deze is alleen voor members te downen op site van H. oda, weet jij toevallig nog een andere site waar ik deze beta versie kan krijgen?

Verwijderd

Hehe, dat is wel waar ja.
Maaruh als je niet eens in dos komt (verifing pool data) heeft het geen zin om een L2 Cache progje in je autoexec.bat te zetten.

Logisch

Verwijderd

Was wat met mijn back en forward toetsen aan het spelen.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Hmm waar sloeg dit laatste bericht op Tjisse ??

Verwijderd

Ik had het bericht 2x gepost.

Verwijderd

Topicstarter
Tsjisse weet jij toevallig wanneer die bios patch voor dit moederbord uitkomt?

Verwijderd

Nee, ik zou het niet weten, maar als die van de K7M uitkomt zal het niet lang meet duren voordat die van de MS6167 uitkomt, die zijn volgens mij ongeveer van hetzelfde design.

Verwijderd

mijn configuratie, MSI 6195 met een
AMD K7 550. op 1.6V wil ie niet hoger dan 650MHz op 700MHz heb ik geen beeld meer, en met 1,7 volt start windows niet op. Nog meer voltage?

Verwijderd

Ik zou ongeveer tot 1,8 Volt gaan.

Verwijderd

Joepie! Het is gelukt!
ik heb hem op 1,75 Volt gezet, en toen deed ie het goed!
Ikke dus ook 750 proberen, maar toen begon mobo te piepen bij opstarten.
Maar op 700MHz deed alles het perfect.
Ik heb hem nu draaien op 728MHz (7*104) met 1,8 Volt

En dit met een standaard koelblok van drie tientjes :) en een grote ventilator op de kast gericht. (50 graden)
Pagina: 1