ASP.NET MVC / SignalR / knockout. Leuk hoor maar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10
Beetje vage titel misschien, ik zal het hieronder wat verduidelijken.

Ik ben bezig een bestaande MVC applicatie te verbouwen en hier mbv SignalR en knockout een wat meer "live" applicatie van te maken. Voornamelijk als leerproject om wat met SignalR en knockout te klooien, maar misschien komt er wel iets moois uit wat ook intern gebruikt gaat worden. Zoals ik zei is dit een bestaand project dus alle views, models etc bestaan en werken prima. Ik ben begonnen om de pagina waar de meest bewerkingen plaats vinden (in feite gewoon een grid met rijen met data) live te laten updaten. Waar ik nu meteen al tegenaan loop is dat ik nu aan de client kant m'n views opnieuw zit te maken, en de bestaande views wel kan weggooien (plus dat m'n fijne IDE in een klap gereduceerd wordt to bijna-notepad-niveau). Dit staat me eigenlijk een beetje tegen. Ik heb ook zitten denken om bij een update via SignalR met jquery/ajax een partial view aan te roepen en die dan te vervangen in de DOM, maar dan gaat er weer een extra request naar de server voor elke update (maal x clients), dus dat vindt ik ook niks.

Lang verhaal kort: MVC / SignalR / knockout, wat vinden jullie er van? Waar zijn jullie tegenaan gelopen? Best practices / tips?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10
Even een kickje na een week, misschien dat er toch nog een respons op komt...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Als je vanuit de client side views wilt opbouwen zou ik ze ook alleen vanuit de client opbouwen. Niet een of andere halve hybride oplossing. Het klopt inderdaad wel dat de development van clientside templates in VS nog een ondergeschoven kindje is. Wij gebruiken zelf tegenwoordig vash als template engine, die implementeert razor syntax, dat zorgt voor een beetje similariteit. Maar de beschikbare helpers zijn natuurlijk toch anders, dus je kunt niet dezelfde code reusen voor client en server rendering.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info