Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Voor mijn werk als DTP-er ben ik vroeger al eens op mijn vingers getikt wegens onrechtmatig gebruik van een afbeelding (google).

Daar leer je dan van... Sindsdien maak ik alle foto's zelf, of laat de opdrachtgever foto's aanleveren (algemene voorwaarden stellen dat de opdrachtgever verantwoordelijk is voor de aanlevering/copyright).

Nu zijn er wat grotere deposits zoals http://www.shutterstock.com/subscribe.mhtml
Deze zijn alleen wel een beetje duur. Af en toe werk ik voor non-profit-organisaties. Deze kunnen dat bedrag dan ook niet betalen.

Schieten jullie zelf foto's?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik ben geen DTP-er maar gebruik wel vaak afbeelden bij presentatieboekjes.

Als ik ze niet zelf maak of als we ze niet laten maken/ in de database hebben worden ze gewoon gekocht via stock sites. Een website met goed bruikbaar materiaal dat gratis ter beschikking staat heb ik nog niet gevonden.

Bij een non profit organisatie zul je of geen foto's moeten gebruiken, of ze zelf maken of laten maken (door de organisatie) wil je het eerlijk houden.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertJRB op 07-05-2013 23:47 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Wikimedia commons zijn vrij.
Daarnaast is op deviantart bijv. is een grote stock collectie die, in ieder geval voor non-profit organisaties, bijna altijd te gebruiken is. Meestal vermeld de artiest of je het mag gebruiken en of hij bijvoorbeeld een naamsvermelding wilt.

[ Voor 5% gewijzigd door Achilles op 08-05-2013 00:01 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Kju

http://www.flickr.com/creativecommons/ maar het is wel zoeken, zoeken, zoeken...

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:01

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hmm gratis is lastig, ik weet niet wat voor foto's je zoek maar misschien is World of Landscapes wat voor je?

Mocht gratis echt nodig zijn zou je Stockexchange (SXC.hu) eens kunnen bezoeken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Ventieldopje op 08-05-2013 16:09 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 13:26
Wij (architectenbureau) gebruiken zo nu en dan stockfoto's van sxc.hu. Verder maken we (ik) zelf foto's. Wellicht kan je nog materiaal van doelbeelden.nl toepassen als het voor non profit organisaties is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Deze gebruikte ik tot nu toe:
http://pdphoto.org/index.php

Hebben jullie wel eens boetes/problemen gehad met anderen omtrent het gebruik van andermans eigendom?

Gulfstream G650

Pagina: 1