Nieuwe "oude" videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Haantje_de_v
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-01 10:42
Goedenavond Tweakers,

Op dit moment gebruik ik naast mijn gebruikelijke PC een wat ouder model in een andere ruimte (zodat mensen geen last hebben van mijn Skype hysterie tijdens het gamen :+ ).
De PC wordt hoofdzakelijk gebruikt voor Starcraft 2, welke sinds de recente uitbreiding niet lekker loopt als het wat "drukker" op het scherm wordt. Zodoende leek het mij handig om de huidige Geforce 220 te vervangen door een wat nieuwer doch tweedehands model. Probleem is dat ik niet zeker of de videokaarten die ik op het oog heb op het moederbord passen.

Specs PC

Processor: Intel Core 2CPU 6300@1,86ghz
Geheugen: 2,75 GB
Moederbord: MSI MS-7235 met PCI-Expressx16 screenshot CPU-Z
Voeding: 350W

Greepje uit de tweedehands videokaarten die ik op het oog heb: 9800GTX, 8800GT en de GT630

Ik geloof na wat onderzoek dat ik door de PCI-Express x16 aansluiting op het moederbord de meeste van bovengenoemde modellen passen maar zeker weten doe ik het niet.

Kan iemand hier uitsluitsel over geven en eventueel verdere info over geven?

Bij voorbaat dank!

Kevin

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iedere PCI-e kaart past op het moederbord. Al neem je een GTX690, zelfs die past. Het enige waar je op moet letten is de voeding en of het geen overkill je voor RAM en CPU is. Verder dus gewoon de snelste kiezen wat je budget toelaat.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ik zou zeker geen 9800 of 8800 nemen, de kans dat je hem in de oven moet gooien is veels te groot.

Ik zou persoonlijk toch een DX11 kaart kopen. een HD5770 is leuk, een hD5830 of 5850 ook. Moet wel gaan met jouw voeding.

Deze natuurlijk als het minder dan 100 euro moet kosten.

Als het duurder mag, zijn er natuurlijk leukere kaarten te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door RobinHood op 07-05-2013 22:07 ]

People as things, that’s where it starts.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
VasZaitsev schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:05:
Moet wel gaan met jouw voeding.
Dat weet niet je. Hangt af van of het een Corsair of Seasonic oid is, of misschien wel een wokkie-tokkie. Met een gare el-cheapo OEM voeding is die 350W bij een 5850 misschien niet voldoende.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

heb je wel gelijk in, iig moet een HD5770 wel goed gaan.

Met een tokkie-wokkie moet je trouwens zeker geen 8800 of varianten [9800, GTS250] eraan vastknopen, die dingen zuipen alsof het een lieve lust is

• Haantje_de_v
Merci voor de info! Ik was in de verkeerde onderstelling wat oudere videokaarten een stuk minder watt van de voeding zouden eisen dan de recentere modellen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het is juist andersom: Nieuwe kaarten krijgen steeds meer performance tegen een lager verbruik. Ook omdat fabrikanten door hebben dat mensen energiebewuster worden, vroeger werd om meer perfomance te krijgen gewoon meer watt verstookt. Oude HD4870x2 en GTX295 zijn voor hun generatie vreselijk krachtig [nogsteeds vergelijkbaar met mid-end qua prestaties] maar stoken ook behoorlijk,

• Haantje_de_v
VasZaitsev schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:10:
heb je wel gelijk in, iig moet een HD5770 wel goed gaan.
Las op de website van AMD dat een 5750 eigenlijk al een 450W voeding nodig heeft. Maar even kijken wat nu de beste oplossing is.

Zie nu trouwens dat de voeding van FPS group is (wat geloof ik niet voor hoogwaardige kwaliteit staat).

[ Voor 15% gewijzigd door Haantje_de_v op 08-05-2013 00:41 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08
Haantje_de_v schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 00:40:
Zie nu trouwens dat de voeding van FPS group is (wat geloof ik niet voor hoogwaardige kwaliteit staat).
FSP/Fortron zijn nog best redelijke voedingen, het kan nog veel erger.
Pagina: 1