Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PSU groot genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• CalvinD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03 20:00
Hallo,

Ik heb sinds een weekje mijn systeem geupgrade en vraag mij eigenlijk af of mijn voeding wel voldoet. Ik heb namelijk in één keer meer bug splats en game crashes dan ooit te voren (vroeger geen, nu elke dag een enkele keer). Ik ben van een Club3D HD6950 naar een XFX HD7970 gegaan.

Mijn setup verder is
i5 3570K (@ 4.2 Ghz) (gecooled door een Corsair H80)
ASRock Z68 Extrem4 Gen3
8GB RAM Corsair Vengeance
1 250GB HDD en een 120GB SSD (Agility 3)
Mijn voeding is een OCZ 500Watt ModXstream (modulair).

Nu wordt dus voor een enkele 7970 geloof ik 550W aangeraden en hier zit ik dus al 50W onder. Aangezien mijn systeem dan ook wel redelijk groot en overclocked is, zou het dan kunnen dat ik te weinig heb?

Ik ga sowieso morgen mijn PC even herinstalleren zodat alles vers is, misschien dat dat al enigszins helpt.

Anders ga ik voor een 750W voeding, dat moet sowieso voldoen.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 12:55
Ik denk niet dat je voeding het probleem is. In een nieuw systeem had ik waarschijnlijk wel een iets grotere voeding gebruikt, maar goed.

Heb je alle drivers van je 6950 verwijdert voordat je de 7970 hebt geinstalleerd?

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

het zou moeten kunnen al zag ik zelf ook liever iets rond de 650 watt.
ik weet niet of het lukt met de overclock van je cpu ernaast.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
eens een driver wiper erover en geheel opnieuw installeren. wel ergens te vinden guru3d.com. als je met de overclock niet aan het voltage hebt gezeten zal het wattage ook niet toenemen. ik vermoed dat het wel zou moeten kunnen. je kunt eens met een tooltje het voltage uitlezen als je 3dmark of dergelijke draait. als he rare drops ziet dan ben je zeker toe aan een nieuwe voeding. vergeet niet dat altijd een te dikke voeding wordt aangeraden omdat ze er vanuit moeten gaan dat de voeding van een meuk merk is en de proc veel trekt.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
500 watt zou voldoende moeten zijn (afhankelijk of je voor max OC gaat)
De kwaliteit van de voeding zal eerder een probleem zijn/
.

• CalvinD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03 20:00
heggico schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:21:
Ik denk niet dat je voeding het probleem is. In een nieuw systeem had ik waarschijnlijk wel een iets grotere voeding gebruikt, maar goed.

Heb je alle drivers van je 6950 verwijdert voordat je de 7970 hebt geinstalleerd?
Ik heb de voeding een tijdje terug van mijn pa kunnen gebruiken toen mijn 750w van MS-tech (meuk :P) kapot ging. Het enige wat ik heb vervangen is de videokaart nu ;) Ik heb de drivers van de 6950 niet verwijderd. Ik heb de CD van de 7970 geïnstalleerd maar deze zei dat ik de meest nieuwe drivers had.
dezejongeman schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:43:
eens een driver wiper erover en geheel opnieuw installeren. wel ergens te vinden guru3d.com. als je met de overclock niet aan het voltage hebt gezeten zal het wattage ook niet toenemen. ik vermoed dat het wel zou moeten kunnen. je kunt eens met een tooltje het voltage uitlezen als je 3dmark of dergelijke draait. als he rare drops ziet dan ben je zeker toe aan een nieuwe voeding. vergeet niet dat altijd een te dikke voeding wordt aangeraden omdat ze er vanuit moeten gaan dat de voeding van een meuk merk is en de proc veel trekt.
Ik ga vandaag geheel opnieuw installeren. Met de OC heb ik wel lichtelijk aan het voltage gezeten om de OC steady te krijgen. Hij is nu al enkele maanden op OC.
eL_Jay schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:46:
500 watt zou voldoende moeten zijn (afhankelijk of je voor max OC gaat)
De kwaliteit van de voeding zal eerder een probleem zijn/
.
Ik laat hem voorlopig lekker op 4.2 Ghz staan. OCZ is in principe een goed merk voedingen dacht ik?

Bij League of Legends gebeurd er trouwens meer. Ik heb soms dat het scherm gewoon wit "flashed" voor een halve seconde. Voordat hij bij LoL crashed (bug splat) geeft ie altijd een paar kleine groene/rode/zwarte streepjes op het scherm, een paar seconden later crashed hij.

Ik wil voor de zekerheid binnenkort toch voor een grotere voeding gaan. Dan eigenlijk voor een Corsair 750w of voorde EVGA 750w.. Ik neem eigenlijk van beide merken aan dat ze goed spul hebben.

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:28
Ik heb zelf de XFX HD 7970 met een TX 650m. Hij doet het gewoon prima met overclock.

No one is listening until you fart

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:13
zie ook: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25

-The_Mask- geeft in die topic volgens mij zeer goede adviezen!

https://www.techpowerup.com/review/

Pagina: 1