Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert2002
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-06 22:57
Hallo,

Ik wil een filmpje editten voor een bruiloft maar heb geen enkele ervaring in het bewerken van video's. Kan iemand mij een goed programma voor Windows aanraden wat niet te ingewikkeld is om te leren? Ik heb verschillende software geprobeerd die ik via Google heb gevonden maar geen enkel programma blijkt het daadwerkelijk gratis of zonder errors te doen. Het gaat om een aantal AVI bestanden en full hd mp4. Windows Movie Maker werkt dus niet..

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

gr,
Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52
Hoezo werkt Windows Movie Maker niet? Want dat kan in principe prima gebruikt worden voor een standaardmontage.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 23:37

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De nieuwste MM kan anders best onoverzichtelijk zijn voor een beginner.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-09 16:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Lightworks?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert2002
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-06 22:57
Lightworks krijg ik de bestanden niet geimporteerd (Format Unlicensed) en Movie Maker loopt vast als ik het project wil opslaan als een filmpje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetsie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 10:34
Wat betreft het importeren in Lightworks, dat heeft waarschijnlijk te maken met het formaat. De Free/open source versie van Lightworks kan maar met een beperkt aantal videoformaten overweg.

Dit heeft te maken met patenten en licenties op bepaalde codecs, waarvoor Editshare moet betalen. Wil je toch kunnen importeren in de free versie van Lightworks kun je het beste het videomateriaal converteren en vervolgens importeren. Op het forum van Lightworks zijn genoeg enthousiastelingen, die precies hebben uitgezocht welke converter goede resultaten levert voor het importeren.

Maar er is hoop! Gisteren is er een nieuwe windows release uitgebracht, waarbij Editshare het licentiemodel op de schop heeft genomen. Voorheen werd nog gewerkt met de HASP/Sentinel software (soortement van virtuele dongle), maar dit gaf veel problemen bij de gebruikers.

Door nu een account aan te maken en eenmalig in het programma je gebruikersnaam/wachtwoord in te voeren word je licentie aangemaakt en kan Lightworks worden geprobeerd. Bijkomend voordeel: Voor zover ik de ontwikkelaars heb begrepen kun je de pro versie nu voor 30 dagen uitproberen.

Mijn ervaring is dat de ontwikkelaars goed luisteren naar de gebruikers en zeer behulpzaam zijn met het oplossen van problemen.

P.S. Lightworks is als bewerkingssoftware in het begin wat overweldigend en intimiderend voor een beginnend gebruiker. Daar staat tegenover dat er op de website trainingsvideo's staan en dat enthousiaste gebruikers een "alternatieve" handleiding (ook in het Nederlands) hebben geschreven, die je verder kan helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Koetsie op 30-05-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:17:
Hoezo werkt Windows Movie Maker niet? Want dat kan in principe prima gebruikt worden voor een standaardmontage.
Over Movie Maker gesproken:
Het is prima te gebruiken en makkelijk te leren. Maar als ik in HD opsla dan is de output van Movie Maker echt slecht bij mij, ik snap er niks van. De filmpjes die ik gebruik zijn allen 1080p en die zien er perfect uit als ik ze los bekijk, maar zodra ik een compleet filmpje heb gemaakt in MM en deze opsla dan maakt het niet uit welke instelling ik gebruik (dus ook HD/1080p), de hele film ziet er kartelig uit. Zowel MP4 als WMV geprobeerd.
Heb jij enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 15:06 ]

Pagina: 1